Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q3-2018 (PHO.OL)

Kan ikke se noen fornuftig grunn til at man skal forlate PHO på dette kursnivået, eller om om den skulle løfte seg igjen. Nedturen etter Q3 er en gedigen overreaksjon motsatt vei enn etter Q2.

Potensialet er der intet å si på. Men vi må gi selskapet den tiden det trenger til å forløse potensialet.

Får vi det samme hoppet i salget fra Q3 til Q4 som i fjor, er det blå tall i Q4. Dette vil sammen med melding om refusjon fra 1 januar heve kursen betraktelig.

I fjor hoppet salget i Norden med 3.9 mill fra Q3 til Q4. Det kan vel ha noe med innkjøpsmønster å gjøre.
Får vi det samme hoppet i år samt 20 mill fra US er vi godt i pluss.
Jeg legger hodet på blokka og tipper 4 mill pluss i Q4.
3 mnd går fort (dessverre)
Å kjøpe nå og fram til 1/1 tror jeg ikke kan bli feil.

6 Likes

Trading av tekniske årsaker, og de som er blitt belåningspresset er vel salgsårsaker.
Og langsiktige kjøpsårsaker er presist av @Mr.Oncoinvest her, og igjen tekniske årsaker for den del. Spørsmål om hvem som er sterkest. Nå er ikke 3 måneder spesielt langsiktig, og tror 6 måneders bilde vil bli enda mer spennende.

1 Like

Q1 bør være et OK perspektiv (minst).
Ser man enda litt lengre vil Q2 gi effekt i form av andregangs oppfølging i tillegg til nye oppfølginger. Kall det en rentes-rente-effekt. I Q2 vil vi også se litt av salget av Hyperthermia.

1 Like

Og noe selskapet trenger hos sine investorer er det en større andel som har løftet blikket lengre frem enn første mulige trigger. Volumet i bevegelsene siste dager har vært bekymringsmessig sådan.

Volumet er vel en del som er kommet til siste stund, tror ikke vi ser så store endringer i topplisten fra et år tilbake.

Dersom det nå kommer innsidekjøp og de retter opp guidingen i samme rekkefølge så er det Finanstilsynet neste.

Hadde de bare tatt ut guidingen av presentasjonen og skrevet at den var utdatert og ville bli oppdatert når Dan var blitt kjent med situasjonen så ville ting vært veldig annerledes idag. Riktignok var scop og doser ikke veldig oppløftende med det tar opp i mot 6 mnd i beslutningstid på sykehusene flere steder oxo.
Nå har det kanskje brent opp et par scop i California i tillegg😟
Dette og neste kvartal vil gi oss svar på fremdrift.

Jeg stusset forresten over at noen setter Nano foran pho nå.
Hvis jeg har fortått det riktig så ønsker nano å ta markedet selv og det kan de jo ikke begynne med før produktet er ferdig forsket og godkjent og så skal det etableres salgsnett. Alt dette er pho ferdig med og har en verdi 1/3 del av nano.
Ikke for å snakke ned Nano, men for å si at aksjekursen er der den er pga hvor den har vært tidligere enn å utrykke potensiale som er tilstede 1 år frem i tid.

Om 1 år tjener kanskje pho $40 mill i året og nano tjener fortsatt null.
Prisingen av aksjen blir bare fingern i været og basert på hvor den har vært før.

Den gjenspeiler ca 2% suksess nå og det er ingen konkurrenter faktisk. Nei jeg skjønner ingen ting

1 Like

Du har åpenbart ikke satt deg inn i NANO som case, så posten din blir ikke mulig å ta stilling til.

Bill mrk “Hadde omtrent like mange kroner i NANO og PHO for en uke siden, nå skiller det plutselig veldig mange prosent”

Edit:
@Otard tar akkurat denne diskusjonen videre i biotektråden.

2 Likes

Håpløse sammenligninger :eyes:

4 Likes

Nei, jeg harbikke satt meg veldig godtninn i NANO ennå, men det er vel ikke store sjanser for at de tjener store penger om et år?

Comparisons like this are ridiculous

1 Like

Vi starter med et dårligst mulig utgangspunkt i kursen dersom vi går mot 4 måneder med informasjonstørke. Jeg vil likevel ikke gi meg enda. Presentasjonen var skuffende sett i forhold til de enorme forventningene enkelte pumpet opp i forkannt. (jeg tror de forskjellige aksjefora er svært viktige for å skape stemninger blant aksjonærene og det er nok også derfor skribenter som Londonmannen bruker så mye tid til daglig haussing).
Men ser man bort fra de oppskrudde forventningen så har det jo ikke fremkommet noe som svekker mulighetene. Vi har fått en ny sjef som virkelig har fått en grunn til å stå på for å vise resultater. Det kan ikke ha vært oppmuntrende for han å bli belønnet med et fall i selskapsverdien på 30% etter sin første opptreden.

Hvis dere ser på datoene MW har økt shorten, så er det mandager og torsdager. De har nok dumpet solid i dag også.

Jeg tenkte når jeg så første nedsalget torsdag, at nå kom en 3 dagers og jeg tenkte i dag før start at det kom sikkert en 5prosenter. Men handlet jeg på den sikkerheten? neida, jeg ble med ned.

Nå har vel Marshallen begynt tilbakekjøp vil jeg tro. Kjører på med noen stopplossraid til kanskje. Men plukker nok opp mer enn de kaster ut nå.
Jeg mener å ha sett på tidligere 3 dagers at den får ca 5% fall på 3dje dag og ender ca uendret.
Men ikke ta det som kjøpsanbefaling, just my humble…

Over en halv milliard er tørket bort på noen uker. Det er mye morro det! Er det noen som tror vi vil se kurser over 60 med det første?
Det kan jo skje om Schneider viser seg som en handlingens mann.

Tenker det er mulig til Q1 at vi har passert 60. Kan skje før, men tekniske ville komme med flere negative signaler fremover pga det store fallet. Trengs kjøpere på banen, og helst av typen som ikke tror på 1900 kr per aksje i 2020, og første trigger vil gjenspeile det slik at de kan selge med flere hundre % avkastning.
Ikke vet jeg, men ser lyst ut på sikt, men en del mørke skyer på kortere sikt. Forventet info tørke og dårlig teknisk. Går vi mot 33 snitter jeg ned, ellers er det bare å sitte rolig.

Vil ikke Photocure først kunne ta ut 60 kr etter at de har oppdatert guidingen sin, og den er såpass positiv at kursen i dag virker billig? Alternativt, så må de rett og slett levere veldig bra Q4-tall med en ok guiding framover. Jeg ser ikke helt hvorfor Photocure skal gå så mye før den tid. Teknisk så ser det jo ræva ut.

3 Likes

Ja, helt enig. Det er oppdatert guiding som vil være utslagsgivende. Akkurat hvordan kvartalet har gått er mye mindre viktig, i mine øyne.

1 Like

Et godt kvartal synes jeg også kan ha litt å si, for selv om veksten har vært grei, så har utgiftene økt såpass at jeg ikke helt vil kalle det gode tall. Det må jo selvfølgelig komme med en god guiding.

Ah, jeg tenkte på neste kvartal.

Denne kvartalsrapporten har masse fine tall som du kan tolke, men det altoverskyggende problemet er mangel på guiding. Sånn jeg ser det :slight_smile: