Markedsstørrelsen gikk vel fra 3 til 15 mrd om jeg ikke husker feil. Altså et 5x så stort marked nå.
Jeg tror Photocure kommer litt etter litt, og i akselleretende fart fremover nå. Vi må huske på at det her er snakk om kunder med ofte tungrodde/byråkratiske systemer som bruker lang tid på å få besluttet innkjøp, og deretter lang tid på å få forankret beslutning i organisasjon. TTTTTTT.
Det å håpe på supersalg i q1 var nok litt i ivrigste laget som vi nå ser.
Q2 tror jeg også kommer til å levere svakere enn det “vi” ønsker og tror.
Men… vi har en snøball som er begynt å rulle, og med alle de gode nyhetene som er tikket inn siden fase 3 -studien kommer salgsøkningen her før eller senere. Like sikkert som at vann preller av på gåsa… Det er for mange faktorer som spiller på lag med PHO til at det ikke skal komme en vesentlig salgsøkning fremover.
Jeg tror vi kommer til å ha svakt økende salg enda en stund (Q2 og Q3) mens “våre kunder” kjører sine tungrodde prosesser før innkjøp av scope og doser. Fra Q4 tror jeg at dette snur/har snudd til at vi har markant høyere fart fremover, og forventningen begynner da så smått å flytte kursen “foran” oss.
Selv om jeg tror på kjedelig periode fremover tør jeg ikke selge ut nå. Dette av frykt for å miste et evt. oppkjøp av hele butikken. Det er flere som kan tenkes å ønske seg en bit av dette markedet, spesielt med den statusen Cysview nå har bl.a. i AUA guidelines, pasientenes kunnskaper om Cysview, pasientorganisasjoner som trekker i vår retning, utvidet markedsstørrelse, refusjon og oppbygning av salgsapparatet der borte. Tror egentlig at det hele ender med oppkjøp, men håper at det fortsatt er en stund til slik at vi får synliggjort verdier før det skjer…