Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ja det er bedre enn ingenting. Men det er ikke innsidekjøp akkurat.

1 Like

ja, det blir nok litt lite men vi får se.

Har fortalt Hestdal flere ganger hva eg forventer , hvorfor eg er investert, han føler nok litt press om og flere maser.

Mitt kortsiktige mål for å sitte mer enn 2 kvartaler til er at vi ser salget gå kraftig opp innen Q3.

Som eg sa til Hestdal har eg et avkastning mål for 2018, og skal Pho levere på sin del så må de over prestere i forhold til tidligere.


Det kunne godt meldt når børsen var åpen, no gikk det bare under radaren, og hvorfor tilbakekjøpe litt, de kun lett kjøpt alt. Er ingen problem og få 40k no.

13000 tilbakekjøpet , så får vi se hva som kommer på Gf i morgen.

1 Like

ja, eg spør no eg :wink: når eg lurer på noe.

Vi kjøpte noen av aksjene fordi dette er aksjer som skal til våre ansatte i USA. Norske banker ønsker ikke å opprette VPS konti for US borgere pga FATCA. Å kjøpe aksjene ble da enklere for PHO.

2 Likes

Ser ut som Photocure søker om egen koding for refusjon i surveillance markedet med flexiskop.
Og modifisering av refusjon i turb markedet med de rigide skopene.
Link til pdf-fil:
https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.cms.gov/Medicare/Coding/MedHCPCSGenInfo/Downloads/2018-05-15-HCPCS-Public-Meeting-Agenda.pdf&ved=2ahUKEwiT3aaT5_raAhVMiaYKHX3pCIEQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw0UymPpD4h1vDFhPzo8aFdT

"TOPIC
Request to establish a new Level II HCPCS code to identify hexaminolevulinate hydrochloride, trade name: CYSVIEW, when used for surveillance cystoscopy of bladder cancer with a flexible cystoscope.

Applicant’s suggested language: JXXXX-“Injection hexaminolevulinate hydrochloride for intravesical instillation, 100 mg, for surveillance of bladder cancer with a blue light flexible cystoscope.”

Additional request to modify existing Level II HCPCS code C9275 which currently reads: “Injection, hexaminolevulinate hydrochloride for intravesical instillation, 100 mg, per study dose”, to instead read: “Injection hexaminolevulinate hydrochloride for intravesical instillation, 100 mg, for resection of bladder cancer with a blue light rigid cystoscope”, in order to distinguish CYSVIEW when used for cystoscopy and resection of bladder cancer with a rigid cystoscope.

BACKGROUND
Photocure Inc., submitted a request to establish a new Level II HCPCS code and to revise existing code C9275 in a way that establishes a coding distinction between use of Cysview for different procedures. According to the applicant, CYSVIEW is used to perform Blue Light Cystoscopy (BLC) on patients suspected or known to have cancerous lesions of the bladder. Under blue light, CYSVIEW causes abnormal lesions of the bladder mucosa to fluoresce, demarcating them from normal background tissue, enabling their detection and/or removal.

The recommended dose for adults is 50mL of reconstituted solution containing 100 mg of CYSVIEW. CYSVIEW is instilled into the bladder (intravesical instillation) via a urinary catheter. It is supplied as a kit containing two vials (1) a 10mL vial containing 100mg powder of CYSVIEW for Intravesical Solution, and (2) a polypropylene vial containing 50 mL of diluent, and a Luer Lock catheter adapter.

The applicant comments that there is no unique, permanent code that adequately describes CYSVIEW. Currently, code C9274 is available for Medicare billing in the hospital outpatient setting when CYSVIEW is used with Blue Light Rigid Cystoscopy procedure for resection bladder cancer. This code is not accepted for use to identify CYSVIEW used with BLC in the physician’s office setting. Separate codes will facilitate tracking and reimbursement. "

3 Likes

"This code is not accepted for use to identify CYSVIEW used with BLC in the physician’s office setting. Separate codes will facilitate tracking and reimbursement. "

Er dette også for å dekke resten av turb markedet? De resterende 45% som medicare ikke dekker?

