Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Vi er nok enige, poenget er bare at biotek er vel ikke helt som TA på Equinor… :slight_smile:

Blir spennende uke nå.

Kan 36 bli kortsiktig støtte?

2 Likes

Har vi sett «bunnen»?

Når ei ser på det store bilde er ein kanskje ikkje så langt unna. Men husk emisjon på 30. (her kjem det mange aksjer)

1 Like

Er ikkje spesielt Bull på PCIB men eg tar på meg Bull-brillene.
Bunn av evt trendkanal?

5 Likes

Jeg ser også en bunn i trendkanal etablert etter melding om emisjon + mere, uten at jeg tolker det ekstremt positivt. Men en retrace til 33,8 - 34,2 virker vel logisk nok.

3 Likes

@anon80503862 eller noen andre.

Er ikkje 32 laveste kurs den 07.09?
På netfonds er laveste kurs 34.50 den 07.09. Får ikkje det til å stemme.

image
image

Fra Nordnet :

Satt vi bunnen på 28?

Håper vi fort stabilisere oss over 30 med tanke på alle emisjons-aksjene.
Har tru på at emisjons-aksjene vil enten være støtte eller motstand.

2 Likes

Tja. Teknisk er det stay away. Macd har snudd opp. Så mulig bunn… Rsi på bunn for 14nd dag.

Men forsåvidt enig i at linjene må ligge på garantistenes teoretiske kostpris 28. 50ish? (Har ikke regna på det) og emisjonskursen 30. (rent psykologisk) så rimelig smalt konsolideringsområde.

Dess mer jeg ser på det her nå… Jo enig. Jeg tror dette var bunnen. (så får det stå for min regning at dette er en fallende kniv spådom)

5 Likes

28 var absolutt ikkje noe bunn!

Kan 25 være ein bunn? (neste under 20?)

1 Like

Sitter dere og gjetter?

Nei det spås i kaffegrut og stjernetolkning. Rent teknisk, så er det fallende trend og en historisk støtte på 24kr. Vi får håpe det stopper der.

Nå er jeg ikke inne i PCIB på grunn av teknisk trading. Og jeg har ingen stop loss satt her (Dels på grunn av at historikken i chartet som har veldig store bevegelser uten at jeg ser gode tekniske indikatorer)

addit: Neste støtte ligger på 20-22 Deretter bunnløs, så jeg kommer til å følge med om den vaker i området der. Har nok forelsket meg i aksjen, hvis ikke burde jeg kanskje vurdert å selge litt, for å kjøpe tilbake senere? :sweat_smile:

Det er forbløffende støyete chart dette. Tror ikke det er mange som trader PCIB, det burde det kanskje vært, så hadde ikke kursbevegelsene vært så voldsomme. Ingen mål og mening historisk.

Men siden kursbevegelsene er så voldsomme, så slår normalt det begge veier. Som kjent er frem og tilbake like langt. Kjøpers marked. Og det varer helt til kjøper syns det ser grådig billig ut.

3 Likes

sulzrox
chartet ditt går vel ikke langt nok tilbake. Ser en litt stort på det så er vi nå tilbake i det sjiktet kursen, omregnet post emisjon, lå fra våren 2017 og frem mot meldingen 20. desember.

Vel, det positive er altså at det har kommet inn 360 millioner kroner til selskapet takket være den turen opp til en kurs på kr 50-60 :joy:

1 Like

Kjøpt litt her over 25,5. Satser på at det kan være ein bunn.

2 Likes

Forelskelsen surnet litt i dag. Og solgte unna halvparten.

2 Likes

Hva var det som gjorde at forelskelsen surnet? Burde ikke selge på disse nivåene. Du selger aksjene grisebilligt jo

1 Like

Jeg er forsåvidt enig i at jeg ikke burde selge nå.

Men jeg synes nedtrenden er svært så tydelig for tiden. Uten å se et brudd ut av denne formasjonen, ser jeg det som fornuftig å selge unna litt og skape verdiene andre steder.
(jeg forventer videre nedgang, så jeg selger nå med tap for å kjøpe flere aksjer senere)

Jeg får bare godta at jeg gjorde et dårlig valg i emisjonen. Som de fleste andre.
Forventet å bunne på teoretisk kostpris til garantistene. Det er ingen indikasjon på at det var en støtte. Så jeg kommer meg ut og avvanter til det begynner å gå sidelengs

1 Like

Ja å finne ein bunn er ofte vanskelig.
Vi er ned over 50% siden emisjonen ble meldt. Vi får se hvor vi ender i dag. Ender vi over 25 så er det håp. Ingen flere stopploss her nede før vi nærmer oss 20 etter slik eg ser det.

1 Like

Bunnen er nær?

2 Likes

Med den farten vi har ned her så overshot vi nok.
Verdens børser skjelver. Også no å tenke på.
Tenk vi er snart på 20.