Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Brukte litt tid i helgen til å se på kvartalrapporten til Photocure. Det er fortsatt mye jobb som gjenstår, men syns veksten i US dette året er gledelig.

Jeg tror en del av årsaken til at Photocure har slitt med å generere salg skyldes at Hexvix/Cysview krever en spesiell type cystoskopi og innebærer opplæring av personell. Dermed innebærer en overgang til BLC både en økonomisk og tidsmessig investering for sykehusene. Bredere/flere indikasjoner for behandlingen, samt oppdaterte retningslinjer for refundering fra CMS, vil forhåptenligvis insentivere sykehus til å tilby BLC til sine pasienter.

Hvis FDA godkjenner Hexvix/Cysview for overvåkning av ikke-invasiv blærekreft og CMS innfører de nye retningslinjene vil forhåpentligvis dette booste salget av Hexvix/Cysview.

Per dags dato er det 93 permanente tilbydere av BLC i USA. Det blir veldig spennende å se hvordan de to tidligere diskuterte momentene kan påvirke veksten i tilbydere av BLC samt salget av Hexvix/Cysview utover høsten og i 2018.

4 Likes

Enig med deg, det at de klarte å reise kjerringa og ha vekst fra q1 til q2 istedet for i fjor var bra. Nå blir det veldig spennende om de klarer å gjenta en så høy vekstrate på neste rapport og, da begynner det å lukte svidd, for med de forskningstallene selskapet har levert i år kan man ha et begrunnet håp om at de vil få boosts i 2018 oppå den veksten de klarer i år.

Så akkurat nå sitter jeg godt stille i båten med min post i PHO, som jeg økte denne måneden.

2 Likes

Hva faen var det Banque Lombard greiene?

1 Like

Ser ut som topp 20 har redusert fra 56,92% til 55,49?, så en nedgang på 1,43 prosentpoeng. Det forklarer vel fallet ned fra 25-ish til 23-ish.

Jepp. Topp 20 og topp 50 har tatt unna en del av hunter hall nedsalget, men slett ikke nok

Spørsmålet blir jo om topp 20 fortsetter nedsalget?

Man kan trygt forvente at Hunter Hall skal helt ut ja, så inntil de er ferdig blir det ingen veldig stigning tror ikke jeg ihvertfall

Er det endringer i eierstrukturen som gjør at Hunter Hall selger seg ut?

As of June 1, 2017, Hunter Hall International Limited was acquired by Pengana Holdings Pty Ltd., in a reverse merger transaction. Hunter Hall International Limited, through its subsidiaries, operates as an investment management company primarily in Australia, the United Kingdom, and Ireland. The company manages four retail trusts, as well as operates as an investment manager for an offshore fund and a listed investment company. It also operates as a trustee for a retail public offer superannuation fund. The company was founded in 1993 and is based in Sydney, Australia.
https://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=7688752

1 Like

Ja, det er visst strukturelle endringer som gjør at de ikke lenger har i sitt mandat å eie slike aksjer som PHO, har ikke helt skjønt nøyaktig hva det er er. Men ut skal de, nesten uansett hva det koster.

1 Like

Og det har skapt en kjempefin kjøpsanledning som muligens kan bli bedre for de som har troen på PHO.

1 Like

Enig, så holder de igjen og ikke lemper ut alt med en gang, vil vi vel vake rundt 23 en stund.

Oppdatert analyse: http://www.edisoninvestmentresearch.com/research/report/photocure17/preview/

Jeg legger merke til at Edison tror på lønnsomhet i 2018, men selskapet selv sier at EBITDA er forventet å synke i 2018 på grunn av kraftig satsing i USA med økte kostnader (men at de har nok cash til å bære dette uten å hente penger).

4 Likes
2 Likes

fant denne tråden her på hegnar og den er litt interessant

Det er altså Storz som eier scopene som cysview bruker som undersøker om cysview kan brukes til å detektere en annen kreft-type.

kilde:

1 Like

I dag var det også en småpen kjøperliste, selv om volumet ikke er så veldig.

På det nivået vi er nå virker Photocure som en kjempeaksje, synd den fullstendig har gått av moten etter at halve norge har tapt masse penger på den.

image


Oppdatering:

Dukket opp en ny eierpost på topp 50 denne uken, kommer til å følge med på den:
41 CITIBANK, N.A. 0.32% 1 551 613 68 353 INN

3 Likes

Gjør vi oss klare til et lite rykk nå eller er de siste par dagene bare et blaff?

image

Kjøpersiden som vanlig sterk, men det mener jeg den har vært i lang tid uten at det har hatt nevneverdig innvirkning på kursen…

image

Jeg vil anse at kjøpersiden er sterk, men også meget tålmodig. Alle tror at Hunter Hall skal helt ut.

Så til sammen er jeg sykt positiv på sikt, men først må de 700.000 aksjene ut. Håper noen snart kontakter dem og kjøper hele driten på en gang, det kan fint skje.

4 Likes

@savepig Har du en oversikt over hvor mange aksjer HH har igjen?
Den har krøpet rolig og behersket oppover hele uka nå, har de tatt en pause i salget?
Såvidt jeg ser er det en del motstand rundt 25, trolig mer action om den brytes…

Jrg har valgt å kjøpe litt på disse nivåene selv om kanskje stor-fiskene skal helt ut. Jeg har brent meg tidligere på å prøve å være for lur. Da får jeg heller snitte ned hvis de eller kun en dumper alt og gruser kursen.

2 Likes

Ja på insiderforumet. :wink: