Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure: Kvartalsrapport - Q3-2018 (PHO.OL)

Q2

These investments
will enable the company to drive the U.S. revenues
in 2020 to a range of USD 20-25 million, however
with upside potential driven by added
reimbursement and penetration of the surveillance
segment. The company will update the market on
this outlook later in 2018 when there is better
visibility of the effects of the new reimbursement and
initial market response in the surveillance segment

Q3

These investments
will enable the company to drive the U.S. revenues in
2020 to a range of USD 20-25 million and towards
profitability, with potential driven by favorable
reimbursement and penetration of the surveillance
segment. The company will update the market on this
outlook at latest when releasing full year 2018 results

Dvs de har tatt bort ordet “upside”? Slurv eller eller noe mer som ligger bak?

Ok. Hørte bare at det ble sagt på webcasten.

Ved å holde denne konservative guidingen så gies det en unik mulighet for schneider til innsidekjøp også da.

Hvis så skjer så er det nærmest kriminelt om de øker guidingen i februar til 4 - 5 ganger høyere enn i dag.

Hva vil dere andre her regne med vil være normal forbruk av kit i % på et SOC site da?

Hvis standard of care i 74% av top25 skulle tilsi 100% bruk, vil det si
130 000 (for bare å holde oss til TURBT) * 74% * 8000kr = 769mil eller $96mill

Gjeldende guiding vil da tilsi at SOC stedene ikke vil bruke cysview i mere en 20% av tilfellene i 2020…
Og da har jeg ikke tatt med flere utplasseringer av scop og ikke surveillance.

Plukk gjerne i fra hverandre regnestykket mitt, men jeg syns guidingene er riv ruskende og så konservativ at det nærmest er kriminelt.

2 Likes

Einarsson har vel uttalt at dette ikke kan feile. Får stole på at han ikke bare har forelsket seg helt i sitt eget bet

snur vi no…

Q3 var jo et svakt kvartal i fjor og ser jeg.

1 Like

hvor ender omsettningen i dag , 1 mill aksjer … ? noen er lei ja, men der er noen som plukker de opp også. Alt kan ikke være bytting.

Er 218k aksjer short (synlig) som skal levers tilbake på ett eller annet nivå. Tror det er en Marshal som er godt fornøyd med denne dagen. :slight_smile:

Det var akkurat min tanke også. Vi vil nok se en reduksjon på shortregisteret i morgen ettermiddag.
Men man får gjerne en tredagers fall når markedet er misfornøyd, så jeg tipper en slutt kurs rundt 50 idag og litt nedover i morra også. Kanskje slutter det i morra rundt 46 - 47.

Men er det ingen som syns guidingen er kriminelt feil?

Hva er normal bruksprosent av totalen når det er definert og uttalt som standard of care???

Q3 er alltid svakt. YoY er ikke så ille. Har vært med mange år i PHO, så hadde ikke veldig store forventninger før Q3. Og det har vært en langt mer innbringende reise etter å ha tatt i bruk TA istedet for fundamentale forelskelser. Så krever mye mer tid å følge med.

Gjorde nesten vondt å sitte med tomme hender over Q3. Men har du vært med før vet du at kursen går ned etter en presentasjon med Photocure.

1 Like

Guidingen er som den er. Ting tar tid. Guidingen er “kremt” ganske ekspansiv til PHO med Dahl og Hestdal å være. Nye tider nå.

Men selvsagt vil jo ny CEO som et minumum ikke drite seg ut, og aller helst skape og vise vekst, og dermed pynte CV’n. Da er det greit å bli varm i trøya først.

Tar helg, så får en se neste uke. Men kjøper ikke Dan noen aksjer så blir det trått en stund

Det viktigste fra dagens presentasjon er at fundamentet for fremtidig inntjening fortsatte å styrke seg, sel i et kvartal preget av lavere aktivitet enn forventet.

Men det som skjedde er allerede historie. Det er fremtiden som avgjør om PHo blir en suksess. Og alt tyder på at PHO fortsetter en positiv utvikling.

Så nå får dem som trenger det slikke sårene før de retter blikket fremover. Og vi har tross alt mye positivt å se frem mot.

1 Like

På kurs 47 er Photocure priset til en milliard, med en omsetning på 44 millioner i q3.

Det er ikke konkursprising akkurat. :wink:

2 Likes

Må si meg enig med E24 her.
“”
Så vi er kanskje tilbake til at Photocure opplever det man må forvente. Nemlig at det er mye hardt arbeid som skal til for å etablere seg i USA. Og på veien vil de støte på humper, fartsdumper og en og annen bilkø.
“”

5 Likes

Huff
16.5 i US var vel langt under det de fleste hadde trodd. Mulig vi må skylde litt på sommerstille.

Kikket på Q4 17.
Der lå salget på 10.2.
Så på Q4 18 må det være lov å forvente 100% vekst.

Her bør det komme insidekjøp fort som faen.

1 Like

Det var jo også en orkan som tømte noen delstater for folk, paienter og leger en ukes tid også :thinking:

Jeg er så kritisk til Guidingen at jeg nærmest vil kalle det røveri om det kommer et innsidekjøp nå.

Det som er helt vanvittig å tenke på er at hvis inntektene i US hadde landet på 20mill istedenfor som nå 16 mill ville kursen vært 60 kr! det vil jeg iallefall anta…

Så hvor mange flere kit cysview måtte de da solgt iløpet av Q3 for å oppnå det…!

4mill høyere inntekt : 8000kr = 500 kit
500kit : 137 utplasserte scop = 3,64 kit pr scop iløpet av 90 dager
3,64 : 3 mnd = 1,21

DVS hvis hvert utplasserte scope hadde blitt benyttet ca 1 gang mer i måneden så hadde vi hatt en inntekt på ca 20mill for US.

Faens ferie sier bare jeg :crazy_face:

Guidingen er 20 til 25 USD i 2020. (mill) Vi seier 8 kr per USD.
20 USD * 8 NOK = 160
25 USD * 8 NOK = 200
Snitt 180 mill.
Skal vi ha 180 mill i 2020 bør vi ha ca 130 mill YTD i Q3 2020. (50 mill i Q4)

Til no har vi ligget på 40% vekst YTD. Dette etter alt som har skjedd med fase 3, avisartikler, refusjon, fleire selgere, osv. Forsette vi med kun 40 % vekst når vi ikkje guidingen før 2021.

Skal vi klare guidingen må veksten opp i 60 til 70 %.

7 Likes

Og den vil komme med flexiscopene med egen A kode fra 01jan19

Oppgangen blir mye brattere antar jeg så lenge flexiscopene vil ha en mye høyere bruksfrekvens i ett marked som er 4 ganger så stort.

Fra nå av kan de 40 selgerne i US ta med seg denne til alle sine TURB kunder samt nye og selge inn flexiscopene på den. Hvor vanskelig kan det være :thinking:

In November 2018, the United States Centers for
Medicare and Medicaid Services (CMS) released its
final rule positively responding to Photocure’s
request by establishing an A9598 Code for Cysview
when used in the physician office and other sites of
care effective January 1st, 2019. In addition, CMS
also issued complexity adjustment for certain blue
light cystoscopy procedures performed in hospital
outpatient departments continuing its complexity
adjustment payment which has been in place since
January 1st, 2018. The Blue Light Cystoscopy with
Cysview complexity adjustment will result in an
incremental payment of $1,187 over white light
cystoscopy payment effective January 1st, 2019.