Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

ny oppdatering fra edison

http://www.edisoninvestmentresearch.com/research/report/photocure12668/preview/

stor oppside:
Hexvix/Cysview sales may have significant upside if the product successfully expands into the US bladder cancer surveillance market, which has 1.4m procedures per year, compared to its current market of 300,000 TURBT procedures.

konklusjon:
image

Merk:
Photocure is a research client of Edison Investment Research Limited

5 Likes

Vil ikke dette si at PHO er veldig underpriset? Men sånn jeg forstår det så sliter de med nok salg av cysview?

Noen som har kikket på dette i forhold til Cysview? Ser ut som at de går for et større segment enn Photocure, men mulig konkurrent? https://www.statnews.com/2018/03/14/cancer-tumors-glowing-dyes/

Vanskelig å sammenligne uten data fra studiene. Men ser at ingen av de går mot blærekreft, der markedet til Photocure er. Men det viser jo hvor potent teknologien er:)

Skal fda godkjenne et produkt så må det også være markant bedre enn eksisterende produkt.

Karl storz satte i høst i gang en liten studie rettet mot colorektal kreft.

Photocure har selv gjort egne studier tidligere der de fant ut at Cysview/Hexvix gitt i klysterform detekterer svulster/polypper i tykktarmen.

Så det er også plausibelt at Photocure kan utvide cysview portefølgen mot flere krefttyper når de får opp salget, og får kapital til å utføre studier.

3 Likes

Kan vi forvente oss noe herfra?

1 Like

Fra artikkel (analyse) fra Siply Wallst.

Artikkelen er fra 9 Mars 2018

PHO is predicted to breakeven approximately a couple of months from now! In order to meet this breakeven date, I calculated the rate at which PHO must grow year-on-year. It turns out an average annual growth rate of 94.76% is expected, which is extremely buoyant. Should the business grow at a slower rate, it will become profitable at a later date than expecte

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/breakeven-on-the-horizon-for-photocure-asa-obpho/

1 Like

Har vi ikkje testa støtteområde 27 til 28 lenge nok?

Morsomt, jeg satt akkurat og skulle til å skrive noe av det samme!

Forventer du brudd ned da eller?

Jeg er først og fremst veldig nysgjerrig på neste kvartalsrapport. Hvis vi allerede der ser endringer i omsetning så er det kjempebull.

Hadde ikkje forventa at vi skulle bli liggende her så lenge. Har eit håp om at vi skal opp og teste 31 til 32 område.

Så lenge vi ikkje går under 23 er det greit for meg.


1 Like

Jepp, for det tekniske som @sulzrox tegnet opp var jo et descending triangle, som vel ikke er et godt tegn?

Hva skal til for at du blir positiv til den kommende kvartalsrapporten?

1 Like

Stemmer. Ikkje heilt bra. Men når ein ser det i litt større bilde er det kanskje ikkje så galt. Hadde eg kjøpt i dag hadde eg sett stop loss på 26.5

1 Like

Økt veksttakt allerede i Q1 er veldig ønskelig.

Den store kickeren ville jo være om PHO faktisk begynner å guide mer bullish tall selv, foreløpig er det jo begredelige tall de serverer.

Er enig i at det tekniske ser småkjipt ut, er grunnen til at jeg kun har en liten posisjon.

… jeg som trodde jeg kunne lure ut av deg noen helt konkrete tall jeg kunne sjekket når Q-rapporten kommer for å se om jeg burde kjøpe. :stuck_out_tongue:

Er det noen som har noen tanker om hvor mye større turb markedet ble etter fda godkjenningen i februar?

Eg tipper det ca 100%.
Men eg venter på svar fra Hestdal på hvor lenge ein må/bør vente etter behandling med BCG og kjemoterapi . Ser ut til at dei har fjernet 90 dager og da er spørsmålet om hvor lang vente tid er det no. Har du gjennomgått Cysview ein gang vil du nok ha denne dei neste gangene og. Så dette er litt viktig.

Grunnen er at det står i prestasjonen 4Q:
image

Jeg har sendt mail til både hestdal og erik dahl, men har ikke fått svar enda.

Godkjenningen gjaldt i turb: gjentatt bruk, detektering av cis, ventetiden på 90 dager etter kjemo og bcg er borte.

Spurte om hvor mange nye prosedyrer vi nå fikk adgang til på årsbasis i turb markedet .

Det legges mye vekt på surveillance, men meldingen var jo også veldig viktig i forhold til turb markedet. Der vi har en del skop ute allerede

4 Likes

Fekk kjapt svar fra Kjetil Hestdal.
Spørsmåle var –
Kan ein bruke Cysview rett etter behandling med lokalt installert BCG og kjemoterapi eller er der forsatt eit minimum med dager ein må/anbefaler å vente?

Svar fra Kjetil Hestdal
Hei.
Det er riktig at det nå ikke er noen minimum med dager før man kan benytte Cysview.

Det er slik at nå blir det opptil den praksis som sykehuset/legen har i forhold til å gjennomføre første undersøkelse etter lokal installasjon av BCG.

Det vanligste praksis er å vente 4-6 uker før man gjennomfører undersøkelsen etter behandlingen, fordi behandlingen gir betydelig betennelsesreaksjon og medfører at det er vanskeligere å tolke funnene på cystoskopiundersøkelsen – både gjelder for både hvitt lys- og blålysundersøkelse med Cysview.
Mvh
Kjetil Hestdal


Det her må jo være suveren siden ein alltid kan bruke Cysview.
Eg tru vi allerede i år kan selge over 10 000 stk Cysview i US. Dette kun i TURB markedet.

7 Likes