Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Jeg skal øke beholdningen min med 25-30% i PCIB. Det er langsiktig, og ikke for trading. Hvordan ser den ut teknisk med tanke på inngang?

Inn nå, eller avvente?

Holder skyen på 55kr eller fibonnaci på 54 kr?

… jeg tror egentlig ikke det, ikke uten noen positive nyheter. Hvis den holder, så er det et veldig styrketegn.

Tok imot ved 20 dagers og fib 0,5 i en kortsiktig cup/handle
Min target nå er 64,3 kr

1 Like

Vi har forsåvidt sett den samme støtten, men med forskjellig tolkning av hva som skal skje videre. Hva er det som gjør at du tror støtten vil holde denne gangen?

Antar du spør meg Nei, jeg tror bare, eller håper. Du kan velge ord selv :grin:

Men slik jeg har skjønt det, så snur det gjerne/kan snu ved 0,5 i en cup/handle og i min tegning er det 54,9, så da kjøpte jeg på 55 med tight SL. Foreløpig ser det jo greit ut.

1 Like

Jeg liker logikken, oppsiden er som du sier 64 kr som gir 9 kr, mens nedsiden er begrenset av stop-loss til f.eks. 1 kr. Ved 50/50 odds, så burde du i snitt tjene 9kr - 1kr / 2 = 4 kr på å ta denne typen trader.

Ja, det blir vel den korrekte varianten å skrive det på.

Jeg er mer “nå ser det bra ut, knus på herfra og opp til kr x” :grin:
Flere plusstrader enn minustrader så den måten funker for meg.

Å trade utfra denne metoden krever at man er litt mer aktiv enn det jeg pleier å være, men det blir fort mye prosenter av det, spesielt i et bull-marked.

Nja, ikke så veldig aktiv. Men jeg er vel god på kursalarmer på sms.
Ved ledig tid så prøver jeg å lese chartet og legge inn en kursalarm.
Så får jeg melding når den kicker inn.
Så sjekke chartet igjen for å se om det skjer som tenkt, så kjøpe, legge inn SL samt kursalarm i området TP.
Veldig kortsiktig så legger jeg de ut for salg igjen med engang, bare litt høyere.
Så kan ingenting om pcib, følger kun med på chartet…

1 Like

Hehe, hadde jeg lest denne posten for to år siden hadde jeg antagelig sagt at du var helt på jordet. Nå bare nikker jeg anerkjennende.

1 Like

Kan en av dere som har god peiling på TA verifisere at om man klarer å trenge opp gjennom 60 så er det gode mulighet for å gå opp til både 90 og 100 kroner? :slight_smile:

90-100 kr kommer den kun med høyere LOA, så da må du få meldinger som øker LOA ført :slight_smile:

Det ser vi forhåpentligvis komme i løpet av neste uke! :smiley:

Ganske så sylfrekk flørt med 50 dagers snitt nå.

Tror nok den først og fremst er uavklart med tanke på hvor den skal videre, siden alle venter så spent på news, men ingen kan påstå at den ikke er sterk!

image

5 Likes

Ser ut som at den sylfrekke flørten nå forsiktig går over til rødvin, peis og dempet fløyelsmyk Barry White som bakgrunnsmusikk. Løv / hanky panky in the air?? :couplekiss_man_woman::champagne::cupid:

5 Likes

På de kortsiktige chartene, så er det en interessant formasjon i PCIB nå:


Sammentrekning i volatilitet og volum. Det som ikke passer helt inn for at det skal være positivt er fall #2, hvor volumet er størst på nedgangen, ikke oppgangen. Ichimoku cloud signaliserer gode muligheter for brudd opp nå.

3 Likes

Synes dette er lovende, har sittet og sett på omtrent det samme. Vi kommenterte jo dobbeltbunnen for noen dager siden.

Tok som sagt inn igjen aksjene jeg skrellet av og sitter normalvektet i pcib videre, fingers crossed!

Hvis man zoomer ut, så er jo bouncen skyhøyt over både de tre tidligere peakene og 200 dagers snitt, så er jo over all forventning av en retrace om det skulle vise seg å holde.

Litt negativt at 50 dagers er begynt å dippe, men det behøver ikke bety så mye.

image

3 Likes

Er dette chartet for kortsiktig til å definere et VCP mønster?

Babyrage kommenterte det i en annen tråd, og det er mye mer støy i 2-timers chartet, så sjansen for at det slår til er lavere. Funket fett i forrige kandidat, Havyard, selv om breakouten nok skjedde på litt lavt volum. :slight_smile:

3 Likes

Intradags vimpel i PCIB
image

Relativt signifikant motstandsnivå på ca 46,50 - 47kr
image

5 Likes