Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Philly Shipyard (PHLY)

Det kan se ut som en del ser seg fornøyd og selger på 93, så det blir en liten motstand der. På lengre sikt så er jo ikke det en dårlig inngang fundamentalt, men kanskje korrigerer den litt nå etter 20% på 2 dager.

Ja, det kan se ut sånn… Men jeg er en tålmodig sjel, så stresser ikke😁

Nei, fin måte å blåse bort penger på ja🤦🏼‍♂️

Morgenoppdatering fra Arctic idag.

og den sier hva?

har du sagt A så bør du si B

3 Likes

Arctic: PHLY: UPSIDE!

  1. A leading US shipbuilder that is presently pursuing a mix of commercial and government work

  2. In April 2020 PHLY was awarded a new government contract worth up to $1.5bn (vs m.cap of $~110m)

  3. Current backlog of $630m ($1.5bn inc. options)

  4. EBITDA margin of 7.8% since 2006 and 11.0% in 2012-17 avg.

  5. US Navy shipbuilding program: 304x new vessels to be ordered by the US government over the coming 30 yrs!

  6. We calculate a fair equity value of NOK 227/sh, pointing to an upside of 3x!

6 Likes

Takk for den! :smile:

Kursen er 83 og “We calculate a fair equity value of NOK 227/sh, pointing to an upside of 3x!”

Løp og kjøp!

1 Like

2Q ute. Ikke mange som fikk med seg denne ser det ut til: http://files.zetta.no/www-phillyshipyard-com/upload/phly_q2_2020_report.pdf

Hva skjedde her idag, noen som vet noe?

apollo management (20% eier) har startet å selge aksjer.

Apollo krysser flaggrensen på 20 %, men er det kjent eller forventet videre nedsalg?

Isolert sett er vel salget av 2 658 aksjer grunn nok til at aksjen skal falle såpass. Eller kan det være nærliggende å tro at de selger seg videre ned mot 15 %, og eventuelt ut enda mer?

Tanker eller info rundt dette?

1 Like

Tatt et lite lodd i denne før nyttår. Syns den ser billig ut til 55 kr. Håper på kort sikt at den kan gå opp igjen til oppunder 70. På lang sikt 2024+ så kan den vel gå mye mer med bygging av 2 eller 5 skip? Noen andre som har tanker rundt denne?

Bør ta i mot her og stabilisere seg noe, hvis ikke snakker vi brudd ned.

Har vært ett stort salgspress før nyttår, så er spørsmålet om de ble ferdige eller om det er mer igjen.

Hvis man liker selskaper som taper penger men har potensialet, som driver med industri, midt i en pandemi, har offentlige kontrakter, mitt i bytte av administrasjon etter ett presidentvalg, så er det kanskje verdt en kikk :slight_smile:

Som prises med rabatt til Nav som er cash.

Nei ta heller noe hydrogenboble :partying_face::relieved:

1 Like

De er vel priset til under eller til egenkapital pdd også?

Spm er vel om det er Apollo som skal ut med alle sine aksjer, men da bør det vel foreligge en flagging snart.

1 Like

Jeg har sett på regnskapet uten å bli verken frelst eller skremt. Så får alle ta en kikk og vurdering selv :slight_smile:

Syntes dog det er ett bedre veddemål nå enn det har vært på en stund siden dette ville være en naturlig bunn. Men når støtte testes kan det alltids gi videre fall og brudd ned. Jeg kan ikke amerikansk politikk godt nok til å vite om det er fare for negative meldinger på kort sikt her.

Med byggin av to båter så er vel regnskapet ok. Får de derimot de neste 3 båtene ser det ytterligere positivt.
De er vel å i konkurranse om 2 eller3 andre statlige tildelinger av bygging.

Politisk så har vel folk satset på at Trump skulle sette støtet her pga mulig vippestat, men tror det egentlig ikke utgjorde noe på kursen. hovedsakelig så bygger de jo båter for Jones Act flåten. JA står vel ganske støtt slik jeg forstår det politisk. Men om jeg husker forrige kvartallsrapport riktig så uttalte de vel at de ikke kunne forutse noe stor byggeboom i dette markedet for øyeblikket. Derfor har de gått mer inn mot statlig bygging og service.

Men ja, gjenstår å se om den holder. Fint rykk idag da.

3 Likes

Satset på at salgsvolumet var knyttet til realisering før nyttår. Med dagens stigning så ser det jo sånn ut. Satser vel på at markedet snur og at alt blir bra til slutt :wink:

Men som med alt annet så må jo de tjene penger før eller siden…

Rimelig bra rejection av den bruddlinjen idag :sweat_smile:

Ligget i sivet på PHLY lenge, men dessverre på sidelinjen her enn så lenge. Men spennende å følge med ved evt tildeling av flere nybygg!