Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pensjonskonto - tilgjengelige investeringsprofiler hos tilbydere?

Nå som pensjonskonto er lansert er det sikkert mange som har mer eller mindre oversikt over tilbudene de forskjellige aktørene stiller med. Tenkte vi kunne diskutere dette her da jeg selv ser etter alternativer.

Har pensjonskapitalbevis og innskuddspensjon fra arbeidsgiver i DNB. P-kapitalbeviset har jeg selvvalgt portefølje på, og har reservert det mot flytting inn i pensjonskonto da jeg synes arbeidsgivers avtale er for lite fleksibel og jeg ville måtte opprette “Pensjonskonto Flex” for å kunne beholde selvvalgt portis på p-kapitalbeviset - men det ville isåfall også bli satt opp på innskuddspensjonen da man fortsatt kun kan ha én investeringsprofil per konto (så hvor er ‘flexen’ om jeg tør spørre?). Samtidig skulle jeg gjerne sett flere tilgjengelige investeringsobjekter enn de jeg har på lista hos DNB (de har med all overvekt DNB’s egne fond). Sparebank1 har på sin side omtrent nesten bare ODIN-fond. Vil gjerne ha mulighet til å kjøpe fond fra flere tilbydere som Öhman, KLP, Storebrand, Forte osv. slik jeg kan på ASK i Sbanken - er det noen som har noe slikt i pensjonskontoordningen sin? Finansportalens oversikt lister bare spareprofiler - ikke hvilke instrumenter som er tilgjengelig i selvvalgte/skreddersøm profiler.

4 posts were merged into an existing topic: Pensjonsguiden