Verdien i PSE er jo planene rundt CCS.
Om dette blir børsmeldt kan en først se 30-40kr pr aksje.
Nå er ikke Larsen noe glad i formuesskatt så han vil gjerne ha en lav kurs.
Så vi for se.
Edit: i tillegg kommer jo Dugong
Verdien i PSE er jo planene rundt CCS.
Om dette blir børsmeldt kan en først se 30-40kr pr aksje.
Nå er ikke Larsen noe glad i formuesskatt så han vil gjerne ha en lav kurs.
Så vi for se.
Edit: i tillegg kommer jo Dugong
Men hva koster feltutbygging?
Aktiviteter er:
Skal vi veldig grovt anta 5-10 mrd i kostnader? Eller er dette på viddene? Antar 8 MRD. Altså verdi - kostnader = 32 Mrd. Litt forsvinner i diskontering. Vi gjetter grovt på 25-30 mrd. 2,5-3 MRD til Petrolia.
En annen sak er jo at det er ekstremt liten freefloat .
BGL systemet sitter på ca 85,5% av aksjene. Silvercoin har sittet så å si stille i båten med sine nå 1.76%. Tokala har ikke rørt en aksje siden juli, og sitter på 1.18%. Ø.K holding med 1.14% har også vært noenlunde stabil. Resten av topp20 sitter bare på ca 0.15-0.3% hver, hvor noen er nye og noen har vært med stabilt over lengre tid. Så topp 7 kontroller ca 90% av aksjene og topp 20 kontrollerer idag 92.41%. Dvs det er ikke større free float en 10% i PSE eller ca 5.9mill aksjer tilgjengelig. Det kan bli voldsomme svinginger i PSE hvis markedet får øynene opp for verdiene på dugong eller de begynner å tro på deres eierandel i satsingen på CCS og Hydrogen.
Markedsverdi for Petrolia er 526 Nok iht.
Altså burde Petrolia være verdt min. 2.5-3 MRD bare på grunn av Dugong, 5-6 ggr. Dagens Aksjepris. Løp og kjøp? Eller har jeg bommet helt?
Interessant! Har du en link til planene rundt CCS? Klarer Larsen å holde kursen nede?
Spør fordi jeg ikke har alle svarene, er en amatør og ønsker en sjekk på tenkemåten
Også veldig interessant! Hva er hydrogensatsingen?
Nice kilde, spes siden selaco er inne på topp50
Ikke noe å si på resonnementet i så måte
selaco = Svend Egil Larsen. I see.
Hei,
Nå blir det feil av meg å kopiere veldig mye fra annet forum.
Er en egen kanal du kan lese i der inne om du vil
Han er vel lastet med PNOCO tror ikke han har PSE?
Det er forsåvidt helt sant
Finner ikke PNoco på Oslo Børs
De er OtC aksje.
Dette styrker min tro på selskapet!
Vanskelig å estimere Petrolia sin verdi av Dugong, men her er et veldig forenklet forslag fra HO i fjor høst som kan gi en pekepinn:
EDIT: dette gjelder eventuelt salg av andelen…
Worst case på 40mb + 33mb gir 663 millioner i kassen til PSE på dette funnet, forutsatt at de får 10$ fatet.
Best case på 120mb + 33mb gir 1,390 milliarder.
Worst case gir en aksjekurs på 11,2 alene på disse funnene.
Best case gir en aksjekurs på 23,5 alene på disse funnene.
Kjenner ikke til selskapet, men skal se på det
Nytt selskap eid av CO2
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20200000337432&sokeverdi=924520108&spraak=nb
Gjør deres egen vurderinger,
Er under 10 % fri aksjer