Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Guidingen for 2023 står fast
Outlook
Photocure delivers transformative solutions which improve
the lives of bladder cancer patients. Based on experience and
the performance of the breakthrough bladder cancer product
Hexvix®/ Cysview®, Photocure has embarked on a stepwise
approach for continued growth. Photocure sees significant longterm potential in the global bladder cancer market and has a
defined growth strategy:
• Accelerating – Drive the breadth and depth of Hexvix®/
Cysview® usage in key accounts
• Expanding – Generate sales in new geographies and product
enhancements
• Acquiring – Synergistic or complementary products
• Transforming – Partner and in-license assets to strengthen
the bladder cancer portfolio
The U.S. continues to represent the primary growth market for
Photocure with a large untapped market opportunity exceeding
1 million procedures per year.
Based on the outlook and strategic opportunities, Photocure
targets U.S. revenues in the range of USD 70 million in 2023,
and sees significant continued revenue growth and profit
opportunities in the U.S. market beyond 2023.

3 Likes

As of the date of this report, the direct impact on Photocure’s
business from the Covid-19 pandemic is limited.

3 Likes

Og trur du dei treff på guidingen for 2020? (20- 25 USD mill)

1 Like

De har ingen guiding for 2020 lenger.
Før epidemien uttalte Dahl at de ville være tett på tidligere uttalt guiding for 2020(usd 20-25)

Etter selskapets siste markedsoppdateringer er det rimelig grunn til å anta at de vil kunne være lengre fra enn den gang utralt.
Men dette er vi nå kjent med at pandemien får innvirkninger på regnskapet, spesielt for q2 og q3 er mitt bet. Q1 og q4 tror jeg blir ok

1 Like

Ja det er dette eg vil litt frem til. Photocure har hatt litt for optimistiske guidingen tidligere og eg tenker for meg sjølv at guidingen for 2023 også kan være for optimistisk.

Cevira har eg stort håp til kan overaske når vi kommer til 2023. Kan være store verdier i Cervira og i 2023 bør vi kunne sjå om dei lykkes eller ikkje.


1 Like

Slide 22 fra q3 mener jeg krystallklart gir antydninger om mye dollarglede fra Asieris lenge før 2023​:joy::joy::joy:

3 Likes

Jeg tror dette handler mer om IFRS regler og regnskapsføring. Jeg tror også at PHO hadde børsmeldt om eksklusiviteten til Ipsen i Europa hadde utløpt. Dette er jo absolutt noe man bør spørre om og finne ut av på neste presentasjon :slight_smile:

Skulle til å si at jeg trodde Statoil Pensjon hadde vært inne før i Photocure, men det er kanskje kun Meieriene sin pensjon som har vært der før?

Edit:
Jeg blander antagelig med Statoil Pensjon sin posisjon i Targovax som de solgte seg heftig ned fra.

Nice å se dem på topp 50!

2 Likes

Ser det er ulik informasjon i Q3 presentasjonen og i presentasjonen som er vist over her. Q3 sier 2022 og over her 2024. Tror jeg leste i annual report nå at det står 2022. DS må ha en dato når neste utbetaling skal finne sted. Hadde vært fint å få den.

Tror ikke dette virker særlig klart for noen av oss, hvertfall ikke undertegnede.
Men de beløpene over her tilsvarer “bare” USD 70 mill. Ifølge børsmeldingen fra Photocure den 1.7.19 som forteller følgende:
“This agreement provides Photocure with revenue potential from the development and global commercialization of Cevira in the range of USD 250 million including all payments and potential milestones, exclusive royalties of 10 to 20 per cent.”

Hentet fra transcript q4 2020:
They are – intend to submit their CTA, Clinical Trial Application, to the Chinese Authorities in late spring, May time frame, which is fantastic, which means they’ve done their negotiation. They’ve found a path forward. They’re going to start their trials. They expect to have the first patients in this fall, is what they’re telling me right now.
CTA søknad og godkjennelse er nevnt som milestone over her, jeg vil også tro at rekruttering av første eller kanskje 10 første også vil utløse innbetalinger til photocure. Slik jeg vurderer det kan vi oppleve 1 eller 2 innbetalinger nå i 2020.
Korriger meg gjerne dersom dere oppfatter noe annet.

Mener jeg har lest et sted at en slik søknad nå har en behandlingstid på 65-68 dager i Kina.

2 Likes

Enig det står CTA application i mai, to mnd til godkjenning gir utbetaling i aug. sep. Vil og tro at Kina vil gi fast track godkjenning til dette legemidlet.

2 Likes

Flott,
Da er vi hvertfall to som har en felles forståelse av den delen av avtalen hvertfall :grinning:

Har vi mye info samlet om den kinesiske versjonen av et fast tracked løp mot approval?

Googlet litt:

2015:
(Men er visst kun om medical device. Vet ikke om denne passer for Cevira?)

2017:

https://www.fdanews.com/IPRM0325162

2019:

1 Like

Ser fra dette siste dokumentet at selskaper kan gå i gang med clinical trailes hvis de ikke hører noe fra myndighetene, max tid er 60 dager etter cta.

1 Like

En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

PHO sin årsrapport for 2019 er ute:

Må si de har VIRKELIG tatt gamet et hakk videre i å gjøre det salgbart:

12 Likes

En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Ikke direkte photocure, men et intervju med sima porten

Det er relevant å se at hun er en kol som intervjues, gitt:

https://www.urotoday.com/component/hwdmediashare/mediaitem/1210-embedded-media2019-03-27-22-38-14.amp.html

1 Like

En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like