Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Ja, gjør nok det samme og foreløpig. Hadde vært fint med videre indikasjon eller rett og slett en ordentlig bekreftelse. Dersom Senegal går i orden så tror jeg også det ordner seg med Gambia.

1 Like

Hadde vært på høy tid med en uttalelse fra selskapet nå. Det er tydlig at noen vet noe (eller tror de vet noe) når kursen går over 100% på kort tid. Håper det løser seg og at jeg kommer meg ut ASAP. Lært en god del om høyrisiko aksjer her :stuck_out_tongue:

5 Likes

http://thepoint.gm/africa/gambia/article/petroleum-ministry-to-allow-shortlisted-bidders-submit-request

Repeating old news… or am I missing something here?

Pent mulig, artikkelen er fra idag (Friday, May 04, 2018)

1 Like

Synes de her er fine fra linken du la ut :money_mouth_face:

According to government sources, A1 and A4 blocks are subjected to arbitration proceedings at the International Centre for the Settlement of Investment, disputes will be given back to the company, to avoid lengthy and costly arbitration.

It is also reported in Africaintelligence.com that the hired Alexander Sarac from the British law firm Bryan Cave Leighton Paisner no longer have any assignments with Gambia’s Petroleum Ministry.

http://thepoint.gm/africa/gambia/article/petroleum-ministry-to-allow-shortlisted-bidders-submit-request

2 Likes

Noen som klarer å copy/paste denne inn i google translate? Min browser vil ikke.

Artikkelen ble lagt ut i går, og ser ut til å si noe om kompromiss mellom APCL, Senegal og Total. Forsåvidt kommet frem i andre artikler før, men lurer på om det er noe nytt her eller ikke.

Ser ut som det bare er gjenbruk av samme kilde som alle andre artikler:

Senegal could narrowly avoid legal litigation before the Paris Arbitral Tribunal. According to some sources, the international oil company African Petroleum Corp. Ltd. (Apcl), headed by Jens Pace, a company listed on the Oslo Stock Exchange in Norway and which since Rufisque Offshore Deep (Rop) and Senegal Sud Offshore Deep (Sosp), is about to reach an amicable agreement with the Government of Senegal over litigation related to the withdrawal of its blocks. Jens Pace had not approved the cavalier way in which, the Ministry of Energy, under the leadership of Thierno Alassane SALL, had removed one of its two blocks to Senegal’s deep offshore. Today, APCL would be willing to relinquish its complaint to the Court of Arbitration for Commerce of Paris, the jurisdictional body authorized to know the different between the State of Senegal and this company, if the procedure of conciliation begun, was conclusive.
The point of agreement between APCL and the State of Senegal, according to our sources, could relate to the possibility of granting an extension (extension of the period of validity) of its second research contract the CRPP of the Deep South Offshore Senegal (Sosp) block, covering the deep waters south of The Gambia, which was in its second period of validity. On this block, also granted in 2011, APCL had largely fulfilled its work commitments which consisted of the purchase from Petrosen of existing data and the realization of 2500 km² of 3D seismic. In the end, it would have realized 3600 km² which gave it the right to the first renewal of this contract in 2014. Since last year, it would require an extension of the period of validity of this first renewal to have enough time to achieve the required drilling commitment. With the participation of a dozen oil companies ready to join it, APCL is waiting for the Senegalese government’s green light. In exchange, APCL would be willing not to wear its own with the State of Senegal on the withdrawal of Block Rufisque Offshore Deep which had meanwhile been awarded to the French company Total, in May 2017; this is all the more so, according to sources familiar with the matter, TOTAL would be willing to offer APCL an interest or fee in the context of the conciliation agreement which would save the parties a lengthy and tedious judicial procedure and probably the suspension of research work. It will be remembered that APCL has attached the services of the dreaded Parisian law firm Betto Seraglini to mediate with the State of Senegal following the abusive withdrawal of the Block of Deep Offshore Rufisque. Note that the granting of research blocks in October 2011, APCL had immediately created, to be represented in Senegal a local subsidiary, African Petroleum Senegal SAU which employed a dozen people, in accordance with regulatory provisions in the field. It also reportedly spent more than $ 4 million on data from Petrosen. It would also have financed the purchase of computer hardware and technical software for the staff of Petrosen and the Ministry of Energy, financed the promotion and training and carried out the reprocessing, the reinterpretation of the data acquired from Petrosen . In total, APCL spent just over US $ 50 million in its six years of presence in Senegal.APCL’s overall investment in Senegal during the 2011-2017 period is approximately fifty million US dollars, or 25 billion CFA francs. At the social level, in terms of office and apartment development, furniture and office equipment, transport equipment, office and apartment rents, salaries and other expenses, APCL spent nearly 930 million CFA francs. jacques N SARR, Mediaspost.com "/>

Timis selger, nå under 10%:

http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=450655

Kan han ha stått bak oppgangen med litt shady trading-business? Jeg tror ikke det, synes det er greit at han selger ned men ser det ikke som en plsitiv nyhet.

