Når man i dag ser kursen falle en smule tilbake, så kan det selvfølgelig forklares med det tekniske og psykologien i markedet. Men det kan ikke forklares ut fra hva som ble presentert Q2 presentasjonen på onsdag. Ja, det er så man begynner å undre seg over engelskkunnskapene til norske investorer, for når jeg i dag har fått handlet mer PHO aksjer på lave 40 tallet, så slår det meg at dem som er så gavmilde og selger meg sine aksjer slett ikke kan ha fått med seg budskapet.
Hør etter hva Bellete sier.
Inntil mai 2018 var adgangen for PHO og BLC Cisview begrenset til TURBT markedet. Det ble brukt regide skop og prosedyrene måtte gjøres på operasjonssalen, pga ubehag for pasienten. Altså en ressurskrevende prosedyre som selvfølgelig begrenset antall pasientbehandlinger pr skop. Men markedet er (ref Bellete sin plansje på Q2 presentasjonen) like fullt 130000 prosedyrer pr år ved de 25 top MSA, noe som ville gitt PHO en inntekt på 130MUSD , dersom 100% ble gjennomført ved bruk av BLC Cysview. Bellete sier at pr nå benyttes BLC i 25-30% av behandlingene ved de top MSA som har adopted BLC teknologien.
Fra mai 2018 har PHO i tillegg fått adgang til å benytte BLC teknologien innen oppfølging-, eller Surveillance markedet. Ved de 25 top MSA utgjør dette markedet 540000 behandlinger pr år. (ref Bellete sin presentasjon)
PHO sin stretegi fgår ut på å få innpass i de 25 top MSA. Pr nå her har man allerede fått penetration i 10 av disse 25 top MSA’ene, inkludert New York, Los Angeles, Washington og Chicago. Det er derfor ingen grunn til å tro at PHO ikke skal få innpass i resten av de 25 top MSA i tiden som kommer.
Bellete fremholder videre at i de sykehusene som allerede har adoptert BLC, så har de god erfaring med hva BLC teknologien kan gjøre for pasientene. Det er derfor gode grunner til at PHO kan oppnå tilsvarende prosentandel (25-30%) i de resterende MSA’ene og at disse sykehusene vil adoptere flexiscope til bruk i surveillance markedet. Markedsandelen må man kunne anta blir minst den samme.
La oss da regne litt på potensialet. TURBT + Surveillance markedet, begrenset til de 25 top MSA’ene i USA utgjør altså 130k+540k prosedyrer= 670k prosedyrer pr år. Dersom PHO tar 27,5% av dette markedet utgjør det 184250 prosedyrer pr år. For hver prosdyre benyttes det en dose Cysview til en kostnad på 980USD. Inntektene for PHO bli følgelig 184250x980x8,3NOK= NOK 1.498.689.500,- som vil gi en EPS på kr 69,40. (dollarkurs 8,3NOK)
Så benyttes det da en PE på 20 gir det oss en kurs på kr 1388,-. Det kun basert 27,5% markedsandel ved de top 25 MSA i USA.
Jeg finner ingen grunn til at PHO med denne suverene teknologien ikke skal kunne ta betydelig større markedsandeler, minst like store som det de gjør i Europa. Jeg finner heller ingen grunn at at PHO med denne suverene teknologien skal kunne få adgang til langt flere sykehus/klinikker enn det som er representert med de top 25 MSA’ene. Og jeg kan heller ikke se noen grunn til at ikke denne teknologien skal kunne få sitt gjennombrudd i andre deler av verden.
Når man setter seg ned og studerer caset PHO så skjønner man raskt at i dette caset er det så absolutt rett å snakke om at THE SKY IS THE LIMIT!!
Og fortsatt mine damer og herrer er der investorer som gir bort PHO aksjene sine til noen og førti kroner! Skjønner de ikke engelsk eller er det regneferdighetene som svikter?