Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Fikk testet motstanden i dag på 6,7. På tross av failed test fortsetter jeg å være optimistisk. Mest trøkk kursmessig på slutten av dagen

Må si jeg ble litt skuffet her. Hadde ikke trodd den skulle gå ned under 6.6 igjen idag etter å ha vært opp i 6.9, men som du sier så er det mest trykk fra nå av. Forhåpentligvis oppover da med flere hus som har satt kursmål nå på 10 kr og olje i pluss.

At oljen er i pluss er vel bare kortvarig. Man kanskje det gir et lite dytt. US futures ser ut til å utvikle seg postivit også… Håper det opprørerne fortsetter med sin “insurgency” mot Saudi raffineriene…

jupp, det ble ned

Svinger my3

vi er nærmere 10 enn 01 fortsatt

Jaja. Nedgangen gjelder jo det brede markedet så det er jo ikke noe stress.

Noen som vi mye aksjer i dag for 6 kr

ser bra ut dette - teknisk. med økende oljepris enda bedre fundamentalt også

1 Like

2021-04-14 08:13:51 CET

PGS: SER SEGMENT-OMSETNING CA USD 132M I 1.KV (VENTET 125)

Oslo (TDN Direkt): PGS venter en segment-omsetning på rundt 132 millioner dollar i første kvartal 2021.

Det fremgår av en oppdatering fra selskapet.

Ifølge konsensus innhentet av PGS selv pr 13. april var det på forhånd ventet en omsetning på 125 millioner dollar i kvartalet.

PGS opplyser at omsetningen inkluderer rundt 6 millioner dollar i amerikanske myndighetsbevilgninger.

Kontraktsomsetning for kvartalet endte på rundt 26 millioner dollar. Den forhåndsfinansierte multiklient-omsetningen var på om lag 46 millioner dollar i kvartalet, mens multiklient late sales var rundt 49 millioner dollar, opplyses det.

-Jeg er fornøyd med å se en økning i multiklientsalg sammenlignet med førstekvartal 2020, samt en signifikant sekvensiell forbedring av fartøyutnyttelse. Vi fortsetter å oppleve en generell innhenting i etterspørselen og opprettholder synet om at 2021 vil vise en bedring sammenlignet med 2020, sier konsernsjef Rune Olav Pedersen i PGS i meldingen

2 Likes

Ser ikke bra ut i intradag. Kø om å komme seg ut…

PGS ASA: New Share Capital after Conversion of Parts of Convertible Bond

Dette forklarer nedgangen @Kjell_Makrell

Ja så den istad, glemt denne :frowning:

Ikke mange aksjer igjen.

Hadde virkelig trodd kursutviklingen skulle være bedre i dag etter grei oljeprisstinging.

ja, absolutt. Ser oljeaksjer går lite idag så ikke bare PGS
Men at vi skulle ende i minus hadde jeg ikke trodd. Kan være kjøp dette

1 Like

Mangen aksjer er det igjen i konverteringen ?

Var det ikke opprinnelig 21 mil.bonds. ref børsmelding 25mars., hvor det ble konvertert 4 mil.
8,5 mil bonds 14 apr.
Gjenstående:9 mil ca.
De som kom den 25 ble visst slukt av den engelske banken, hsbc.

2 Likes