Kan se ut som du har rett i det solvoll.
Merlin:
Det er ting som tyder på at 1Q18 kan gi en hyggelig overraskelse. Iflg. informerte tilstedeværende på GF virket Hestdal meget optimistisk og glad på generalforsamlingen. Han ville visst riktignok ikke si stort om hvordan det gikk, men skal ha smilt bredt. De tilstedeværende skal ha fått inntrykk av at det gikk bra og etter forutsetningene. Han skal ha sagt at en av de viktigste oppgavene, foruten salget av Cysview, var å få mer fart på Ipsen, og at Photocure arbeidet hardt med det. Detaljerte nyheter ble selvfølgelig ikke opplyst, men det ble henvist til 1Q18. Tror nok dermed at de største pessimistene bommer på 1Q18 resultatet. Photocure skal også være godt i gang for å få refusjon på den siste halvdelen av Cysview-markedet i USA.

1 Like

Trur ikkje vi skal legge for mye i denne informasjon fra Merlin men tar det som mulig positivt.

Hva legger han i “siste halvdel av Cysview markede?”

Interessant, sjølv om eg ikkje heilt forstår hva PhotoCure søker om. Synd vi må vente heilt til desember før vi får vite hva utfall blir.

Medicare dekker bare 55% av turb markedet i dag. Jeg tenker at det er for å få refusjon på de 45% som blir dekket av “private payer” i dag. Men er usikker…

Eg tipper på at helseforsikring er den største delen av den 45%. Og der er det jo alt dekket. Tipper dette har med ut og inn pasienter.

1 Like

Norne anbefaler kjøp, men reduserer kursmål med en krone.
“TP down a bit to NOK 35/sh (36), but we stay positive ahead of 1Q report”
“We have made slight adjustments to our model ahead of the report that resulted in a tad lower TP of NOK 35/sh (36 previously). We continue to believe that an exciting period ahead for Cysview growth in the US (reimbursement effects and surveillance market launch) should lead to more share price appreciation and keep our Buy recommendation unchanged. Any solution to pipeline projects would come on top, as we do not include Cevira/Visonac in our valuation.”

3 Likes

35 frem til Q1 rapporten? Hvorfor kommer de med det kursmålet, når det er under 2 uker til Q1? :stuck_out_tongue:

Kursmålet er vel gammelt, lagt på 35 lenge. Det som en kan se frem til er at det er kun 5 børsdager igjen til vi får q1, og forhåpentlig en brutal salgsøkning, om Hestdal har grunn til og smile.

Fant noe annet på hegnar :

apropos Q1, hva tror dere om salget i usa i Q1?

Meeeeeget forsiktig optimist på at vi ihvertfall kan begynne å ane at økt oppmerksomhet har gitt litt mer salg.

Men forventer svært lite i reelle tall enda. Q2 blir litt mer interessant sånn sett.

Håper på rundt 70-80% vekst i forhold til Q1 i fjor jeg. Er tross alt først kvartalet med refusjon :slight_smile:

Eg forventer en 5% markedsandel i 2018.

@Longtrader
5% markedsandel av hva?

BLC with
Cysview
Market
segment
Total Number
of Cystoscopy
Procedures
Number of
Procedures
in top 25
MSA*
Market
potential in
top 25
MSAs*
Peak sales value with
5% market share in
top 25 MSAs*
Peak sales value with
10% market share in
top 25 MSAs*
Peak sales value with
20% market share in top
25 MSAs*
TURBT 324,094 130 000 130 MUSD 6.5 MUSD 13 MUSD 26 MUSD
Surveillance
Cystoscopy
1.2 - 1.4 million 540 000 540 MUSD 27 MUSD 54 MUSD 108 MUSD

5% – skulle gi 33,5 MUSD - bra target for 2018 …

Photocure ute med ny hjemmeside i dag.