Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Dårlig tegn forsåvidt!! Vi e jo på vei inn i tidenes supersyklus!

Dersom det viser seg å bare være utlån spiller det ingen rolle, men du kan kanskje si det er litt negativt at fondene vekter seg ned. Prosentvis er det snakk om relativt små endringer.

Legger ikke alt for stor vekt på dette selv, da vi ikke vet motivasjonen deres. Ei heller er verken DNB Global eller FIRST nødvendigvis eksperter på feltet. Blir mer bekymra hvis MH Capital eller Vicama begynner å selge seg ut …

Enig! De har jo et horribelt kursmål på 4 kr de må forsvare:)

Kan det ha noe med at pgs går inn i indeks å gjøre? Der må jo fond kjøpe for å følge indeks

Jeg tror DNB Global og FIRST er aktivt forvaltede fond.

Justeringene trer i kraft 19. september. Utover det har jeg ikke helt klart for meg hva det vil bety for PGS at de blir tatt opp i OBX-indeksen.

8 mars 2021 stod PGS kurs i 7,8kr

Utrolig lite endring på kursen siden da. Synes å være svært mye positivt som har skjedd både makro og mikro messig!
Det er kanskje duket for en solid reprising?

Det ser ut til å bli mye seismikk jobb. Gass, mineraler, karbonlagring er stikkord!

1 Like
2 Likes

Pgs kommer til å bli en vinner!! Kjempe rekyl rett rundt hjørnet, det e eg helt sikker på!

1 Like

PGS ASA: Presentation at Pareto Energy Conference

3 Likes

Synes det fortsatt er veldig spennende bilde i PGS om dagen. Den presses sakte men sikkert oppover kun avbrutt av relativt bratte hopp ned til støttenivåer. Vi har en rekke HL og HH og presser nå opp mot det viktig området på 8,50 (0,25kr +/-).

Risikoen til nedsiden tenker jeg primært er på MA50 (ca. 7,25kr)

Det er åpenbart demand for PGS aksjer for tiden…!

2 Likes

Vi kom relativt raskt ned til og under MA50 (7,25). Har trua på at vi snur i beltet rundt kr 7 - MA100 har vi på ca. 6,75.

Men idag er alt rimelig natta - makro skygger til for det aller meste og de aller fleste…!

1 Like

Energisikkerhet på nr 1 viktighet for vesten framover.

Ikke mindre fokus etter nord stream (som media antar er sabotasje).

Jeg mener det nå er åpenbart at Shearwater og PGS skip blir svært etterspurt både på kort og lang sikt. Det må investeres og gjennomføres mye jobb for nye forekomster og infrastruktur. Karbonfangst, mineraler og gass. Energi- og mineraluavhengighet er nokså naturlig blant det øverste på agenda for Vesten. Og karbonfangst.

PGS kan være inne i en megatrend for seismikk oppdrag.

2 Likes

Ebitda 2024? noen rå tips der?

1 Like

PGS Webcast Details for Presentation of Q3 2022 Results

PGS ASA: Q3 2022 Update

Flaggemelding PGS ASA 5.05%

2 Likes

Syke svingninger i dette papiret! Skal ha sterk mage for å sitte her. Analytikere som skifter mening annenhver dag og påvirker kursen voldsomt. Skulle vært ulovlig. Rart de ikke shorter aksjen.
Fundementalt ikke noe nytt, så kjøper på veien ned!