Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Er vel ikke guidingen, men resultatene som må bli mer offensive for at markedet skal bli overbevist? Sånn sett, så vil et eneste kvartal med god vekst kunne gjøre mye med kursen.

takk, men feil råd!

Photocure har vel sagt at dei vil vente til Q3 for å sjå hvordan salget utvikler seg og før dei oppdatere guidingen. Kan ikkje være lett å regne ut hva det blir når der er så mange variabler inne.

Men no kan vi regne med salg i Surveillance markede og :slight_smile:

1 Like

Jeg tror også at pho har mye å bevise på det kommersiellebfor at kursen virkelig skal begynne å gå, men de har nå igjen bevist at det vitenskapelige fikser de

2 Likes

Denne hadde eg ikkje fått med meg på dagens melding.

In collaboration with KARL STORZ Endoscopy-America, Inc., Photocure plans to launch Cysview in combination with blue light enabled flexible video cystoscopy in mid-2018.

Eg trudde faktisk salget ville starte umiddelbart etter godkjenning. TTT

1 Like

Ja det er lenge til vi vil se effekten av dagens melding på bunnlinjen. Jeg er positivt overrasket over hvor godt aksjen har holdt seg i dag.

Er det noen som kjenner til om Photocure/sykehusene kan påregne refusjon fra Medicare eller forsikringsselskapene ved bruk av Cysview i surveillance markedet? Jeg kan ikke huske at Photocure har kommunisert noe om dette?Hva kan man påregne av inntekt per prosdyre?

Ja det gis refusjon for bruk av Cysview i surveillance markedet. Når det gjelder inntekten antar jeg den er på ca. 1000 usd i surveillance markedet også.

Photocure refusjon for både i turbt markedet og surveillance markedet. Fra Q1 og utover vil det vises på salget innen turbt, og fra Q3 bør vi se et markant taktskifte i salget når surveillance markedet kommer inn.

1.2 mill prodeyrer,20 % til Pho
240 000 x1000x8.

Blir bra dette på litt sikt, bare i dette markedet.

På et tidspunkt går det opp for hopen hva som er på gang.

Berre hugs på at når du skriv 1,2 mill prosedyrer (surveillance) så kan ikkje alle disse bruke Cysview. Ein stor del vil kome i konflikt med BCG eller kjemoterapi. (må vente 90 dager etter behandling) Dette gjelder spesielt første året.

Klar over det, derfor 20%

1 Like

Tror at mange forstår at det er god sannsynlighet for at PHO vil bli en suksess - og at vi derfor vil få en mangedobbling de neste årene.

På den andre siden tror jeg det foregår en konkurranse mellom aksjonærer og potensielle aksjonærer om å komme seg inn så sent som bare mulig, mens de samtidig får med seg den største oppgangen. Litt spekulativt utsagn, men det er en følelse jeg sitter inne med.

1 Like

Photocure minner meg litt om Medistim slik den var for noen år siden. Sidelengs, traust lite skjedde. Så begynte de å bygge sten på sten og kursen er steget med flere hunder prosent i løpet av noen år.

Med utgangspunkt i at akser vel prises ut fra forventninger om
fremtidig vekst er det få aksjer på Oslo Børs som matcher Photocure på risk reward. Men det kan ta litt tid og imens kan man putte den i skuffen vi snakkes på 100 kroner i februar 2021?

4 Likes

Er nok litt for lite handel i PHO til å bruke 30 min chart.
Men det ser lovende ut. Støtte mellom 27 og 28.

Ser lovende ut dette. Kursen stiger litt nå. Kanskje vi skulle hatt en photocure-teknisk analyse tråd?

Traff ikkje heilt på den Diamond Bottom. Men prøver meg på ny. :slight_smile:

Klokka 0830 starter Q4 presentasjonen.
Link til webcast http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=77796903

Må si jeg har lave forventninger til presentasjonen i morgen. Historisk sett er det dårlig utplassering av skop i fjerde kvartal. Videre vil nok styrkingen av salgsforcen gjøre sitt preg på regnskapstallene, samt at vi som vanlig ikke får noe nytt om Cevira og Visonac.

MEN - jeg er optimistisk og gleder meg til fortsettelsen. Jeg har investert pga det som forhåpentlitvis skal begynne synes på tallene i løpet av de neste 2-3 kvartalene. Hadde ikke skadet om Hestdal kunne ha tro nok på produktet til å oppjustere guidingen litt. Dette er nok det eneste som kan skape et skikkelig løft i aksjekursen allerede i morgen.

Men et lite spørsmål til den menigheten som driver med teknisk analyse. Er dette ansett som (potensielle) doble bunner?

Ser ikke hva du tenker på som doble bunner, så kanskje ikke?

Det jeg ser er at de tre siste bunnene er høyere og høyere, noe som er et godt tegn. Jeg antar også at det vil være motstand på den øverste røde linjen din. Toppene er litt for nære hverandre til at jeg ville kalt det en dobbelt topp.