Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Nei ikkje heilt men ein kan tegne masse linjer i PCIB. :joy:
Har ikkje heilt tru på at dei betyr noe.
Vi ligger like under ma50 som ikkje er positivt.
Vi har motstand på ca 60 og støtte på ca 40. Slik sett ligger vi i ingenmannsland.
Lavt volum. Ingen vil kjøpe og ingen vil selge.

2 Likes

Ser trangt ut nå

5 Likes

… and here we go… :rocket::rocket: (strengt tatt nyheter da… :slight_smile: )

2 Likes

Får vi ikkje snart kursdrivende nyheter, så kan det fort bli test av 200ma. 20 % ned.
Men det skjer vel noe før Juli.

2 Likes

Tror ikke det skjer noe før juli.
Resultater fra både FimaVacc og Chem er guidet i H2.
Jeg er nesten fulllastet. Blir helt fullastet rundt 200ma, brudd over 64 eller ved positive nyheter fra studiene vi venter svar på.

1 Like

Er 3 grunner for salg nå, hvorav 2 “gyldige”;
-man heter radium, -råder over utallige mengder aksjer, og har mandat som pålegger å ta ut gevinst for å finansiere ny forskning.

-Man har investert tidlig nok til å ha en anstendig mengde aksjer og ønsker å gevinstsikre utlegget for å gå i null.

-Man er ubrukelig og har ikke giddet å lese seg godt nok opp til å forstå teknologien, resultatene og folkene bak PCIB.

#noredflags
#hausing

4 Likes

Eller nr 4: Man er fullstendig oppegående, har tidligere opplevd et hav av andre aksjer som også “burde” ha høyere kurs, men som likevel falt pga de ubrukelige personene fra alternativ 3 og fordi det var flere fra alternativ 2 enn man trodde, og derfor nå velger å selge for å komme inn lavere :wink:

5 Likes

Jepp, men da må regnestykket gå i pluss!

Har selv og er nok ikke den eneste som har hatt en bedre plan enn markedet og kommet tilbake i aksjer med halen mellom beina:)

2 Likes

Blir det ein test av 200ma?

1 Like

PCIB RT 50.0

200 sma er i det hele tatt riktig så pen i denne aksjen.

image

3 Likes

SMA50 og bunnen på skyen er på samme nivå nå, så litt ekstra betydning hvis den avslutter over.

3 Likes

Noe av det beste med forumet er at folk følger litt forskjellige indikatorer :smiley: crowdsourcing skal gjøre oss #FR (ee)

4 Likes

Ikke mange som vil selge i det minste, 97% kjøp - 3% salg.

Jeg er skeptisk til å tolke noe som helst ut fra dette volumet.

3 Likes

Enig, sier lite - men det er få som vil selge, det kan vi si.

Ble ikkje test av MA 200 denne gang. Volum i veke 27 var spesielt lavt og oppgangen har vært på lavt volum. Brudd opp trendkanalen er ikkje heilt troverdig på grunn av volum. Det kan også være ein liten dobbel topp her ved 54.
Får vi ei mld snart?

4 Likes

Lek med streker er morsomt når man kjeder seg i sommervarmen. I utgangspunktet har jeg konkludert med at det tekniske for øyeblikket er noe meningsløst fordi volumet er så ekstremt lavt og har vært det i hele juli. Men uansett liker jeg å ha noen nivåer å følge med på så jeg er forberedt på hva jeg tror angående kursutviklingen framover.

19 Februar ble en dobbel topp, forsøket på å ta ut toppen på ca 64 feilet, og kursen falt.
04 April, 6 uker senere, ble det satt en lower low på ca 39.
23 April, 3 uker senere, ble det en lower high på ca 59.
29 Juni, 9 uker senere, ble det satt en higher low på ca 43.
16 Juli, 2 uker senere, brøt kursen over den nedadgående trenden.
17 til 23. Juli ble det dannet en dobbel topp (ligner kanskje litt for mye på en V til å være en mulig dannende cup & handle formasjon?) på ca 55.

Utviklingen var altså: 64 - 39 - 59 - 43 - 55. Eller hvis vi ser på endringene: -25 + 20 - 16 + 12. Det vil vel være ganske typisk konsolidering? Med andre ord, skulle denne trenden fortsette så er det vel å forvente at neste stopp blir en higher low rundt 47-48 i midten av August, før den går mot ca 51-52 i slutten av August på forventninger til kvartalsrapporten.

Men kursen brøt over den nedadgående trenden 16. juli (og RSI har vært over 60 siden 12. Juli), noe som gir grunn til optimisme. Derfor har jeg markert de områdene jeg syntes er mest interessante framover etter sannsynlighet.

Fram til melding eller halvårsrapport 30. august (hva som enn kommer først) tror jeg det mest sannsynlige er at kursen konsoliderer i det området der den er nå (51-55). Skulle den gå oppover er de interessante motstandsnivåene ca 59 og ca 64. Det var stort volum som sendte kursen nedover fra 59 til 41 i midten av Mars, så det kan bli tungt å ta ut 59. Det ble også omsatt ganske mye i begynnelsen av Januar fra 54 - 59, så når jeg ser forskjellen på volum i disse periodene sammenlignet med oppturene i det siste så har jeg liten tro på at vi kommer over 59 før det kommer melding/en svært oppløftende halvårsrapport.

Skulle kursen gå nedover, så har jeg ingen bekymringer før den eventuelt faller under 47 men det er først under 43 jeg mener det er farlig, for da var oppgangen på dette minivolumet ett falskt signal som kamuflerte at vi fortsatt er inne i en negativ trend og ikke i en konsolideringsfase. Jeg har vondt for å tro at vi ser dette nivået før September, med mindre det kommer negative meldinger.

Som jeg håper alle har fått med seg, er jeg ganske nybegynner på det tekniske. Noen kommentarer? Tolker jeg ting feil? Bør man kanskje la være å bry seg så mye om det tekniske når volumet tross alt er bortimot ikke-eksisterende som det har vært i juli og avvente volum i den ene eller andre retningen?

Ellers liker jeg Bollinger Bands, syntes den midtstreken er svært nyttig å følge med på både for 9 dager og 20 dager snitt. Hadde ikke volum vært så ekstremt lavt nå hadde jeg nok forsøkt meg på en trade med 10-14 dagers horisont (selge 10% - 20% for å prøve å kjøpe meg inn på lavere nivå rundt 49), men siden volum er så lavt så sitter jeg stille i stedet.

6 Likes

Intradag synes jeg det ser bra ut:
image

I litt lengre perspektiv også:

Litt motstand rundt 60 og så er 65 neste. Er ikke store omsetningen på dagens brudd oppover, så kanskje litt tidlig å feire. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Skal ikke påstå at jeg har spesielt god greie på dette med “teknisk analyse”. Men mitt inntrykk er ihvertfall at kursen mandag 16. juli brøt ut oppover fra en slags kileformasjon som går tilbake til omkring nyttårstider.

Med dagens hopp opp er PCIB i ferd med å danne en “cup and handle” formasjon med kurstarget kr 65.