Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Kan trygt si at den vimpelen fra i går slo (ble vel et flagg til slutt):
image

Er vel i et område med endel motstand nå, så ikke helt godt å si hvor vi skal videre.

5 Likes

Solgte litt på stop-loss på 49,50, var kjøpt med giring, så better safe than sorry. Er strengt tatt ikke bekreftet noe brudd på flagget, men er vel egentlig fornøyd med 44,50 -> 49,50 :slight_smile:

3 Likes

Mulig HS på vei, ved brudd ned så tenker jeg vi stopper på 46-47.
image

2 Likes

Møtte motstand fra SMA50 i dag, er midt i skyen og de kortere sky-indikatorene er negative.


Jeg er positiv på litt lengre sikt, må ha et par uker til på ca disse kursene før vi evt kan få positive signaler fra skyen.

5 Likes

Ved flat utvikling i kursen, så vil Ichimoku cloud gi et kjøpssignal om 7 dager, hvis det skal skje tidligere, så må vi over 60 kr. :stuck_out_tongue:

I timeschartet, så er X9 > X26 og F26 > kursen og kursen over en grønn sky, så alt av indikatorer er positive. I tillegg så har volumnedgang fra venstre mot høyre. Vet ikke om det blir en liten @vcp? :wink:

4 Likes

Nå begynner intensjonen med nicket å slå til også, herlig!

Jeg vil si at det er noe i utvikling, enda mer contraction nå så ser jeg ikke vekk i fra at denne skal handles. Fin konsolidering. Brudd opp over 53,5 kr kunne jeg tenke meg å ta del i :slight_smile:
vcp`en i februar var fin! Venter på en slik reaksjon opp i en viss annen aksje først!

4 Likes

Morsomt når chartet slår inn såpass, men kjøpte ikke ettersom jeg ikke sjekket kursen ved åpning. Sitter med noe PCIB fra før av da.
image

… det skal sies at TA-en her var bare meg som sjekket om hypen* som er rundt det fundamentale i PCIB stemte med timingen for en skikkelig oppgang, som det gjorde. :stuck_out_tongue:

*Jeg vet ikke om det er noe reelt ved de fundamentale tingene som folk fant.

6 Likes

Spør meg selv om vi kommer til å falle tilbake etter den kraftige nedgangen, men tenker at her har det rett og slett dannet seg en “island” hvor tilliten til PCIB var brutt, mens den nå er gjenopprettet. Jeg tror det er tilfellet.

Synes den store formasjonen kan begynne å se ut som et gigantisk flagg?
image
EDIT: eller ikke, “flagget” er større enn 3 uker, så da er det et trendkanal :stuck_out_tongue:

4 Likes

Gutta, hver mønster dere ser er ikke vcp kontraksjon. Finns klare kriterier for ett vcp mønster.

3 Likes

For 8 dager siden brøt X9 opp gjennom X26. For to dager siden, på 52 kr, brøt F26 opp gjennom kursen. I dag brøt aksjen opp gjennom toppen av skyen. Er vel omtrent så nærme du kan komme ideelle tekniske signaler for kjøp. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Sjekker du Hypen igjen nå?:smile::ok_hand:

1 Like

Jeg må begynne å kjøpe på TA-en min i PCIB. :stuck_out_tongue:

Volumet er forresten ikke all verden å skryte av enda. :slight_smile:

4 Likes

Haha jeg tenkte det samme Christian! Føler du stort sett alltid treffer med PCIB “spådommene” dine :wink:

Noen som vet ca. hvor mange aksjonærer PCIB har?

Mener det er rundtomkring 2200?

HS på gang:

3 Likes

Det ble lagt ut 20k aksjer for salg i dag, mulig forsøk på å aktivere selgere på nedsiden av halslinjen her?

1 Like

Litt sånn neither here nor there.

Fiffig langsiktig regresjonstrend:

image

1 Like

Den blir vel heller slik?

2 Likes

Flere som ser på denne?

2 Likes