Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Du får nok muligheten, eg ser ikke noe i meldingen som endrer noe som helst

2 Likes

Penger klar hos megler. Må bare trykke kjøp.

Meldingen i dag gjorde et klart opprykk, og bærer signaler av en veldig selvsikker Pace. Fint å endelig få effektuert voldgiftssaken.
Jeg er dog skeptisk på hvor jeg skal sette inngangen min - Markedet mener visst at dette er kursdrivende info, men svinger veldig. Jeg er redd for å gjøre noe dumt (igjen).

Kanskje jeg skal vente til depression tilstander før jeg snitter ned :rofl:

1 Like

Hvis jeg skal si noe så er det at det nok er best å ha is i magen her om man vil ha billigst mulig inngang. Med all respekt så var det ingenting nytt i meldingen som vi ikke visste om, annet enn at Pace virker like sikker som i conference call i sommer om at dette går veien. Likevel tror jeg markedet reagerte med å sende aksjen opp fordi det var positiv news ifht. gårsdagens news og ikke minst, aksjen er utbombet og oversolgt. Jeg tolker dette som en dead-cat-bounce og at vi sakte men sikkert kommer til å sige nedover igjen uten news. Likevel er jeg enig i at det kanskje er lurt å snitte ned med ½ parten snart, og spare en pott til / hvis den faller under krona. Det vil nok være min strategi. Håper å kunne få ned snittet til rundt 3-3.50ish.

2 Likes

Jeg kom fram til det samme, men jeg er litt eksperimentell i dag.
Satte inn en pott på 1/2 av porteføljen, som jeg “margintrader”.

Målet er å trylle volumet større ved å utnytte marginene.

1 Like

Jeg syns dette snur veldig om på hele caset jeg … Igår/idag tidlig virket APCL nesten bunnløs og ALT var svartmalt … Folk snakket om under krona , og ned mot 50øre på div forum ! Kunne/kan såklart skje , men med dagens melding så står APCL sterkere og dette ser Senegal ! De fikk en liten smell i trynet nå føler jeg … Og det legger press på SOSP lisensen vår, som nå Senegal burde godkjenne for og ikke komme i samme situasjon på både ROP og SOSP . Den kan komme raskt , og det kan også bli samtaler med Gambia igjen !
Så er det også mulig ny borring i mnd fremover også + litt aktivitet på resterende lisenser :slight_smile:

Helt klart , krona kan komme om ting drar ut . Men det kan raskt komme positive meldinger og kursen går opp i 2-4kr … Jeg risikerer 20-30% nedside mot det . Har snitt på 1,18 ( kjøpte på slutten igår , og på 1,10 idag )

1 Like

Du er ganske heldig med så lavt snitt. Har du ikke vært inne i APCL før?

jo , jeg gikk inn fra 3 kr , før den datt mot 1,9 . Hadde da snitt på 2,5 ish vel … Vært litt inn og ut , og unngikk faktisk begge EMI’ene , med litt flaks .solgte på 8,50 på vei opp, men starta også handle for tidlig igjen, før jeg solgte på 3 kr igjen ! så totalt sitter jeg med tap… Men har fått tradet litt og surra på og tatt igjen noe :slight_smile:

Så reelt er jo ikke snittet 1,18 … :stuck_out_tongue: desverre ! men per nå er inngangen på det :slight_smile:

1 Like

Tror fortsatt det er salgsmumughet, eg tror eg før aksjer i apck under krona.
Nada niks null har endret seg med dagens mld

Det er jo psykologisk viktig å ikke tenke på reelt snitt. Hvis jeg tenker tap så er mitt reelle snitt nok langt under det som står i Nordnet akkurat nå (gikk inn på 8.50 første gang og ut på 11 kr ish) men begynte også å kjøpe igjen for tidlig…

Må nok regne litt på det så hjelper det på psyken når snittet ikke ser helsvart ut :smile:

helt klart at børsmeldingene til APCL var vel i overkant positive asså … Det virka jo som det kun mangla en liten signatur før alt var i boks ! Så på 6-5-4kr lasta jeg jo på en GOD del ,før jeg tok ett tap og gikk ut på 3kr igjen !

At denne meldingen ikke gir noe endring vil jeg tro er kun ett svar fra deg på eget ønske om og komme inn under krona Kronn … min mening :slight_smile: Men om det er stille 2 mnd igjen nå , så kan det jo skje , jeg er klar over det !

Nå gir det litt forhåpninger igjen iallefall , og APCL har gitt markedet svar . så da får vi se fremover ! Jeg tror helt klart SOSP går i boks ! :slight_smile:

1 Like

Spennende dager, uten tvil.
Har fått ned snittet mitt (reelt snitt) til 3,5kr.

Ikke så ille, egentlig. Nå fantaserer jeg bare om at aksjen hypes til 12kr igjen :hugs:

Meldingen sier ingenting annet nytt enn at arbitration-prosessen har fått et saksnummer. Pace er fortsatt er confident. Det endrer ikke mitt syn. Men, det er kanskje en god mulighet til å få ned snittet…

1 Like

Eg forstår det, og eg ville kanskje tenkt det samme, imot det hadde vert omvendt :wink: Men, det for min del, mer at eg føler eg kjenner lusa på gangen etter noen år der eg har følg selskapet relativt tett

ja , syns og huske at du var en av de som var her tidligere ja :slight_smile:

Men har du ikke noe tro på at dette legger litt press på Senegal da ? Syns det var en sterk melding idag jeg …

De vil vel nødig ende opp med rettsak der også vel , om ROP lisensen er litt i gråsonen som det er snakket om . :slight_smile:

Lurer også på om jeg skal sette en stop-loss på hele porteføljen ved kr 1 eller noen øre over.

Om kursen kommer til 1kr og dette utløser et stoploss-ras, så kan det være en utmerket mulighet til å øke volumet på kort tid.

men hvor mye nedside anser du at det er under 1 kr da? :stuck_out_tongue:
Jeg tror det er minimalt … Jeg hadde tenkt på at den kanskje kunne sige dit uten noe informansjon , men nå har vi fått det og kan igjen da få noe positivt fremover :slight_smile: Er du i tvil ville jeg kanskje heller vekta meg noe ned nå over 1,2 og skulle den få en tur ned på 1 blank eller under , så ville jeg fylt på .

Men hvert sitt valg :slight_smile:

Nedsiden er nok marginal, men om det utløser et ras som tidligere spekulert, så kan det være en kort periode (maksimalt minutter) hvor kursen er latterlig lav. 0,9-0,7kr. Selvfølgelig avhengig av volum og beløpsgrenser.

Igjen, dette er bare høyst spekulativt, og 1kr er bare en “symbolsk” grense.

tja … jeg tenkte at om det kom , så ville det kommet på dumpene til NTF eller SEB som vi har sett flere av , men de virker ferdig solgt … Ikke solgt på snart 2 timer vel .

Nå ligger det 800k på kjøp over 1,10 (som er synlig iallefall) så skal jo litt til og dra den såpass ned ! 1,4 mill totalt på kjøp mot 3-400K tidligere idag .

Lykke til anyway :slight_smile: !

Mye kan skje fram til neste PM. Justerer taktikken min underveis :wink:
Snittet mitt er endelig på et behagelig nivå i alle fall…!

Lykke til. Avslutter dagen med en god magefølelse :slight_smile: