Jeg synes ganske mye har forandret seg ifht 2 år siden. Særlig i løpet av det siste året, med kjøp av Aje-andel(er), salg av lisenser, økt produksjon og rekordhøye inntekter.
Men klart, lider nok av grumsete historikk tilbake fra APCL-tiden, Økokrim og tvistesak.
Uansett synes jeg rabatten er interessant på dette nivået mtp. utsiktene fremover. Selskapet kan vel være en oppkjøpskandidat også, når diverse saker blir avklart.
Jeg tror Petronor kommer til å skyte fart utover nyåret.
Får vi en avklaring på Økokrim-saken, så er det positivt.
Så mye penger som selskapet drar inn nå, så er det rart at aksjekursen ligger der den ligger.
Har mye tålmodighet med denne aksjen, men håper jeg får rett i at aksjekursen skyter fart på nyåret.
Bra signal dette.
Apus Energy, a subsidiary of Petromal, bought two licences off Guinea Bissau under a deal in June with PetroNor E&P.
The two licences, Sinapa and Esperança, cover 4,963 square km. PetroNor had estimated the two main prospects, Atum and Anchova, may hold 467 million barrels of mean unrisked prospective resources.
PetroNor, announcing the deal, said it expected closing in the second half of 2023.
Noen på XI følger med på denne saken, går det omsider mot en avgjørelse?
-
Status of Proceeding: Pending
-
Latest Development: November 10, 2023 - The Tribunal declares the proceeding closed in accordance with ICSID Arbitration Rule 38(1).
https://icsid.worldbank.org/cases/case-database/case-detail?CaseNo=ARB/18/24
Hva betyr dette?
Betyr vel at APSL/PNOR tapte saken, og må betale 3musd i saksomkostninger.
‘With recent interest by the German government in working with Nigeria to realise the potential of its massive natural gas reserves, Aje represents a de-risked asset that we believe will be attractive to a variety of strategic and financial investors. Along with the entire Board of ADM, I am committed to realising the potential of the Aje Field and the entire license area for ADM and its shareholders while re-deploying capital into the attractive energy technology opportunities available to the Company.’
- del av betaling for salget i Guinea Bissau avhenger av resultatet av boring, beregnet til kommende sommer:
Snart på tide at disse pengene og overskuddene går i aksjonærenes favør? Håper det kommer signaler om enten utbytte eller tilbakekjøp av aksjer snart.
PetroNor E&P ASA: Guinea Bissau Transaction Payment Initiated and PNGF Bis Licence approved in Congo
Senker kursmålet fra 21 til 12kr da