Da tar APCL enda et par poeng i årets soleklare Scam aksje, de ligger fortsatt hakket bak sino agro, men dette lukter råttent lang vei!.

1 Like

Som vanlig klarer HO å gjøre salget til noe positivt…

2 Likes

Kjøpte meg inn med en liten minipott her igjen. Litt mer underholdende å ha denne i porteføljen dersom mirakler skulle skje. Jeg tror ikke jeg kommer til å fylle på noe mer med annet vi får endelige positive bekreftelser.

At Timis fortsetter nedsalget er vel kanskje det som jeg ser på som mest bekymringsfullt akkurat nå. Uansett, fint å vre inne med en liten pott igjen selv om det er godt over dobbel kurs fra der jeg solgte :open_mouth:

1 Like

Kan det være at nedsalget er det som må til for at de blir enige imellom seg? Timis er vel et uroamoment der nede

1 Like

I forhold til samarbeidet og forhandlingene kan det nok være bra, men samtidig så er vel han en business mann som likevel sikkert kunne stoppe opp salget dersom han trodde det vil kunne gi bedre avkastning.

Ettersom han er på vei ut så er det derimot ikke sikkert at han har veldig mye oversikt over hva som skjer der for øyeblikket. Vanskelig å vite.

1 Like

Jeg mener det er problematisk at uansett hva Timis foretar seg så er det positivt:

  1. Selger han så er det del av en “avtale/krav” fra myndighetene for å godkjenne forlengelse av lisensene.

  2. Selger han ikke så er det trolig fordi han har informasjon som tilsier at det løser seg.

  3. Kjøper han så har han med sine kontakter informasjon om at det løser seg.

Det kan godt være at en av disse stemmer, eller forøvrig alle, men folk må også forstå at ved at Timis selger kan det også være at han har informasjon om at det ikke løser seg. Motargumentet er at da ville han lempet ut alle aksjer, men det vet vi heller ikke. Poenget er bare at saken alltid har to sider.

2 Likes

Dette er desverre en klassisk , siste mann slukker lyset.

1 Like

Eg synst det var litt kjipt å gå glipp av en oppgang fra 80-90øre, men mest av alt glad for at eg heller ikke denne gang løp etter å dermed kjøpte på topp.
Nå siger den igjen, det viser seg at det er kun meldinger fra selskapet som kan løfte kursen, ikke avisartikler uten kilder.
Eg vet jo at dere andre som skriver om Apcl her, er flinke og vet risikograden som gjelder i aksjen, men eg håper virkelig at ikke nye uvitende og godtroende nybegynnere lures inn i aksjen med grunnlag i HO vaset.

Som det nevnes ovenfor, Timis blir positivt uansett hva han gjør, men enkelt sagt, det er ingenting annnet enn negativ når Timis selger, selv om det jo nok vil etterhvert vøre positivt om Timis forsvinner, men han selger jo ikke dersom det er løsning innen rekkevidde.
At han skal ut før en avtale signeres hører jo ikke ril virkeligheten.
Dersom Timis idag hadde kjøpt, så ville det vert positivt av samme som mener det er positivt at han selger.

Apcl har store utfordringer iht lisenser og gjeld, ingen avisartikler kan forandre på det

1 Like

Tik til slutt valget med å selge meg ut her. Solgte for 1,94…ble et stort tap da snittet var på 4,5, men ser ut som det var riktig valg for øyeblikket. Siger den ned under 1kr igjen skal jeg vurdere å gå inn med like mange aksjer

2 Likes

har også solgt, var litt sen på ballen. Solgte samme dags som Timis flagget.

1 Like

Gikk personlig inn igjen med 1/4 av det jeg hadde da jeg solgte på 0.85. Trodde å legge over til Funcom før så legge tilbake i APCL ville være med safe måte å få inntekter. Bare synd ryktene kom samtidig med Funcom launch.

Skal jeg inn med mer så må det foreligge noe håndfast eller at kursen havner mot 1 eller lavere igjen tenker jeg.

1 Like