Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Heller ikke noen ringrev, men jeg gøtser på å svare allikevel:

  1. Tror ikke et bredt fall gir noe særlig støtte til et bullsignal. Snarere tvert imot. Et bredt fall vil trekke med seg biotekaksjer generelt, en bransje som ikke akkurat regnes som noen trygg havn for investorer når det stormer på børs.

  2. Et langvarig bearmarked kan fort presse frem et brudd ned. Da regnes vel kanskje 42 kr som neste støtte (se Hocki sitt innlegg nr. 52 lengre opp i tråden, hvor han har tegnet fibonacci retracements). Akkurat nå ligger også 50 dagers moving average ikke langt unna kr 42.

Synes den er pen nå altså.

image

1 Like

Gidder du å forklare hvorfor du synes den er pen nå? Jeg bruker ikke indikatorene du bruker her så mye, og ikke sammen.

Feil tråd, beklager

Kursen glir sakte horisontalt/svakt nedover på lavt volum ned mot 50 dagers glidende snitt, samtidig som RSI synker ned mot et nivå der den har reagert oppover.

For meg ligner det en fin konsolidering mot et fornuftig støttenivå som den kan ta sats fra. :slight_smile:

Kan godt hende det smeller i området 46-47 f.eks.

2 Likes

Enig, men nedsiden kan enda være noen kroner. Selv avventer jeg en av 2. Brudd opp fra kile eller vending i overnevnte indikatorer etter “bunning”.

2 Likes

Konsolidere konsolidere

Hvor lenge kan vi fortsette før vi får et brudd opp eller ned?

1 Like

Så, hadde jeg bare gjort som planlagt, så hadde jeg kjøpt på 54 kr i dag. Jeg sliter hardt med å kjøpe en aksje som allerede har gått 10% på en dag altså! :confused:

Der ligger en modstand på 60 nu.

1 Like

Ser ut som det er en ascending triangle intradag. Brytes den ville jeg fulgt med.

Satser egentlig på at toppen vi ser nå er en B-topp i en ABC korreksjon. Burde samme hva fått med meg 10% gevinst her. Dessverre har jeg brukt opp besluttningsviljen min i dag :joy:, så kom meg aldri inn. Satt i Kitron over natta og kjøpte Funcom i dag utfra fundamental analyse og det var så mye huet mitt klarte i dag. :stuck_out_tongue:

Nesten som ein kan tru vi har ein stigende trend kanal.

3 Likes

Hehe, den var jo ganske så herlig. Jeg ser med glede kursen i 120 om et par måneder. :wink:

Hvis finansiering gjennom partneravtale og pivotal fase 2 faller på plass så er det faktisk helt mulig og,…

Jeg blir veldig overrasket om vi ikke er oppe mellom ATH og 70 neste uke.

image

5 Likes


Hvor nå? :stuck_out_tongue:

80 kr ?

Potensialet i OHS formasjonen. Angrer på at jeg solgte her. Håper Funcom rettferdiggjør den vurderingen.

2 Likes

Jeg har fibonacciextension på 88 kr, men spørsmålet mitt er om vi skal opp eller ned på kort sikt.

Klarte ikke trade PCIB. Traden min som startet på 50-tallet endte opp i null. Har posten jeg kjøpte med snitt på 27kr (hvorav 50% tidligere gevinst fra PCIB). Hundrelappen pr aksje hadde vært bra. :stuck_out_tongue:

Mulig jeg tegner fib ext feil… ? 116 ville jeg satt som bull target medium sikt. Og på lengre sikt 200kr :wink:

Jeg har 0% = 21,40 og 100% = 62,80. Da får jeg 161,8% = 88,3

Hvordan har du fått 100% = 89,50 > intradag ATH på 65?

Jeg hadde ihvertfall solgt på brudd på den hvis det var en vanlig HS :stuck_out_tongue:

1 Like

Da har vi fått en dobbel topp som er et bearish reversal pattern.
Det blir bekreftet ved brudd på støtten på 47kr, og har i så fall target på ca 32 kr.

Tror ikke noe særlig på at vi får et brudd ned. :slight_smile:

6 Likes

Alle indikatorer er positive for skyen: X9(rød) over X26(mørkerød), kursen over F26 (blå) og kursen over en grønn sky.

1 Like