Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det er som om du skulle svart til kommentaren jeg hadde om emisjon/partneravtale for PCIB. Jeg ønsker emisjon, så partneravtale. :slight_smile:

Forhandle ut fra strength er viktig!

Men husk at strength f.eks kan hentes ut i fra at man har flere interessenter om beinet, det må ikke nødvendigvis komme ut i fra en stor cashbeholdning.

1 Like

Som forventet egentlig.
Oppside-potensialet hvis man lykkes i USA er beskrevet på side 10 i presentasjonen:

image

1 Like

Fra Snøffelen på HO:

Jeg tror at det mest sannsynlige scenarioet er at det kommer til å gå litt tregt oppover, og i litt rykk og napp. Samtidig er jo timing vanskelig. Selv føler jeg at jeg har blitt litt bedre på akkurat den delen, og det var greit å satse på at godkjennelsen kom på dagen 6 mnd etter innsendelse (mtp Priority Review). Og fikk økt beholdningen med 30% uka før godkjennelsen kom, og på 23-tallet. Har i det siste økt med noen prosenter til og er 50% opp i beholdning siden 1 mnd siden.

Tror både nivå og timing var god treff der, men det er jo aldri godt å vite.

Tror likevel at fokus på inngangsnivå, og ikke minst følge fundamentale nyheter er best. Ikke alle gode fundamentale nyheter blir skikkelig verdsatt, og i alle fall ikke umiddelbart.

Feks har vel verken resultat av surveilancestudiet, refusjon, Priroty Rview eller FDA-approval gitt noe skikkelig løft for Photocure. Men greit nok, her er det blitt “show me the money”.

Men det har vært slik i PCIB også. For 2 år siden kom svært lovende resultat fra kohort 3, det ble tatt i mot med et skuldertrekk.

Selv den utrolige gode beskjeden vi fikk 20, desember ble jo initielt ikke i nærheten verdsatt sin reelle betydning.

På den annen side så er det jo masse nyheter fra biotek som ikke gir noen kvantesprang i LOA som mange mener blir undervurdert. Så det er klart det ikke er helt trivielt å skille hva som er skikkelig juicy news og hva som er hverdagskost.

En ok inngang hadde kanskje gjort det aktuelt å gå inn i PHO igjen, men det må være ut fra noen tekniske signaler om snarlig oppgang. Babyrage sin kurs > SMA50 > SMA150 > SMA200 begynner å nærme. SMA150 må bare komme seg over SMA200.

Skyen er positiv nå, men lønner seg å gå inn i det signalene blir positive, ikke lenge etterpå.

Hvis jeg har flaks, så rekker aksjen å dumpe en gang til før Snøffelen sin analyse av det fundamentale begynner å slå til. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hvordan ser den ut teknisk nå?

1 Like

Begynner å se spennende ut teknisk

1 Like

Q4 Presentasjonen. Der står det på side 5:
February 2018 obtained US FDA approval of an extension of the
Cysview indication
• Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview indicated for use
after intravesical immunotherapy (BCG) and chemotherapy

Hva betyr det? Kan ein no bruke Cysview før det har gått 90 dager etter behandling med BCG og Chemotherapy?

Denne ble delt på hegnar forum i går:

Breakeven On The Horizon For PhotoCure ASA

  • Future cash flow value: 66,28 NOK
  • current share price; 29,30 NOK (undervalued)

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/breakeven-on-the-horizon-for-photocure-asa-obpho/

3 Likes

fant denne på hegnar

diskusjonen foregår her:

4 Likes

ny oppdatering fra edison

http://www.edisoninvestmentresearch.com/research/report/photocure12668/preview/

stor oppside:
Hexvix/Cysview sales may have significant upside if the product successfully expands into the US bladder cancer surveillance market, which has 1.4m procedures per year, compared to its current market of 300,000 TURBT procedures.

konklusjon:
image

Merk:
Photocure is a research client of Edison Investment Research Limited

5 Likes

Vil ikke dette si at PHO er veldig underpriset? Men sånn jeg forstår det så sliter de med nok salg av cysview?

Noen som har kikket på dette i forhold til Cysview? Ser ut som at de går for et større segment enn Photocure, men mulig konkurrent? https://www.statnews.com/2018/03/14/cancer-tumors-glowing-dyes/

Vanskelig å sammenligne uten data fra studiene. Men ser at ingen av de går mot blærekreft, der markedet til Photocure er. Men det viser jo hvor potent teknologien er:)

Skal fda godkjenne et produkt så må det også være markant bedre enn eksisterende produkt.

Karl storz satte i høst i gang en liten studie rettet mot colorektal kreft.

Photocure har selv gjort egne studier tidligere der de fant ut at Cysview/Hexvix gitt i klysterform detekterer svulster/polypper i tykktarmen.

Så det er også plausibelt at Photocure kan utvide cysview portefølgen mot flere krefttyper når de får opp salget, og får kapital til å utføre studier.

3 Likes

Kan vi forvente oss noe herfra?

1 Like

Fra artikkel (analyse) fra Siply Wallst.

Artikkelen er fra 9 Mars 2018

PHO is predicted to breakeven approximately a couple of months from now! In order to meet this breakeven date, I calculated the rate at which PHO must grow year-on-year. It turns out an average annual growth rate of 94.76% is expected, which is extremely buoyant. Should the business grow at a slower rate, it will become profitable at a later date than expecte

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/breakeven-on-the-horizon-for-photocure-asa-obpho/

1 Like

Har vi ikkje testa støtteområde 27 til 28 lenge nok?

Morsomt, jeg satt akkurat og skulle til å skrive noe av det samme!

Forventer du brudd ned da eller?

Jeg er først og fremst veldig nysgjerrig på neste kvartalsrapport. Hvis vi allerede der ser endringer i omsetning så er det kjempebull.

Hadde ikkje forventa at vi skulle bli liggende her så lenge. Har eit håp om at vi skal opp og teste 31 til 32 område.

Så lenge vi ikkje går under 23 er det greit for meg.


1 Like