Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Må bunnen være akkurat like lave for at det skal gjelde? Er disse jeg tenker på:

Nr1 har ikke fullført bruddet enda, men tenker bare potensielt her…

For å si det sånn, det er bedre med høyere og høyere bunner enn en dobbelt bunn. :wink:

2 Likes

Den neste bunnen vil vel være en del høyere enn de forrige pga fda godkjenningen også?

Du får nok svar på veien videre i kvartalsrapporten i morgen. Innfrir de forhåpninger, så er det bra. Hvis ting ikke går som planlagt, så…

Stigende trendkanaler :heart_eyes::money_mouth_face::muscle:

1 Like

Ibsen skuffa stort.
Norden overraska med 35% vekst YoY.

YoY så har utgiftene økt mer enn inntektene. Høres ut som de kjemper i motbakke?
image

Det er som forventet Christian. Økt salgsstyrke har vært guidet - det trengs når man velger å selge produktet selv. Det er naturlig at salget vil øke litt mer fra og med Q12018 pga godkjent refusjonsordning. Salget bør øke enda mer fra 2H2018 pga innpass i surveillance markedet.

2 Likes

Husk at det er Q4 2017 det presenteres for, ikke Q2 2018.

Er helt forventede tall for min del dette, men er jo skuffende at Ibsen ikke klarer å bruke momentumet til noen ting.

Ibsen har aldri brydd seg om å øke salget. Enig i at det er skuffende, men er helt som forventet. Trist at ledelsen ikke har gjort noe med dette (for lenge siden!).

Sier noe om hvor viktig det er for et biotech å ikke havne i en dårlig partneravtale.

2 Likes

Det er som om du skulle svart til kommentaren jeg hadde om emisjon/partneravtale for PCIB. Jeg ønsker emisjon, så partneravtale. :slight_smile:

Forhandle ut fra strength er viktig!

Men husk at strength f.eks kan hentes ut i fra at man har flere interessenter om beinet, det må ikke nødvendigvis komme ut i fra en stor cashbeholdning.

1 Like

Som forventet egentlig.
Oppside-potensialet hvis man lykkes i USA er beskrevet på side 10 i presentasjonen:

image

1 Like

Fra Snøffelen på HO:

Jeg tror at det mest sannsynlige scenarioet er at det kommer til å gå litt tregt oppover, og i litt rykk og napp. Samtidig er jo timing vanskelig. Selv føler jeg at jeg har blitt litt bedre på akkurat den delen, og det var greit å satse på at godkjennelsen kom på dagen 6 mnd etter innsendelse (mtp Priority Review). Og fikk økt beholdningen med 30% uka før godkjennelsen kom, og på 23-tallet. Har i det siste økt med noen prosenter til og er 50% opp i beholdning siden 1 mnd siden.

Tror både nivå og timing var god treff der, men det er jo aldri godt å vite.

Tror likevel at fokus på inngangsnivå, og ikke minst følge fundamentale nyheter er best. Ikke alle gode fundamentale nyheter blir skikkelig verdsatt, og i alle fall ikke umiddelbart.

Feks har vel verken resultat av surveilancestudiet, refusjon, Priroty Rview eller FDA-approval gitt noe skikkelig løft for Photocure. Men greit nok, her er det blitt “show me the money”.

Men det har vært slik i PCIB også. For 2 år siden kom svært lovende resultat fra kohort 3, det ble tatt i mot med et skuldertrekk.

Selv den utrolige gode beskjeden vi fikk 20, desember ble jo initielt ikke i nærheten verdsatt sin reelle betydning.

På den annen side så er det jo masse nyheter fra biotek som ikke gir noen kvantesprang i LOA som mange mener blir undervurdert. Så det er klart det ikke er helt trivielt å skille hva som er skikkelig juicy news og hva som er hverdagskost.

En ok inngang hadde kanskje gjort det aktuelt å gå inn i PHO igjen, men det må være ut fra noen tekniske signaler om snarlig oppgang. Babyrage sin kurs > SMA50 > SMA150 > SMA200 begynner å nærme. SMA150 må bare komme seg over SMA200.

Skyen er positiv nå, men lønner seg å gå inn i det signalene blir positive, ikke lenge etterpå.

Hvis jeg har flaks, så rekker aksjen å dumpe en gang til før Snøffelen sin analyse av det fundamentale begynner å slå til. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hvordan ser den ut teknisk nå?

1 Like

Begynner å se spennende ut teknisk

1 Like

Q4 Presentasjonen. Der står det på side 5:
February 2018 obtained US FDA approval of an extension of the
Cysview indication
• Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview indicated for use
after intravesical immunotherapy (BCG) and chemotherapy

Hva betyr det? Kan ein no bruke Cysview før det har gått 90 dager etter behandling med BCG og Chemotherapy?

Denne ble delt på hegnar forum i går:

Breakeven On The Horizon For PhotoCure ASA

  • Future cash flow value: 66,28 NOK
  • current share price; 29,30 NOK (undervalued)

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/breakeven-on-the-horizon-for-photocure-asa-obpho/

3 Likes

fant denne på hegnar

diskusjonen foregår her:

4 Likes