Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Hvordan tolker dere dagens utvikling? Skal vi fortsatt ned å sette C på mid 40 tall?

Ingen endring på det tekniske, er i rute. Understøttes muligens av fundamentale forhold omtalt i PCIB tråden. Vært å ha i minnet at denne i snitt har korrigert 57% etter rally som vi nå har hatt.
38kr er bare et støtte område. Hvor flere tekniske momenter sammenfaller.

Alt avhenger av egen strategi ift risk/reward og holdetid.

1 Like

30 minutt. Mulig omvendt SHS formasjon. Har testa halslinja 2 ganger. Vi har også GAP opp til 54.
Ps. Eg har ikkje kjøper på denne.

1 Like

Ser ut som en OHS, men den ser også ut til å være tatt ut ved bruddet opp til 55

Eg bruker mest HS formasjoner som indikasjon på mulig avslutning av trend.

Våg 1 kan ikke være lengre enn våg 3.

1 Like

Okei! Hvordan ville du tenkt? At 1a startet når den brøt ut av konsolidering?

1 Like

Kjør oss opp med en skikkelig abc analyse @babyrage :slightly_smiling_face:

3 Likes

Virker som om volumet har tørket ut i dag.

High tight flag i PCIB her. Bekrefter vi med en breakout kan man rent statistiskt forvente seg ~60%. Bare avvakta og se her =)

Krav: Minimum 90% på 8 uker, konsolidering på 10-34% på maks 3 uker. Vi begynner nærme oss 21-22 dager.

1 Like

Opp til market cap 1,8 milliarder? Høres helt doable ut, kanskje spesielt gitt et par nyheter man kan håpe på her.

Du klaget ikke når NANO kostet 6.4 miliarder? :wink: Underskatte ikke momentum og hype i biotech, kan gå enormt langt. Gjennomsnitt avkastning for en high tight er 60%, kan bli 10% eller 120%. Biotech vurderes etter framtida avkastning, om markedet synes PCIB er billigt så kan vi fint gå till 2-3 milliarder. Beror ju på kommende nyhetsfløde.

1 Like

Hadde en typo! :smiley:

DOABLE!!!

(Og ja, jeg tenker også at den fint kan finne på å bikke over 2 og, men om det skal skje veldig snart tror jeg det krever nyheter som enten øker perceived upside, eller som avklarer finansieringsbehovet.)

1 Like

:smiley: Må bare få en onkelig breakout på høy volum, akkurat nå er det snus torrt. Eller som vi sier i sverige … “Lugnet före stormen”

1 Like

Dow er ned -4% atm, så nei… imorgen blir det nok mere bloooooood

1 Like

2-timers chart:


X9 krysset opp gjennom X26, F26 er over kursen. Mostand fra skyen på ca 52 kr og fra fibonnaci på ca 54. Vil si at hvis vi closer over 54, så er det en god mulighet for at neste motstand er 62-63. Det er en pen dobbelt bunn på 47. Snur vi der en tredje gang, så kjøper jeg.

3 Likes

Køber du på 47 NOK eller på 54 NOK?

Jeg synes støtten i området vi er nå ble mye mer troverdig når den holdt gjennom denne børsuroen.

2 Likes

En bounce fra 47 kr kan jeg kjøpe på ved relativt lavt volum. et brudd opp fra 54 kr fører nok kun til kjøp ved høyt volum.

2 Likes

Ett døgn inne i mitt lille prosjekt om å forstå TA så kan det se ut som at mitt salg av pcib på 53.50 i forrige uke slettes ikke var dumt (dog en nobrainer i etterpåklokskapens lys). K*kstykket var selvsagt å ikke sitte i cash, men jeg var selvsagt ikke i nærheten av å lukte at denne uka skulle bli reprise av Omaha beach juni -44.

Liker det Bullflagget som vist lenger opp, så da kommer fredag ettermiddags noob / idiot spørsmål:

  • ukas slakt, vil den kunne speede (forsterke) opp et bullsignal? Da siden nedgangen forsåvidt ikke har noe fundamentalt med selskapet å gjøre?
  • langvarig bearmarked; kan det til slutt “terminere” et bullsignal (reint teknisk siden det ikke er noe selskapspesifikt) og dermed gå over i noen form for “bearsignal”? Og er det noen typiske ting man skal se etter da…?

Pardon my financefrench, men her er jeg vel egentlig på barneskolenivå :sunglasses::v: