Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Leste meg litt opp på PHO her nå, virker jo absolutt som om dette kan bli bra.

Produktet fungerer, og det er mer en mengde jobb for å få dette ut i markedet.

Ser det regnes endel på verdi av markedsandeler i tråden, men har dere noen kursmål om surveillance og markedsmål slår til?

Det kan vel ventes svar fra FDA om ikke så lenge,
Søknaden ble sendt inn i oktober og prioritere review sier i løpet av 6 mnd.

Er det slik at selskapet får signaler underveis, eller er det tyst inntil det foreligger en avgjørelse?

De bygger opp USA organisasjonen sin i et bra tempo om man skal følge utlyste stillinger i det siste, er dette på bakgrunn også av at selskapet forventer en positiv avgjørelse etter signaler fra FDA.?

— We look forward to hearing a decision from the FDA early next year on the US Cysview® label expansion to include patients undergoing surveillance cystoscopy using a flexible scope, said Kjetil Hestdal, President & CEO, Photocure ASA.

Eg har kursmål på 75 til 100 kr i 2020. I 2020 regner eg med omsetning mellom 350 til 500 mill. TTT

littom Acne behandling og utfordringer derom.

https://www.pharmaceutical-journal.com/news-and-analysis/features/innovation-in-acne-treatment-is-long-overdue-but-the-treatment-pipeline-looks-promising/20203702.article

3-4x er jo fin r/r, selvom det er litt langt frem. Har flere aksjer som er “vissomatte 2020”, så leter etter noen caser som kan løsne litt før. Skeptisk til om makro holder seg så lenge.

Får se om jeg putter litt i skuffen allikevel :slight_smile:

Kanskje ikkje ein perfekt Diamond Bottom men eg har tru på det.

1 Like

Søknaden ble sendt inn 16/8. Når man har oppnår priority review så behandler FDA søknaden innen 6 måneder. Det betyr at vi kanskje får svar i midten av februar.

https://www.photocure.com/Pressmedia/News/sNDA-for-BLC-with-Cysview/

3 Likes

Du kan jo satse på at Diamond Bottom min slår til. Da skal vi kjapt opp til ca 38, kanskje innen 3 til 4 mnd.

Diamondbottom / surveillance burde vel gi det målet skulle jeg tro.

Improved detection of tumors

Role of blue light cystoscopy to detect bladder cancer
Increased tumor detection, reduced recurrence/progression support its use in NMIBC patients

Numerous clinical studies have exhibited significantly improved tumor detection rates with BLC. Meta-analyses and systematic reviews reveal a 7% to 29% increased rate of identifying small papillary tumors with BLC over WLC alone (Eur Urol 2013; 64:846-54; Eur Urol 2013; 64:624-38; Ther Adv Urol 2015; 7:339-50). The majority of increased detection of papillary lesions comes from Ta tumors, with minimal increased detection of T1 tumors (Ther Adv Urol 2015; 7:339–50).

However, the increased detection is substantially improved with carcinoma in situ (CIS), with a 15% to 41% increased rate of detection over WLC alone (Eur Urol 2013; 64:846-54; Eur Urol 2013; 64:624-38; Ther Adv Urol 2015; 7:339-50; J Urol 2007; 178:68-73). Importantly, BLC should be used as an adjunctive technique to WLC—not a replacement—since up to 15% of CIS lesions may be seen on WLC but not BLC (J Urol 2007; 178:68–73).

3 Likes

Fikk svar på noen spørsmål fra Kjetil Hestdal. Deler i tilfelle det er av interesse for flere:

7 Likes

Takk for deling!

Så, hva var ditt anslag på solgte enheter? 3)

Tall er primært hentet fra kvartalsrapportene. For Q3 hvor det ikke ble rapportert units så brukte jeg Edison Investment sitt anslag (som neppe er langt fra faktiske tall). Som det fremkommer av tabellen min så viser den også at gjennomsnittbruken er på vei opp - men man har fortsatt potensiale for langt høyere bruk pr scope.

Role of blue light cystoscopy to detect bladd …Change to Part B pay draws specialty ire …

Urology TimesUrologyBladder cancer
BLC scores well against WLC in recurrent bladder tumors

January 29, 2018 By Randy Dotinga
San Diego—Fluorescent blue light cystoscopy (BLC) improves 3-year recurrence-free survival (RFS) rates in patients with recurrent bladder tumors compared to white light cystoscopy (WLC), and researchers believe its use should be expanded.

“Although BLC has been approved for index transurethral resection, its use can be extended for recurrent tumors as well,” said lead author Tracy M. Downs, MD, of the University of Wisconsin School of Medicine and Public Health, Madison, in an interview with Urology Times.

According to Dr. Downs, “Transurethral resection of bladder tumor (TURBT) is the standard of care for the non-muscle invasive subtype. Yet there is concern over the ability of TURBT done with WLC to identify small papillary tumors and flat carcinoma in situ lesions. The recurrence rate at 5 years after TURBT tumor with WLC is reported to be as high as 70%.”

1 Like

Hvor lenge har det fleksible cytoskopet vært brukt i europa? Har de brukt det hele tiden hexvix har vært godkjent i oppfølgingsmarkedet i europa?

Noen som har tanker rundt hva som er årsaken til utsettelse av Q4-rapporteringen?

Skal jeg synse litt så kan årsakene være at selskapet ønsker noe mer tid så de kan uttale seg mer presist om hvordan refusjonsordningen påvirker salget (kanskje ikke så sannsynlig at to uker fra eller til utgjør noe spesielt). Videre kan man tenke at de har fått føringer som tilsier at man kan forvente nyheter rundt tilgang til oppfølgingsmarkedet. Eller kanskje man kan få større nyheter rundt Cevira og Visonac? Jeg synes styret og ledelsen har brukt lang tid på spesielt sistnevnte.

Uansett går vi mot spennende tider og jeg er optimistisk på selskapets vegne - selv om aksjekursen ikke akkurat tyder på at markedet forventer positive nyheter…

Legger ikke spesielt mye vekt på det tbh. Kan være all slags operasjonelle årsaker. :slight_smile:

Men spennende blir det! (Q1 og q2 blir vel enda mye mer spennende da.)

Finner ikke noen eksakt dato, men kan se ut til at det meste var på plass for bruk i EU fra 2015. På presentasjonene skriver imidlertid Photocure oppfølgingsmarkedet som “future” i både Norden og EU. Skulle gjerne hatt en uttalelse fra Hestdal på hvorfor…
image

http://omicsgroup.org/journals/photodynamic-diagnosis-of-the-urinary-bladder-using-flexible-instruments-ready-for-the-outpatient-setting-2167-0870.1000190.pdf

PhotoCure har holdt seg bra så langt i dag. Lover bra for tiden fremover.

Joa, men det er tross alt etter at den har gått helt bedritent i det siste. :stuck_out_tongue: