Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Den gikk voldsomt opp første timen i dag. For fort? Må den nå ned igjen for å tette dette gapet? Eller er det feil å snakke om gap over et så kort tidsintervall?

4 Likes

Er det ikke sannsynlig vi skal ned og teste om støtten på 35kr holder? Ihvertfall hvis mandag blir rød børsdag. Når motstanden på 35 ble brutt, så er vel den ny støtte som skal testes mest sannsynlig?

1 Like

Får håpe oljeprisen styrker seg, hvis ikke kan det bli en blodrød mandag. Ser noen her mener pci ikke følger indexen, det betviler jeg. Men vi får se. Skulle aksjen bli billigere er det en fin anledning til å øke mer. Vil helst se en roligere økning enn disse rallyene som alltid sender aksjen ned igjen og mange brenner seg.


Sier ikke nødvendigvis at den følger grafen slavisk, (var litt uklar) men når alt faller rundt oss, faller vi også. Uenig? Det har vi sett den siste perioden. Kommer det ytterligere fall i økonomien vil vi også falle, hvis vi ikke får gode nyheter på veien.

Det er vel ikke akkurat 1:1 korellering mellom pcib og osebx.

Men ja jeg er helt enig med deg, det er når man ser enorme kursendringer som medfører at verdien på selskapet øker alt for mye ift beløpene som omsettes at man får disse uholdbare volatilitetene.

Det er grunnen til at jeg har sittet og skreket etter volum i PCIB i hele vinter, og nå omsider begynner å se det. Så jeg er veldig happy!

Edit:

Hvis kursen nå skulle finne på å etablere seg over 200 dagers snittet ved kr 40 på et ok volum hver dag så har vi et teknisk setup av skyhøyt mye bedre kvalitet enn den euforiske oppgangen før jul.

Dager sortert etter NOK omsetning synkende.

Sjekk hvis man sammenligner med tilsvarende i PHO, og tenk over i hvilken grad det vil være mulig for storeiere å manøvrere seg inn ut og av aksjene. (Selskapene er omtrent like mye verd.)

11 Likes

Jeg leser ikke chartet fult så optimistisk. Spesielt med makro i bakgrunnen her.
Lukket selv alle pcib posisjoner “in to strength” i går.

Med mindre det kommer positiv informasjon fra selskapet, siger den trolig ned igjen til 20-30 rangen. Nedsalget i går var betydelig. 20millioner aksjer.
Volumet inn som drev oppgangen var betydelig og samme med volumet ut som tok den fra +23% til -2,41% intradag.

5 Likes

Ja ikke uenig i at det er en betydelig nedsiderisiko i at vi kan se at storeiere nå benytter sjansen til å selge seg ut.

Derav kvalifiseringen min om at vi trenger å se hvor kursen nå lander.

På det tekniske blir det spennende å se momentum og Acc/dist på dagchartet, på det fundamentale ser vi frem til topp 50 om halvannen uke og videre. :slight_smile:

1 Like

Om det drar seg til her, noe jeg er redd det gjør. Er det volum støtte i området 23,5 og 18,45? Regner med mange store sitter med profitt over 20kr.
Ser ut for at det er mye volum på oversiden av 12kr også, ikke at jeg tror den skal ned der, men greit å vite hvor man kan forvente støtte om det fortsetter ned i index/olje.


Hvordan ser volumet ut om du går tilbake til 09 og 2014?

2 Likes

De store har tradisjonelt sittet svært stille i PCIB. Ellers må det være solid volum omsatt i området 26-28 hvis en skulle falle så langt ned. Første støttenivå er vel 35.

1 Like

Volumstøtten mellom 20 og 30 er mildt sagt overbevisende

Det ser jeg personlig på som totalt irrelevant historikk pga mengden aksjer emittert og omsatt fra 2015 og utover.

Men chartet ser jo egentlig mye mer bullish ut om du setter det opp på den måten:
Aksjen bouncet på volum point of control ved 27.

Uansett, nå må det bare spille seg ut fremover. Er voldsomt forskjell i hva slags scenarier man kan tegne opp 1. mai avhengig av om kursen står over 40 eller under 30.

Jeg ser på kurser mellom 23 og 28 som soleklar kjøpssone. Hadde det ikke vært for at jeg så en sjanse til å diversifisere til et morsomt case som softox hadde jeg nok hatt mye mer aksjer i PCIB denne uken som gikk.

5 Likes

Veldig bra Savepig :+1:

Jepp, noe lavere en 20 støtten der er ikke veldig sannsynlig. Foruten dipper. Nederste streken kan trolig løftes opp. Det er i børs klima som det vi er i nå at trender brytes så jeg personlig ligger ikke mye i dem. Da er det mer støtene vi snakker om nå jeg tror blir relevante.

1 Like

Enig i det, volum, volumprofil og støtter underbygget av momentumsindikatorer er mye mer robust. Satt og trakk alskens trendkanaler i nano som aldri holdt til noenting. :stuck_out_tongue:

1 Like

Trader finfint i dag!

Omsatt for 18 178 405 NOK 12:50

7 Likes

Dere som kan det, hvordan er det mulig å legge inn ordrer som dette, hvor de begynner lavt og kjøper seg opp og så får de likevel en bitteliten post på slutten som er lavere enn det de kjøpte for? :face_with_monocle:

2 Likes

Kjøp på Best?

Bare skjønner ikke hvordan de plukker fra 41.30 og oppover, men så sniker de inn en bitteliten post på 41.30 på slutten igjen som får det til å se ut som kursen ikke har økt. I samme sekund. Mens man i realiteten har kjøpt det aller meste til høyere kurs.

2 Likes

Om en av supermaskinerne klarer at slenge ut litt aksjer på millisekunder når de ser der er kjøper på Best? Er enig med deg at det ser rart ut…

1 Like

Det finnes forskjellige forklaringsmuligheter - en variant er at det handles på kortere tidsintervaller enn det som vises - dvs f.eks. millisekunder, og at det skjer endringer i tilbud etterspørsel som ikke blir synlig for det blotte øye.
Tradingroboter/algoritmer kan være programmert til å gjøre slike handler for å “skjule spor” eller oppnå andre ønskede effekter.

3 Likes