Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

http://thepatternsite.com/cup.html
image

Jeg har ikke så mye erfaringer med “Cup and handle”, men det første kriteriet ser da ikke ut til å være oppfyllt? Jeg vet ikke hvor viktig det er for mønsteret, men jeg vil jo tro det er rimelig viktig.

1 Like

Sjeldent at absolutt alle kriterier for en teknisk formasjon er 100% til stede, så det blir ofte en avveining. Men denne er god nok etter min mening.

1 Like

Man kan også lese en relativt tydelig OHS av den samme formasjonen, og med samme kursmål ie. ca. kr 65.

PCIB tester nå bruddstedet kr 55. Om kursen holder seg over kan dette bli et godt støttepunkt fremover.

1 Like

Er det noen med peiling som har oversikt over hvordan det ser ut rent teknisk nå?

Vanskelig å si, noen letter litt på trykket og andre angrer på å ha kjøpt opp mot 54-55kr siste uka tenker jeg…

Nå var det kanskje ett fancy chart med farger og streker du ønsket:) uten å ha studert det tekniske så sier gikta i første omgang 50, eventuelt test 48kr

Min mening er den samme som for noen uker siden. Volum er ekstremt lite og det er veldig vanskelig å lese noe fornuftig ut av ett selskap som nesten ikke har omsetning. Siden volumet er så ekstremt lavt nå, hvis mange vil ut eller inn etter nyheter, så kan kursen gå veldig høyt eller lavt på svært kort tid.

Men isolert sett er det flere ting som tyder på nedgang for øyeblikket:

  • Siste 10 dager har flere røde enn grønne dager.
  • Siste 20 dager har flere røde enn grønne dager.
  • Røde dager siste 20 dager har mer omsetning enn grønne dager.
  • Bollinger band viser komplett rødt candle under midtstreken (20/2).
  • Faller den under 50,3 ca neste to dager så er det vel en del som tyder på at den skal videre ned (bryter MA 50).

Problemet med en ren teknisk analyse for øyeblikket er at volum er ekstremt lite, og vi som følger aksjen har sterk tro på at den i nær framtid vil gå kraftig enten opp eller ned drevet av om nyheter er positive eller negative. Det vil i hvert fall komme en form for oppdatering i løpet av neste 15 dager (10 børsdager, halvårsrapporten), og jeg spådde for en stund siden at den vil falle litt før den tid (47?), og så bounce opp mot ca 51. Det tror jeg fortsatt er helt greit sannsynlig. Men jeg har valgt å ikke trade dette fordi volumer er så lavt for tiden.

Jeg tror at en enkeltaktør som velger å kjøpe 50 000 aksjer, eller selge tilsvarende, fint kan bevege kursen ganske mye fordi volum er så lavt. Da blir fort teknisk analyse, som tar utgangspunkt i det aggregerte handlingsmønsteret til mange aktører, litt meningsløst.

7 Likes

Om det blir en HS, har den target på ca 47.

3 Likes

Tror nok melding om safety kommer før en eventuell HS. Blir spennende frammover. Som @anon80503862 sier så er det vanskelig å foreta seg noe TA når volumet er minimalt. Tror nok de fleste avventer og ser hva som skjer med safety før volum og ny kursretning kommer :blush:

Vi har ingen klar trend og ligger mellom 61 og 42. (surra rundt 50)
Eg meiner vi muligens har brutt opp fra trenden som går tilbake til Januar. Problemet er at volum ikkje bekrefta dette, det var for lavt.
Ikkje sikker vi skal noe meir ned men kommer vi ned til ca 47 så kjøper eg ein liten trad pott.
Stabilisere vi oss over 55 så trur eg vi skal opp og teste 61.

2 Likes

Emisjon på 30.
42 var eit støtteområde. Spennende å sjå hvor vi ender i dag.

3 Likes

Fiffig chart.

Hvis den faktisk bunner her så er det ok bull.

image

3 Likes

Mulig ohs med bekreftelse ved brudd på 42,6

2 Likes

Første mulig støtte røk så det sang, andre testes i dag:

image

1 Like

Egentlig er det vi nå opplever bare en test av støtten i en enorm omvendt hode skulder… :crazy_face:

5 Likes

Det. Er. Det. Beste. Jeg. Har. Sett.

TA = Tegn Alt du vil

Støtten på rundt 36kr holdt i dag. 36 er vel bunnen for denne gang? Nå har vel 42 blitt motstand som må brytes

Jeg tror ikke TA er spesielt holdbart i dette caset nå. Hvis nederlenderne vil inn og begynner å banke på døra så skvette kursen opp samma hva støttenivåene er.

1 Like

Ecotrisity.
TA er greit å skimte til men er ingen eksakt vitenskap.

Nå sa bonusfrelst at 42 kan være et motstandsnivå og brytes den, er det et klart kjøpssignal. Greit nok det, er det ikke det da? Fundamental grunn til at det brytes kan være nyenburgh som kjøper for å skaffe seg tegningsretter feks.

Funny thing er at ta i ytterste konsekvens til og med modellerer sånt i noen grad