Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

kikket bare kjapt gjennom DNB presentasjonen fra Desember, og der hadde de markedspotensiale på 770M USD (top 25 MSA), på dagens var det 1.4MRD på hele USA.

Presentasjonen var jævlig bra syntes jeg. Spesielt inn mot nye investorer.
At de har jekket opp potensialet til 12 milliarder norske kroner pr år er fantastisk. Og det sier meg at guidingen for 2020 kommer til å bli offensiv.

Edit
Tøft at de også tok med «vs NBI». Tror ikke jeg har sett det før.

3 Likes

Ikke ny guiding før FY18 resultater…

“2020 revenue outlook (USA) will be
communicated at FY18 results”

Det har vært kommunisert hele tiden.
Dvs «senest ved Q4».

ja store tall 12 tusen millioner NOK :blush:

Men det som jeg ikke helt klarer å bli enig med meg selv om er:

for 2018 havner vi på ett salg på ca 65mill NOK i US
65mill NOK er 7,7 MUSD

Og forrige/gammel guiding sa vel 20-25MUSD revenue outlook for 2020

DVS at vi må ha ett salg som er nærmere 200% opp fra dagens nivå.!

og hvis jeg ikke husker feil kom den gudingen før vi fikk innpass i surveillance markedet, med refusjon!?

Tror dere de hadde klart en 200% økning i salget i US uten surveillance, i 2020 ?

Må si jeg er meget spent på hva den nye guidingen lander på!

Ny guiding kommer «latest when releasing full year 2018 resultater»
Tolker dette som Generalforsamling 2018 mot slutten av april. Dato er vel ikke satt enda. Kan kanskje komme før, men vil tro Daniel vil ha med seg mest mulig info om flexi og utviklingen etter 1. Jan før de legger ny guiding.
Kan ta feil her, men har en følelse at utviklingen de kommende ukene og månedene blir avgjørende for guiding og at de derfor drøyer så lenge som mulig, men dette er nå bare synsing fra min side.

2 Likes

Ja, det blir bare synsing og surr.
Det står jo svart på hvitt at ny guiding kommer på Q4 27 februar.
Skjønner ikke at slikt kan misforstås.

Edit
27 februar var Q4-17. Altså i 2018. Dato for Q4 er ikke satt, men regner med det blir i februar.

2 Likes

Er Q4 og full year rapport det samme?

Ja, det stemmer

Du må skille mellom full year results og full year report. Det er to forskjellige ting som kommer på to forskjellige tidspunkter.
Her er børsmeldingen fra i fjor: " 20/02-2018 10:54:09: (PHO) Photocure ASA: Presentation of the fourth quarter and full year 2017 results Når PHO sier ny guiding “at FY18 results” så er det i februar og ikke i april.

1 Like

OK da trekker jeg tilbake tidligere utsagn. Dog tror jeg fortsatt at Daniel ønsker mest mulig bakgrunnstall før ny guiding. Dersom det kommer et taktskifte etter 01.01.2019 er det ikke lett å komme med presis guiding. Men jeg har stor tro på Pho uansett når den kommer, håper bare de har nok underliggende data før de gir ny guiding for 2020.

Q2

Fra Q2 rap

2 Likes

Synes dette var en skikkelig bra presentasjon, masse nye slider og poenger. Virker som Dan Schneider har en klar plan, og evnene for å få ut potensialet til Cysview i US.

Det sies klart at Cysview skal bli den nye standard of care (SoC) på behandling av blærekreft i US.

Og for første gang ser vi at de trekkes en klar linje om hva Cysview med BLC (og Karl Storz) kan gjøre, som ikke NBI (med Olympus) og WLC (med Olympus) kan gjøre.
Skikkelig aggressivt og fremoverlent.

Har Photocure før skrevet at potensialet er blockbuster?, salg på "over one billion dollar, de skriver jo > 1.4b$

10 Likes

image

Skrive feil?
74% av 25 = 18,5 sykehus?

1 Like

Samme med NCCN. Jeg talte 28 members. 74% av 28 = 20.72 sykehus :sweat_smile:

1 Like

Sagt det før, sier det igjen. Hva ville DU valgt om du skulle sjekkes for blærekreft?

3 Likes

Herlig👍
Den til venstre. Fantastisk slide. No comments needed.

Konkurrenten:

Edit:

Et par flere linker

http://medical.olympusamerica.com/technology/nbi-urology

https://www.olympusprofed.com/uro/nbi-uro/1224/

Jo, jo her er det grunn til å skjeve i buksene…

Haha, det der var ikke i nærheten like imponerende som Cysview!!