Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Et ekte innside-kjøp i PHO av en ok størrelse. Det ser man ikke ofte!

8 Likes

Flott melding!

Et ekte innsidekjøp av en av de med mest innsikt i selskapet😊

Kanskje vendepunktet i usa har kommet nå, med de fleksible skopene? :thinking:

2 Likes

Ja dette har vi virkelig ventet på, flott!

1 Like

Det blir spennende å se om dette kan ha effekt på utålmodige aksjonærer slik at vi får færre aksjer for salg fremover. Enda bedre blir det dersom de som til nå har valgt å være på utsiden vil inn. :bomb::boom::+1:

Uansett; jeg tror at snøballen er i gang, og dette tolker jeg som et tegn på at jeg har rett🤔

Det er såpass sterke krefter i sving rundt Cysview nå at det skal voldsomt mye til for at ikke salget øker markant fremover- men gjerne ikke så mye de første to kvartalene antar jeg. Det viktigste for utviklingen fremover ser jeg på som Medicare og pasienter/ pasientorganisasjoner. En og annen kongress og kreftuke eller mnd. er fort glemt av de fleste.
Pasienter vil imidlertid alltid søke etter sine beste muligheter, og pasientorganisasjonene vil hjelpe dem i retning av Cysview. Medicare sikrer at systemet leverer det som koster dem minst.

Forhåpentligvis et trygt og godt kjøp av Egberts! :+1:

1 Like

image

3 Likes

Har mildt sagt vært en ruglete tur for Photocure de siste par årene, men det er ikke mange kronene den må opp nå for å se litt bedre ut.

Antydet bounce på 200 dagers snitt, ønsker å se den over 50 snarlig.

Ikke veldig langt opp til 400 dagers snittet.

1 Like

Savepig:
Du liker å lime inn grafer og mange andre indikatorer. Men du forklarer sjelden hva du ser på og hvorfor du mener det er nyttig å se på det du limer inn.

Hadde vært fint med en utredelse, eller i det minste en liten forklaring på hvorfor det du limer inn er noe som er verdt å se på.

Jeg synes forresten de fleste (alle?) aksjer ser litt bedre ut når de går noen kroner opp :wink:

2 Likes

Det er hele sjarmen med mine poster, de er kunst som er åpen for DIN tolkning.

2 Likes

tok meg et kakestykke her idag.
Edison har kursmål 41 kr

Ekstern link: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/06/Edison-venter-kurshopp-for-Photocure

2 Likes


Henta fra ilang på hegnar.

Rart salge ikkje er høgre med all oppmerksomheten Cysview har. Her er det berre å smøre seg med tålmodighet til neste rapport. Men det blir vel ikkje rare salge der heller. Nesten så at eg trur vi må vente til Q1 2019 før vi seg den veksten vi treng. (eg)

Virker som om oppmerksomheten økte mye etter Fda-godkjenningen i februar.

Vi vet ikke så mye om hvordan det går i surveillance markedet enda, men jeg tror salgs-kurven begynner å stige bra fra q3 og utover.

Meglerhuset Norne skriver i en oppdatering at de hever kursmålet på Photocure-aksjen fra 35 til 37 kroner, og beholder kjøpsanbefalingen.

Det gir en oppside på 31,7 prosent mot sluttkurs fredag.

Analytiker Tomas Skeivys skriver at omsetningen i første kvartal var som ventet, men at lavere kostnader ga en positiv overraskelse på EBITDA-resultatet

5 Likes

Opp 10 % ? :face_with_raised_eyebrow:

Har vært fryktelig billig i lange tider, alt under 35 er røverkjøp, spesielt om det kommer noe mer innsidekjøp.

Kjøpte meg inn i PHO i dag på 29 tallet.

2 Likes

Hvis nå bare ledelsen i Norge også hadde vist litt vilje til å få seg noe skin in the game og, så ville det vært et viktig signal som kanskje kunne blitt et vendepunkt.

1 Like

Er det Esti AS som kvitter seg med flere aksjer til en rimelig penge i dag?



Kilde: Stocktalk

1 Like

Photocure tester brudd ut av lang og vond nedtrend. Kan den slå gjennom 32?


Fra HO, så ta med en klype salt:

liang
29.04.2018 kl 10:28
2616
Rediger
Del
https://community.auanet.org/blogs/policy-brief/2017/11/03/cms-publishes-new-payment-rates-for-urological-services-performed-in-outpatient-hospital-departments-and-ambulatory-surgical-centers-for-2018

"Complexity Adjustment for Blue Light Cystoscopy Procedures

As proposed, CMS created a new HCPCS code (C9738 Adjunctive blue light cystoscopy with fluorescent imaging agent (List separately in addition to code for primary procedure)) to describe blue light cystoscopy (Cysview® (hexaminolevulinate HCI) to allow for a complexity payment adjustment. When Cysview is reported in combination with HCPCS codes 52204, 52214 and 52224, these services will result in a payment reassignment from proposed APC 5373 with a payment rate of $1695.57 to APC 5374 at $2696.58 for CY 2018."

Av interresse ???
Svar
Medisinmannen
29.04.2018 kl 10:43
2603
Del
Rapportér
Dette er de nye kodene og dette endrer alt for Photocure. Bedre refusjon endrer alt. Det endrer konkurransesituasjonen mellom klinikkene. Det endrer synet til forsikringsselskapene på BLC der de vet at Medicare også dekker blålys. Det endrer standingen til blålys osv osv.

Det skal så utrolig lite til før vi får en fantastisk vekst. Q1-17 så omsatte Cysview i USA for 10 mill. Ved årsslutt 2017 så var det 104 operative klinikker med blålys. Hvis alle de klinikkene har en Cysview behandling ekstra i uken pga refusjon så får man følgende scenario.

Det er 13 uker i Q1-2018: Dvs. 104 ekstra doser pr. uke x 13= 1 353 doser x 9000 = 12,17 mill. ekstra.

Mer skal det ikke til for å løfte salget fra 10 til 22 mill. og det er en situasjon der man er i break even.

Dette vil ikke skje ved Q1, men det bør ikke være langt unna at man passerer 20 mill.

Nei, det er nok ikke det som selger no. Men er nok flere som bytter litt rundt i bio aksjene.