Kjedelig, tydeligvis noen som solgte i forveien…
Ja det er helt tydelig… de skurkene her har vel advart kameratene sine!
Jeg har aksjer i pnor og p.t er jeg ikke nervøs. Hadde det vært et selskap som ikke leverer inntekt, vekst og god bunnlinje så hadde jeg vært nervøs, men et selskap med så god økonomi og fremtidsutsikter kan jeg ikke se for meg at er innblandet i noe ulovlig.
Aksjonærer derimot eller innsidehandel kan ha skjedd, men det påvirker ikke pnor i større grad enn at aksjonæren kan måtte selge seg ut eller får straff. Og det kan selvfølgelig skape usikkerhet. Langsiktig er fortsatt vasen den samme tror jeg, og det fundamentale i selskapet er helt likt nå som i går, bare at kursen og prisingen er lavere.
Kjøpsmulighet
Korrupsjon og Afrika har en tendens til å gå hånd i hånd. Forsøk på å vri det hele til en kjøpsmulighet virker smått hasardiøst når man sitter med null informasjon.
Kjenner ikke selskapet, men lukter ikke bra med meldingene som er kommet nå dersom man ser på graf og omsetning fra kl 14:15 og resten av gårsdagen.
Tenker jeg venter noen dager. Dette kan jo bli en fin rekyl/dead cat bounce trade - slick som ice
Nei, ser ikke lyst ut i åpningsauksjonen heller, nå 0,785 kr. Heldigvis var jeg ute når meldingen kom.
Det var dømt til å starte slik.
Skjul PetroNor E&P Limited: December Lifting and Production Update for Q4-21
IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER
PetroNor E&P Limited: December Lifting and Production Update for Q4-21 Oslo, 5 January 2022: PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the “Company”) today provides an update on its December crude oil lifting schedule and working interest production. During the fourth quarter, PetroNor’s total lifting volumes came in at 317 kbbl, with one lifting of 133.6 kbbl completed in October and another 183.4 kbbl lifted in December. This compares to total liftings of 93.8 kbbl in the third quarter, when underlift led to inventory build-up. PetroNor holds an indirect ownership interest of 16.83 per cent in PNGF Sud in Congo, which is the Company’s core production licence. Total field production from this asset amounted to 22,395 bopd (preliminary production allocation for November and December) in the fourth quarter of 2021, corresponding to a net production to PetroNor of 3,770 bopd. The previously announced infill drilling program on PNGF Sud commenced in November 2021 with the spudding of the first well on Litanzi. Drilling operations are progressing according to plan, having set and cemented the 13 3/8" casings in the four planned Litanzi wells at around 800 metres measured depth (mMD). Current operations are drilling of the 12 ¼" section in the first well planned to reach top reservoir at around 3,200 mMD. The total infill drilling program involves 17 wells altogether and is expected to increase net production to PetroNor E&P to ~5,000 bopd by the end of 2023. A positive impact on production is expected from Q1 2022. PetroNor intends to publish quarterly production updates on a regular basis going forward. Normally these will be published on a similar format to the above release within 10 days after quarter-end.