Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Mulig latskap fra min side, men: Hva er bakgrunnen for denne utbetalingen? :slight_smile:

Har ikke lest veldig igjennom rapporten enda. Men som navnet tilsier, enda en milepæl er nådd i forhold til løpet i å få medikamentet til markedet.

Når avtalen ble lagd, ble det satt opp spesifikke utbetalinger til Photocure når Asieris passerte viktige punkt i dette oppsettet.

Neste “milestone” vil jeg tro er godkjent fase 3 i Kina. Som vil være av en større sum en tidligere.
Utbetalingen hittil er bare småsummer i forhold til de 250 mil. Dollar (før royalties) som ligger i avtalen.

2 Likes

Man skal være ganske så depressiv for å ikke mene at dette er et godt steg i riktig retning vil jeg si

Opex under kontroll, asieris går fremover, cysview vokser fremdeles

Sjekk f.eks hvordan cysview omsetning tracker for 2023 vs 2022

image

Opex ikke stabilisert enda, men lik for Q2 som den var for Q4.

image

4 Likes

Skulle tatt seg ut hvis ikke cysview vokser fra de nivåene vi er på nå
Hvis ikke de kommer med noe som løfter kursen i em så klarer ikke jeg helt se hva som skal gi kursen styrke fremover. Da blir det nok 40 tallet ved neste Q også

Photocure jobber mot Stadard of Care.

Når nok antall scope er utplassert så er vi der.
Befolkningen har rett på den beste behandlingen.

Litt blandet rapport kanskje, personlig litt skuffet over utplassering av nye scope.
Som nevnt over her som jeg syntes var et godt poeng er at økt inntjening fra rigide skop først må kompensere for tapte inntekter for de fleksible før man går i vekst, som altså tyder på at veksten for inntjening av de rigide skopene er høyere enn vi får inntrykk av.

De må ha fått resultatet av phase III cevira, siste avlesning var i slutten av jan. så de har hatt god tid til å lage rapporten. Mulig DS sier noe om dette på presentasjonen.

negative kjøpere tjener vel mere enn positive kjøpere , ikke?
Er slike forum som dette rettvisende?
Ville du vært posisiv eller negativ i uttryksform på dette forumet som kjøper i dag?

Håper og tror de fleste snakker rett fra levra her
Jeg har flere aksjer enn noengang. Klarer ikke la være. Slipper ikke trua når produktet er så bra, men begynner å bli mektig lei

Hexvix/Cysview Revenue opp 16%

Operating Expenses opp 18%

Det er ikke et steg i riktig retning.

DS må redegjøre om dette gjelder bare faste kostnader?

Hvor mye av det er drevet av valutaeffekter? Hele veksten? :joy:

1 Like

gjelder vel expenses også da?

1 Like

Jupp. På stedet hvil :+1:

Men det ble bare referert til inntektene i innlegget for å vise “den gode veksttrenden”

3 Likes

Det er mulig de gamle scopene ikke blir brukt like mye som tidligere og at all vekst må komme i de nye scopene og kompensere for flex pluss gamle scope.

Business development expences 9,6 mill

Ja, du kan jo legge på det også. Da blir det jo enda større forskjeller, med negativt fortegn.

Var det du mente?

1 Like

Nei jeg ser på YOY revenue increase of 44%

Det er jo vel og bra, men burde man ikke måle kvartal for kvartal når et selskap har inntatt en markant vekstperiode? Den viktige faktoren for å kunne legge tall til grunn for fremtidig vekst er volum, ikke omsetning isolert sett… i samme kontekst mener jeg økte kostnader uten volumvekst tyder på at selskapet må endre/allerede endret strategi fremover, ergo fremtidige estimater blir desto mer usikre.

1 Like

Den største veksten kommer fra China med Cevira milstone utbetalinger og royalty samt Hexvix. Det jeg finner merkelig i DNB sin analyse og andres kommentarer er at dette ikke er PHO og setter verdien til null. Se nå på side 7 i rapporten forQ2 hva PHO sier om potensialet for Cevira.
Strategien med å ha et tilstrekkelig salgs og support stab er helt nødvendig når du har med et krevende marked å gjøre, leger etc. Det at DS valgte å beholde salgs og support teamet gjennom Covid var et geni strek. Det de må få til er vekst, vekst og vekst med denne staben. Det som har for hindret det er ting som ligger utenfor DS og PHO sin mulighet til å påvirke. Nå problemer med flex scopene. Fra før covid, gamle scope etc. La oss håpe at nedklasifisering kommer raskt, DS er positiv til at det kan komme raskt men har ingen tidsramme nå etter å ha lovet tilbakemelding fra FDA i mai.

Dette fra DNB rapporten er helt feil som om at Cevira og Hexvix i China ikke eksisterte;

Overall, we have taken a more conservative stance on the sales trajectory short-term, and as
a result lowered our estimates, primarily for 2024–2025. We have also cut our target price to
NOK100 (110), but given the potential upside, we reiterate our BUY.