Veldig positive tegn i artikkelen fra Reuters i går!
Det eneste man kan ta ut som negativt i artikkelen er jo
"The permanent secretary for petroleum at the oil ministry Mod K. Ceesay also confirmed the meeting between Barrow and Pace but reiterated his earlier position.
“The issue was raised but nothing has changed. They stated their position. We restated our position,” he said."
Men til det har jeg en kommentar, og en ganske åpenbar sådan dersom man tar to skritt tilbake for å “se over” situasjonen Gambia per nå befinner seg i.
Gambia går selvsagt ikke ut midt i en forhandlingsprosess og sier de går tilbake på det de har uttalt i media tidligere.
De vil selvfølgelig at APCL skal ha i bakhodet at dette kan ende opp i retten dersom de ikke finner en løsning begge parter er fornøyde med, alt annet hadde vært galskap.
For å ikke miste ansikt her må de jo “stå på sitt” frem til endelig avtale, så må de legge frem avtalen pp en måte som viser at de mener dette var best case scenario for dem, alt annet ville overrasket meg stort!
Det er dialog, det har vært dialog en stund, ingen endelig avgjørelse er tatt, ingen terminering er sendt, dette var akkurat det jeg håpet skulle komme 
Det vil nå overraske meg stort om ikke de kommer til enighet! Tror dere Barrow ville brukt tiden sin på dette dersom de ikke er åpne for en løsning der APCL er med? Neppe!
Må også få legge til denne da, når man først skal legge ved det de har kommet av med kommentarer til pressen, her er det jo presidentens egen talsmann som kommenterer!
“The CEO of African Petroleum Jens Pace met President Barrow. The issues are being discussed and when a final decision is taken you will be informed,” presidential spokeswoman Amie Bojang said in an emailed response to Reuters.