Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg nevnte dette tidligere og
det var nok håp om snarlige partneravtaler som lokket han selv om han i et intervju virket mer nyansert enn det. Det vil ta tid å få PHO til å bli en eventuell pengemaskin, selskapet har selv guidet dårligere resultater fremover pga økt satsing i USA. Ikke alle investorer har denne tålmodigheten.

1 Like

Men han var jo ute å kritiserte ledelsen også? Kan være flere grunner til at han stikker, men tror ikke det er negativt for aksjen på sikt.

En venn av meg kom med en morsom teori her om dagen

Hansson vet at Radforsk skal ut av Photo, så han dumper prisen som faen. Han har gitt de beskjed: Selg til meg, eller så fortsetter dumpingen, og dere kommer dere aldri ut. Så han får Radforsk til å selge, OG han får en latterlig god pris. Som en slags morbid takk for sist

:smiley:

Ikke dum teori, men jeg tror mer at Hasse tapte maktkampen og at han nå vil ut.

Det er også slik jeg tolker situasjonen

Det var det jeg antok også, og det var grunnen til at jeg solgte på meldingen. I ettertid så viste det seg at jeg kunne fått vesentlig mer enn 25 kr aksjen, men jeg hadde forventet nedsalget vi ser nå, så jeg ville bare ut før “røkla”.

Den er så lavt nå ja, sist jeg solgte den lå den på 35. FÅr putte aksjen på watchlist og følge med.

1 Like

Det er i så fall genialt

den brente jords taktikk

1 Like

Tror du Hasse er så smart. Se noen bilder av fyren.

1 Like

Så, du tror utseende har noe med hvor smart man er? :smiley:

BMI nær 40, prøver å være kul ved å henge ved dyre biler… Fyren slår meg ikke som en einstein.

Hehe, fyren har masse penger = kul bil. BMI og intelligens henger neppe sammen i det hele tatt, i hvert fall ikke på generell basis :stuck_out_tongue:

Somsagt, jeg tror ikke IQ var det han arvet mest av. Penger definitivt men ikke IQ.

Jeg er overrasket over at kursen ikke har falt mer pga. at Hansson sannsynligvis skal ut, men aksjen er ganske billig nå vil nok mange si og risk/reward er god. I tillegg vil muligens flere få opp øynene for denne aksjen etter NANOs kursfall i går. Forskningsrisikoen i PHO er meget lav. Det kan også slå positivt ut for kursen i PCIB at Nanos hovedtrigger er kommet og skuffet en del investorer.

1 Like

Husker ikke hvor jeg har det fra, egne beregninger eller en analyse, men mener at ikke-forskningsdelen av Photocure er vel verdsatt til ca 25 kr aksjen, så kursen i dag reflekterer vel dette? Da er det neppe tatt høyde for noe særlig vekst, men så har de jo ikke levert noe særlig heller. Noe de burde ha klart utfra de forskningsresultatene de har på produkter de har på markedet.

Skal kjøpe meg litt aksjer for feriepenger, sto mellom pho og trvx. Blir pho.

2 Likes

Bra valg :slight_smile:

Går du inn på ~26 eller venter du på neste lille Hanssonwave?

1 Like

Ikke helt sikker enda. Antar ca 26

Er et godt valg, men for meg ble valget Trvx i dag.