Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

nei, alt er solgt

1 Like

Pen bevegelse i pho i dag, her er topp 20 så vi har den til neste år:

image

7 Likes

Hva tror dere om PHO fremover? Kommer de til å lykkes med markedsføringen? Finnes det en pipeline med utvikling, eller er fokus helt og holdent på å vokse?

Ledelsen fokuserer på urologi (Cysview/Hexvix). Både Cevira og Visonac blir nok solgt eller utfisjonert (kanskje allerede i 2018). Edison investment estimerer verdi på litt over 100 millioner på hver av de to sistnevnte. Cevira bør imidlertid ha stort potensiale, så jeg tar gjerne aksjer her dersom det skulle børsnoteres.

Med andre ord er hovedfokuset kun å vokse med Cysview/Hexvix. Spesielt USA har fokus og det gjelder bare å skape økt bevissthet blant urologer/leger og pasienter. Scope som er utplassert så langt er veldig lite brukt (i snitt litt over 5 ganger pr måned), så potensialet er skyhøyt. Tar man med godkjenning for surveillance så utgjør dagens guiding bare 1,5% av markedet i operasjons- og oppfølgingsmarkedet (ca 25.000 prosedyrer av 1.700.000).

Fra i dag har man refusjon i operasjonsmarkedet og det er egentlig svært skuffende at selskapet ikke tør guide tøffere. Tydelig at selskapet har en feig ledelse som har brent seg tidligere og ikke tør ta sjanser. I Skandinavia er markedsandelen ca 40%, så jeg kan ikke forstå at sykehus og leger i USA ønsker utsette pasientene for prosedyrer hvor man overser kreft i over 20% av tilfellene. Skaper man bevissthet rundt blålys-behandlingen så er det ingen tvil om at flere vil ta det i bruk.

Jeg er strong buy og blir skuffet dersom vi ikke ser minst en dobling av kursen i løpet av 2018 - selv om jeg drømmer om langt mer. :slight_smile:

3 Likes

Jeg har ikke tillit til ledelsen og solgte meg ut på et dårlig tidspunkt, men angrer egentlig ikke.

Svarer ikkje Photocure på mail? Har sendt flere mail men ikkje fått svar. Har ikkje opplevde dette problemet med andre selskaper.

Spm er hvor stor er denne gruppen for TURB førstegang, TURB deretter og surveillance? Og hvordan vil det påvirke salge?
”Cysview should not be used in patients with porphyria, gross hematuria, or with known hypersensitivity to hexaminolevulinate, or in patients receiving intravesical chemotherapy or BCG treatment within 3 months of Cysview photodynamic blue-light cystoscopy.”

Jeg har sendt e-post til Erik Dahl selv og ikke fått svar. Er vel ca 1,5 måned siden. Udugelig IR.

1 Like

Kanskje ikkje alle har sett denne presentasjonen.

2 Likes

Kjedelig å bare vente. Man finner 20% mer kreft og de fleste prosedyrene får sykehusene nå refusjon på. Hvordan er det mulig at ledelsen bare tror de skal klare 25.000 prosedyrer j USA i 2020? Har de så liten tro på egne ferdigheter og produktet at de tror folk heller vil måtte risikere bruke hvitt lys som gir vesentlig større muligheter for at man ikke har fjernet all kreft?

Greit nok, ledelsen har lovet oppdatert guiding når surveillance kommer og man ser hvordan det påvirker salget, men selv en dobling av nåværende guiding vil jeg anse som forsiktig. Selv med bare 5% av operasjons- og oppfølgingsmarkedet så burde man få en tredobling av markedsverdien. Til sammenligning har man over 40% markedsandel i Skandinavia og her forventer man ytterligere økning fremover.

image

Har noen ein link til hvor det står Hexvix har 40% av TURB i Skandinavia og hva er prosenten for oppfølgingsmarked?

Hører disse tallene men finner ikkje dokumentasjon på det.

Dette er ein Survey. Ein spørreundersøkelse.

Eg og tok feil her.

Joda, men den indikerer jo bruken (hvertfall på disse sykehusene). Nå er spørreundersøkelsen utført på 41 sykehus, så det dekker nok en god del av de sykehusene som tilbyr behandling mot blærekreft.

Ja eg har gått utfra den men skulle likt å sett hva tilstanden faktisk er. Lika å ha fakta når eg skal investere pengene mine. :slight_smile:

På hegnar er det ein som påstår at “i Sverige blir ca 70 % operert med blålys, men de fleste blir undersøkt med blålys.” Noe som ikkje stemmer. Fekk link til denne infoen.
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2957

Sverige er eit område hvor ein vil prøver å få opp blålys bruken, noe som stemmer godt med den Survey.

Er det ikkje litt rart hvor vanskelig det skal være å finne fakta og hvor litt folk er interessert i dokumentasjon når noen påstår noe?

3 Likes

Kan ta med hva Edison Investment har skrevet også:

1 Like

Siste moment dersom man ser på solgte units i norden (som ikke alltid samsvarer med når prosedyrene gjennomføres, men det også gir en indikasjon):

Altså virker det ikke feil å snakke om 40% i operasjonsmarkedet når man har en ledelse som snakker om at bruken skal vokse i alle land og sterkest i Sverige og Finland (av de nordiske landene).

1 Like

Takker. Flott info. Ikkje alltid ein ser alt når ein leser.

Men hva med oppfølgings-marked i Norden, er ikkje det med her også eller selger vi i Norden kun til TURB?

Er ikkje Hexvix godkjent og i bruk for “Surveillence” i Norden og Europa?

Jeg tolker det som at det kun selges i operasjonsmarkedet. Lov å håpe at Norden og EU kommer etter når USA gir sin tillatelse (forhåpentligvis) innen kort tid.

image

USA er imidlertid grunnen til at jeg investerer i Photocure. Norden, EU ++ blir bare småpenger dersom man lykkes.

Trenden går sakte men sikkert i riktig retning. Her er min oversikt over snittbruk og inntekt pr kvartal. Man har altså potensiale for meget raskt vekst ettersom scopene i dag bare brukes 5 ganger pr måned. Sykehusene som har disse utplassert bør jo også ha urologer som har fått nødvendig opplæring…

Cysview Units US Inntekt US Scopes Snitt Snittbruk Snittinntekt
Q3-2017 1 500 11 300 96 94,5 15,87 119,58
Q2-2017 1 370 10 900 93 91 15,05 119,78
Q1-2017 1 276 10 000 89 86 14,84 116,28
Q4-2016 1 042 8 000 83 82 12,71 97,56
Q3-2016 1 080 7 800 81 80 13,50 97,50

og her er oversikt over utviklingen for scopes:

3 Likes

Kjempebra jobb @Inkognito666 ! De har skrevet tidligere at de forventa at markedsføring/inntekter skulle manifistere seg i H2 2018. Har de kommet med noe nytt her, eller gjelder det det samme enn så lenge?

Det er jo ikke store økning per kvartal, men man burde jo kanskje se for seg en boom snart her om sykehus/leger/pasienter får opp øynene