Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q3-2018 (PHO.OL)

Jeg er uenig i at det er mindre viktig hvordan kvartalene leverer. Viser tallene økende utplassering og bruksrate klarer markedet fint å regne inn oppsiden selv. Og motsatt når veksttakten ikke følger opp forrige kvartal. Enda en lovnad om fremtidig suksess er mindre viktig, som jeg ser det. Dersom de forventer sesongmessige variasjoner så mener jeg det ville vært gunstig å ta med i en korttidsguiding.

Jeg tror nok at “markedet” bommer ganske ofte her.

Jeg har sett mange fine utregninger på hvor fantastisk man skal forvente at selskapet gjør det, og jeg vil heller høre fra selskapet selv hva de tror om utviklingen framover nå som de har byttet toppledelse.

1 Like

Var vel hakket værre med at det ble gjengitt en gammel guiding, hvor oppside ikke var poengtert på 20-25 m, så det ble tolket som ny negativ guiding først. Videre virket ikke ledelsen imponerende på presentasjonen. Men tallene i seg selv var ikke så gal, og produktet er sterkt. Kursutviklingen har vært og er tullete, kan bare gjette hvor det går, eller vurdere hva er sannsynelig attraktiv snittkurs å sitte på om noen måneder. Siste får dagens kurs til å virke fin den. Tilstrekkelig til at jeg mistenker de dystrere tekniske indikasjonene ikke skjer.

Volumet er heldigvis bedre. Og med det mener eg mindre.

Har og tenkt på å redusere litt, men fy kor sur eg hadde blitt om den stakk opp igjen, så får bare være.

Det hele koker jo ned til at man vil selge Cysview i US for 60-65mill NOK i 2018
DVS for ca 7,5mill USD, er ett stykke frem til 20-25mill USD guidingen 2020 for RIGID scopene.
Bruksraten på RIGID scopene er meget skuffende utifra at mange større sykehus sier dette er SOC for sine pasienter. ref.kvartaltalls presentasjonen.
Samt at utgiftene vokser i takt med dagens inntjeningen.
2019 kan nok bli veldig bra hvis de klarer å få ut mange flexiscope
Q1 2019 vil nok gi oss mange svar isåmåte.

1 Like

Dette blir for ensidig tolket i mitt syn. Se hvor mye aksjer som nå er omsatt over SMA200 som nå er 37 og over bruddsonen 32-34.

Skal være helt enig i at det ikke er noe i chartet som tilsier noen veldig bounce med det første, men det legges et grunnlag her for de som er villige til å sitte litt.

image

2 Likes

Joda, men er i fange fallende kniv land.

Ja det er jeg helt enig i. Hvis noen skal begynne å kjøpe her så må det være ut i fra en tanke om å begynne å bygge en posisjon, ikke å catche bunnen.

3 Likes

Helt riktig tenkt Savepig

Liker å kjøpe aksjer når de er upopulære og ligger med brukket rygg. Pho og Pcib er fine kjøp nå.
Skulle gjerne hatt mer frie midler.

1 Like

Enig.
Men det var de frie midlene da…

Gir opp, tar tapet.
så da er bunnen inne for dere som gidder være på børs.

pcib i morgen, selger uansett og så tar eg fri til 2019.

1 Like

Selger du alt både i pho og pcib?

ja, selger alt, samma faen hva det heter, går utover helsa , er ikke verdt det. vet ikke om eg kommer tilbake på børs senere, må null stille,

1 Like

Hvis det stresser deg, så er det neppe verdt det. Etter å ha nullstilt deg, se på indeksfond. De slår de fleste her inne.

Veldig forståelig, jeg har også flere ganger sett meg nødt til å redusere posisjonsstørrelse rett og slett fordi de daglige bevegelsene ble stå store at jeg merket at det gikk ut over hvordan jeg følte meg i hverdagen.

Det er det ikke verd!

5 Likes

Synd å høre, men forståelig. Men nå føler jeg det virkelig begynner å bli mulig å kalle det overreaksjon her.

1 Like

slik er livet.

skulle solgt i september, no får en nøye seg med mindre.

har fremdeles pluss i år, men fy hvor mye som forsvant no i november.

nok om det. logger av.

3 Likes

det er ikke noe å like, det er faktisk veldig trist :wink:

Hjelper å ikke følge dagkursen, for langtidsinvesteringer. Det er en grusom bransje om du skal registrere alle de enkelte bølgenes dimensjoner.

4 Likes

Tror grunnen til at de fleste sjekker hele tiden er fordi de innerst ikke føler seg trygge i det hele tatt