Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Hehe, høna kom før egget.

Vet ikke om høna er Nano eller Pho.

Hm, da har eg måttet inn litt igjen, sov dårlig i natt uten pho. Håper de har økt og rensket ut små aksjonærer fra hegnar.

2 Likes

Jeg økte min post også på 38 kr. Tror og håper bunnen er nådd på 37-38 kr.
Dessverre gikk jeg alt for tidlig inn med min første posisjon midt i nedgangen.

At NANO er sterk for tiden er nok en fordel for PHO, fordi mange kan ha unngått å måtte vekte seg ned i PHO fordi de også er lastet opp i NANO som har holdt skansen bra.

Tror nok vi må erkjenne at det er en del penger som flyter mellom de forskjellige farmasiselskapene. Så når PHO går ned selger en del PHO og flytter pengene over til andre farmasiselskaper, og når PHO stiger selger man seg ut av andre farmasiposisjoner og kjøper PHO. Slik går no dagan…

1 Like

jaja, eg er dritt lei børs så intet hadde gledet meg mer enn om noen prøvde kuppe pho no. tur tilbake over 50 så er eg fornøyd.

Registrerte oppgangen i NANO skjedde mens det var lavt volum i de andre farma-aksjene, så det har vært tilføring til biotek-sektoren. Tror kommende par år vil øke slik tilføring pga de to dere nevner spesielt. Korrelasjonen som ofte er å spore mellom biotek gjør de mindre attraktiv å trade mellom er min erfaring. Da kan det være gunstigere å rotere mot fisk/olje. Oppgang i de har over de siste 2 år vært mens norsk biotek-sektor har falt. Nå har jeg oppfattet det slik at det er mye underprisinger på gang i norsk biotek-sektor, så nede i kun et selskap jeg har som motvekt overhodet lenger utenfor.

3 Likes

DaN HAR KJØPT 15K pho AKSJER!

“Daniel Schneider, President and CEO of Photocure ASA and primary insider in Photocure ASA, has on 13 November 2018 purchased 15,000 shares in Photocure ASA at a price of NOK 37.90 per share. Following the transaction, Daniel Schneider holds 15,000 shares in Photocure ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.”

7 Likes

Bra kjøp av CEO på 15 000 aksjer i dag. Veldig bra!

1 Like

Jeg antar at han etter ca to uker i sjefsstolen har fått inngående kjenneskap til hvilke potensialet det er i aksjen og har vel i sin visdom funnet ut at 15k ekstar aksjer til denne lave inngangen kan være greit å ta med seg!

1 Like

Ikke bare kjøpte han aksjer, han satte også bunnen!

1 Like

På tide Dan !

Da skal eg sitte litt lenger.

Den var fin

Bra du kjøpte deg inn igjen i dag da😉

Dette var et bra innsidekjøp :+1::+1:

Tror det er mye materie og jobbe med om han gjør grundig arbeid, så tror det er lenge til guiding foreligger. Men han ser nok solid oppside ja, og ønsker å vise markedet at det er tullete hva som har skjedd etter Q3. Bra Schneider!

Bra han venta til aksjen hadde falt over 30% før han kjøpte, sykt aksjonærvennlig!!!
Dette skulle jo selvfølgelig vært gjort samme dagen som Q3 presentasjonen!
Shorten stinker , Dan the man stinker :mask:

ja, no skal vi helt opp på 100% og ligge der ut året :wink:

Alt maset om guiding er jo overdrevet, det som er viktig er å se håndfaste resultater. Det mest spennende er å se overskuddet(for det blir det!) i Q4 og om akselererende salg av scope etterhvert gir utslag i akselererende salg(salg lagger litt i forhold til scope per dags dato). Og det må det jo nesten gjøre, det gir jo ingen mening i at organisasjonene kjøper scope, for så å ikke bruke dem.

Tror ikke han hadde planer om å kjøpe, men har nok fått litt temperatur-innblikk over hans introduksjon som sjef, og vil gjøre bot og bedring. Handlingens mann er ønsket, dette er en handling, og det viser tillit til fremtiden og selskapet, noe den uteblivende guidingen gav motsatt inntrykk av. Vil påstå det var rett ting å gjøre, og greit tidspunkt.
Vil forøvrig minne om at Jonas Einarsson kan komme med tanker om porteføljebedriftene. Tror det blir lovende for for PHO, PCIB og NANO.