Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petrolia

Verdien i PSE er jo planene rundt CCS.

Om dette blir børsmeldt kan en først se 30-40kr pr aksje.

Nå er ikke Larsen noe glad i formuesskatt så han vil gjerne ha en lav kurs.

Så vi for se.

Edit: i tillegg kommer jo Dugong

Men hva koster feltutbygging?
Aktiviteter er:

  1. Avgrensningsbrønner. Hvor mange ca? Hvor lang tid tar en brønn? Dagrate for rigg?
  2. Feltutbyggingskostnader?
    Noen som kan hjelpe med å bryte dette ned?

Skal vi veldig grovt anta 5-10 mrd i kostnader? Eller er dette på viddene? Antar 8 MRD. Altså verdi - kostnader = 32 Mrd. Litt forsvinner i diskontering. Vi gjetter grovt på 25-30 mrd. 2,5-3 MRD til Petrolia.

En annen sak er jo at det er ekstremt liten freefloat .

BGL systemet sitter på ca 85,5% av aksjene. Silvercoin har sittet så å si stille i båten med sine nå 1.76%. Tokala har ikke rørt en aksje siden juli, og sitter på 1.18%. Ø.K holding med 1.14% har også vært noenlunde stabil. Resten av topp20 sitter bare på ca 0.15-0.3% hver, hvor noen er nye og noen har vært med stabilt over lengre tid. Så topp 7 kontroller ca 90% av aksjene og topp 20 kontrollerer idag 92.41%. Dvs det er ikke større free float en 10% i PSE eller ca 5.9mill aksjer tilgjengelig. Det kan bli voldsomme svinginger i PSE hvis markedet får øynene opp for verdiene på dugong eller de begynner å tro på deres eierandel i satsingen på CCS og Hydrogen.

Kilde: https://www.xtrainvestor.com/

Markedsverdi for Petrolia er 526 Nok iht.

Altså burde Petrolia være verdt min. 2.5-3 MRD bare på grunn av Dugong, 5-6 ggr. Dagens Aksjepris. Løp og kjøp? Eller har jeg bommet helt?

Interessant! Har du en link til planene rundt CCS? Klarer Larsen å holde kursen nede?

Spør fordi jeg ikke har alle svarene, er en amatør og ønsker en sjekk på tenkemåten :slight_smile:

Også veldig interessant! Hva er hydrogensatsingen?

Nice kilde, spes siden selaco er inne på topp50

Ikke noe å si på resonnementet i så måte :+1:

selaco = Svend Egil Larsen. I see.

Hei,

Nå blir det feil av meg å kopiere veldig mye fra annet forum.

Er en egen kanal du kan lese i der inne om du vil :blush:

Han er vel lastet med PNOCO tror ikke han har PSE?

Det er forsåvidt helt sant

Finner ikke PNoco på Oslo Børs

De er OtC aksje.

Du kan lese her @Twine

Har også aksjer her:

Typisk selskap for deg dette @Kronn :slight_smile:

Lest deg opp ?

1 Like

Dette styrker min tro på selskapet!

Vanskelig å estimere Petrolia sin verdi av Dugong, men her er et veldig forenklet forslag fra HO i fjor høst som kan gi en pekepinn:

EDIT: dette gjelder eventuelt salg av andelen…


Worst case på 40mb + 33mb gir 663 millioner i kassen til PSE på dette funnet, forutsatt at de får 10$ fatet.
Best case på 120mb + 33mb gir 1,390 milliarder.

Worst case gir en aksjekurs på 11,2 alene på disse funnene.
Best case gir en aksjekurs på 23,5 alene på disse funnene.

1 Like

Kjenner ikke til selskapet, men skal se på det :ok_hand:

Nytt selskap eid av CO2

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20200000337432&sokeverdi=924520108&spraak=nb

Gjør deres egen vurderinger,
Er under 10 % fri aksjer :wink:

1 Like