Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q3-2018 (PHO.OL)

Det er å håpe at hausere som Londonmannen kommer ned på jorda og begynner å skrive nøkterne innlegg!

5 Likes

Tipper vi skal ned mot 40.

Neste støttenivå er i området der ja, 41 ser det ut til.

Pute anyone? :see_no_evil:

Kjøp anledning no,

Helt klart kjøp.

Guiding skal nå først komme ved Q4 resultatet og ikke i løpet av 2018?

1 Like

Riktig Holmes. Ny guiding - hvis den kommer - vil bli presentert i februar på Q4 presentasjonen.

Jeg har hele tiden sagt at dette vil ta tid og dagens rapport bekrefter egentlig bare dette. Noe av utfordringen med pho er at de ikke selger direkte til brukerne men til sykehusene/klinikkene. Da går det ofte i litt rykk og napp alt etter hvor fulle lagrene er.

1 Like

Regner med Londonmannen var tilstede under presentasjonen idag og kommer med sin kommentar senere? Det ble ihvertfall uvanlig stille fra den kanten.

Kursmål i løpet av noen år har ikke mye med Q3 i år å gjøre. Da er det leseren som har misforstått. Når det er sagt tror jeg at de mest overdrevne optimister har godt av å få seg en reality check.
Jeg tror vi nå etter Q3 kan være i bunnen av bakken. Hvis Dan Schneider nå kjøper en god porsjon og de blir litt mer offensive mht meldinger (f.eks forbedret refusjon som ikke er børsmeldt) kan vi sakte men sikkert starte på ferden nordover. Ikke mot 2.000 men kanskje mot 200 utover vinteren og våren.

Q3 gir vel en klar beskjed om at dette kommer til å ta lang tid. Kurs på 200 i løpet av vinteren må du gjerne tro på, men det er mer utopi enn noe annet.

1 Like

hvem sier vel 200 i løpet av vinteren…

men vi burde lagt på 70-80 i løpet av året, men men

1 Like

Skuffet over guidingen. Det overasker meg at ledelsen ikke fremstår mer positive og fremover lent.

1 Like

Vel den som venter på ennå billigere enn 47 tar sjangser, eg ville hvertfall startet og kjøpe litt og heller øker OM den faller mer. for brått kommer innside kjøp.

Eg har sagt til Pho at det er forventet etterq3.

1 Like

En kurs mot 200 utover vinteren og våren som jeg skrev er mitt kursmål, etter at vi har fått både Q4 og Q1. Da har vi fått to nye kvartaler hvor jeg forventer vekst og vi har fått ny guiding. i tillegg kan vi ha fått nyheter vedr andre deler av verden enn der PHO har godt fotfeste i dag. Det gjelder å løfte blikket litt lenger frem enn dagen i dag som jeg forstår er skuffende for de med kort tidshorisont. Et innsidekjøp eller to ville også gjort godt for tilliten til selskapet.

1 Like

Resultatet var litt i underkant av hva jeg hadde forventet, men at guidingen fortsatt står på bare 200 mill for usa i 2020 er vanvittig deffensivt.
Det er jo som å sette inn bare 5% av TURBT markedet og 1% av surveilance markedet i regnearket mitt.
Det henger ikke på greip i det hele tatt når de sier at de er den nye standard of care på 74% av topp 25 of the top 25 of Best Hospitals in Adult Urology as per
US News and World Report Over

BLUE LIGHT CYSTOSCOPY WITH CYSVIEW

Dette må da være tidenes mest deffensive guiding.

Men det er en kjempefin gave til sheriffen.

1 Like

Du kan godt løfte blikket 50 år fremover for min del, kanskje Pho til og med går i pluss da :joy:

1 Like

Forstår at du er skuffet men den var litt tåpelig…

Det er naturlig at den nye CEOen får mer enn 8 dager på seg til å orientere seg om vekstmulighetene og de tilhørende sannsynlighetene til Photocure de kommende årene.

2 Likes

Mye skriking her nå.

Det er helt rimelig at en CEO med en uke på ryggen ikke vil sette to streker under guiding, og når de legger frem denne i februar vil de ha hatt en måned på seg til å se hvordan ekstra reimbursement fra nyttår slår ut.

3 Likes