Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Alle bør ha klart for seg at et sånt chart er rimelig sårbart. :slight_smile:

5 Likes

Alle bør også ha klart for seg hvilke nyheter PCIB kom med. Men, jeg har på følelsen vi ser på en kortvarig stilleperiode før videre oppgang.

2 Likes

Nyhetene som kommer er i seg selv viktigere enn kortvarig kursendring. På mellomlangt sikt tror jeg det er ingen tvil om at aksjen skal langt opp fra nivået vi ser i dag

2 Likes

Er vel ikke så utenkelig med gap close til 38 i løpet av de kommende dagene.

Powerplay?

Er vel mulighet for en gapclose av 38 på forhåpentligvis lavt volum, før videre oppgang før og etter ESMO🚀

De var pr dags dato ikke i noen reelle partnerforhandlinger for Asia. Så her må vi nok smøre oss med tolmodighet. Men vi har god trening. Det virker som vi har rådtil å vente til interim og da blir det mer klingende mynt i kassen.

1 Like

Gameplan for togkapring i fart. (type svette sko, toget forlot perongen osv)
Så hold på aksjene så fæle teknikere ikke får kloa i dem for billig. (det er riktignok du som selger, så ikke klag til meg som bare ligger der nede med et bid)

Grønne streker er motstands og støttelinjer som gjelder på veldig kort sikt her vi er nå.
Jeg sier ikke at det ikke kan fortsetter her, men ser det som usannsynlig.
argumenter i prioritert rekkefølge.

  1. avvist fra motstandslinje (tilbake på emisjonen.)
  2. bb%, over 2 standardavvik linja. Dette betyr ikke at oppgangen stopper, men at prisen skal korrigere / “normaliseres” ved å ligge i ro eller gå ned. (se forrige bb% topper)
    (markert med sorte streker)
  3. gap up. dessverre en “usikker” doji candle. altså mange selgere tilstede i dag
  4. rsi er veldig høy

ps: dette er veldig kortsiktig, en pullback kan være overstått ila ei uke. Og burde kanskje vært presentert med et times eller 2 times chart. Men syntes det var interessant med linja fra emisjonen og doij’en.

6 Likes

Jeg har lenge analysert og sett på diagrammer i dag, på tilsvarende kursstigninger, på RSI og MACD, på forskjellige tidsintervaller, og det eneste jeg kunne konstatere var at jeg ikke selger. Ved flere anledninger så jeg at høyt RSI førte til kortvarig fall etterfulgt av enda voldsommere stigning. Vi må ikke glemme at dette er lavt volum og at dette er biotek. Hver for seg gir et unøyaktig nok TA-bilde. Jeg følger fornuften og det fundamentale og regner med at markedet trenger et par dager for å fordøye meldingen før vi ser videre oppgang.

7 Likes
1 Like

Ser at PCIB nå har omtrent høyeste RSI av de børsnoterte selskapene.
Men, betyr egentlig RSI noe, for et selskap, som er i ferd med å bli repriset?

Det samme gjelderPHO. Også her synes RSI irrelevant, utfra å det også her er i ferd med å skje en reprising.

4 Likes

RSI kan forbli høy over lengre tid dersom en aksje først går parabolic. Problemet med parabolic moves er at de er umulig å time og det er nærmest umulig å spå når de vil stoppe.

Det eneste jeg vet med parabolic moves er at de retracer ganske heftig når de først begynner å korrigere (eksempler: APCL, NANO, BTC), og det er enkelt å se når toppen er inne (bearish engulfing candle med volum klimaks).

Nå har jeg ikke kikket på PCIB, men jeg vil påstå PHO er i en parabolic trend :slightly_smiling_face:

1 Like

Er nær 50.
Vi skal kanskje høgre men eg tar ut trading potten her.

1 Like

4 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Ble en liten pust i bakken på ca 43, og stoppet uken på ca 53. Spennede å se om vi etablerer oss i dette intervallet, eller bryter over i neste uke. Lite motstand oppover da :slight_smile:

7 Likes

Investtech etter fredags bonanza.


14 Likes

image

Dere som er eksperter på teknisk analyse, Score 99 høres jo veldig bra ut, as good as it gets?

11 Likes

Starter dagen med å gape opp fra gapet:

Her kommer uttrykket let your winners run inn?

7 Likes

Daily RSI på 92. Just saying :shushing_face:

2 Likes

Du tenker ned litt?

Tenker den skal ned så fort det kommer volum-klimaks - men trenger en stor rød candle for å bekrefte det.