Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q3-2018 (PHO.OL)

Ja den prosentvise økningen YOY kan jo forklare den lave guidingen men jeg syns uansett det er elendig å ikke klare mer enn 25% markedsandel i det markedet som sykehusene selv kaller Cysview for SOC. Kun for TURBT.

HVIS DE IKKE KLARER 5 GANGEN AV GUIDINGEN HAR DE FEILET FULLSTENDIG PÅ SURVEILLANCE.

Her tømmes alt, no skal alt ut virker det som.

Folk må få lov til å rase fra seg. Man må ikke være økonom for å skjønne at vi nå er vitne til en klassisk overreaksjon. Er det en dag man skal holde fingrene borte fra salgsknappen, så er det i dag. Ønsket man seg ut pga det som ble levert burde man utnyttet åpningsminuttene. For at det ble et skrell kommer vel ikke som en overraskelse. Hvorvidt den er rasjonell, ja se det er et annet spørsmål.

ja, måtte frem med lommeboka igjen :wink: long blir det bra , men fy for en dritt dag.

1 Like

Det er så enkelt at hvis Photocure hadde kommet med en saftig guiding i dag, så hadde kursen gått lukt til 70. Rasjonelt?

ja og det at denne nyheten ikke er blitt børsmeldt er mildt sagt forkastelig :zipper_mouth_face:

In November 2018, the United States Centers for
Medicare and Medicaid Services (CMS) released its
final rule positively responding to Photocure’s
request by establishing an A9598 Code for Cysview
when used in the physician office and other sites of
care effective January 1st, 2019. In addition, CMS
also issued complexity adjustment for certain blue
light cystoscopy procedures performed in hospital
outpatient departments continuing its complexity
adjustment payment which has been in place since
January 1st, 2018. The Blue Light Cystoscopy with
Cysview complexity adjustment will result in an
incremental payment of $1,187 over white light
cystoscopy payment effective January 1st, 2019.

2 Likes

Dette høres ut som XXL sist gang…og når sjefen gav seg gikk opp xx prosent. Jeg tror mange panikkselger. Jeg droppet 2 poster med gevinst og jevnet ut de røde tallene på PHO og en annen, så nå er jeg nokså greit eksponert heldigvis :slight_smile:

De kunne ikke komme med saftig guiding når veksten i US var på skarve 400.000kr. Det sier seg selv.

nei, men de kunne kommet med innside kjøp i dag tidlig så hadde vi holdt oss rundt 50.

1 Like

FULL MARSHALL ATTACK!! :cowboy_hat_face:

1474839043_django-smoking

22%, nesten så eg spyr.

Tror det er game over her. Et nydelig børsår redusert til smuler. Forstår ikke eg gidder.

Må si denne helvetes Marshallen hadde utrolig flaks. Ikke kom å si de «viste».
Dette var ren og skjær flaks.

Det er totalt uaktuelt å gi bort aksjene billig til disse. Så nå blir det å sitte av ren og skjær stahet. Kan like godt legge alt i skuffen til Q1-19. Da bør vi se en effekt av overvåkning og refusjon.
Kun 6 mnd.

2 Likes

Kjip start for Schneider. Håper han kjenner sin besøkelsestid og handler på brannsalget.

1 Like

Lessons learned etter fallet i Photocure og Pcib:

Markedet straffer biotekaksjer knallhardt hvis foreventingene ikke innfris, realistiske eller ei.

3 Likes

Tror det er overreaksjon. Men ser ikke bort fra at det kan ta markedet tid å komme til hektene igjen.

Tror ikke bare biotek, dette minner veldig om XXL. Folk burde ha skjønt der at den uvanlige varmen ville påvirket, og satt forventningene deretter.
Jeg holder fingeren på flokkmentalitet osv.,…biotek er jo et tålmodighetsspill.

Bellete sa vel at de har refusjon nå, men kodingen fra 1 januar er en permanent bedre refusjon?

Dette med permanent ordning er viktig. For da risikerer ikke sykehusene å kjøpe skop for noe som de plutselig ikke har økonomi i å bruke.

1 Like

Solgte noe PHO for å delta i emisjonen med PCIB, og har vært veldig usikker på om det var en lur vurdering, kortsiktig. I dag har det i alle fall ført noe godt med seg!

@InVivo, ser at du mener jeg er kravstor fordi det ikke er godt nok for meg med 30% økning i antall klinikker som tilbyr Cysview. Først; det har jeg ikke gitt uttrykk for!

Jeg synes i grunnen at dagens presentasjon ga mange gode vibber, bl.a. refusjonskoden som jeg ikke hadde fått med meg før presentasjonen. Videre synes jeg igjen at Bellete gjør en god figur. Schneider snakker om at det er øket salg som er “name of the game” nå, og de snakker egentlig veksten fremover mye høyere enn det de til slutt guider den til. De holder guiding som den var tidligere(upside er et “kjøtt-på-flesk”-ord når de snakker om potensiale fremover her), og sier at de skal oppdatere denne når de er klar - Q4. Det er helt greit.

At dette kommer til å ta tid har jeg også vært klar på lenge nå! Bl.a. her fra 1. juni Juni

Var også ganske klar på at jeg forventet moderat salgsvekst videre primo august; August

Så; tålmodighet skal jeg ha, basert på de tallene jeg har sett på, og som tegner et tydelig mønster, om enn fra lavt utgangspunkt.

Det jeg har gitt uttrykk for: Det som skuffet i dag var at en tilsynelatende økning i salgsveksten avtar voldsomt dersom vi ser på Q1-Q2-Q3.

Det at oppgangen går fra å være på 2,5 millioner fra 4Q17 til 1Q18, og opp til 3,4 fra 1Q18 til 2Q18 er i “riktig retning” QoQ, nå som vi venter på akselererende vekst. Er vi i gang? Forventninger spennes, og man håper at Q2 markerer startskuddet.

Når vi så ser vekstnedgang igjen til 0,4 millioner i vekst fra 2Q18 til 3Q18 er det klart at tallene ikke indikerer det vi håpet på etter 2Q18; nemlig begynnelsen på akselererende salgsvekst. Dette er selvfølgelig skuffende! Noe annen måte å se det på er ikke mulig! Vi venter mye, og får lite. Helt greit at vi legger til rette for videre vekst. Der er min tro fortsatt sterk! Men disse tallene skuffer voldsomt!

Tallene er imidlertid i tråd med det jeg håpet på tidligere. Men nå er de skuffende! Z i lys av Q2.

Skal allerede nå legge hodet på blokken, og tipper at vi lander på ca. 18-19 millioner i Q4. Dette basert på den historiske veksten, og endringene vi har z siste kvartalene. Det er en endring i mengde solgt, og den endringen er ikke nullet ut med dagens tall.

Har ikke solgt i dag, og kommer heller ikke til å gjøre det. Men jeg vurderer kjøp dersom kursen justeres mer i “skuffende” retning :nerd_face:

4 Likes