Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Noe du har lyst å kommentere her? :slight_smile:

EDIT økningen i USA ser rimelig lineær ut, ikke noe tegn til at salget tar av, i hvert fall ikke enda.
image

1 Like

ja, det er for svakt. No har eg prøvd å trykke litt på Hestdal på epost så får vi se om der kommer noe mer informasjon.

Hadde det ikke vært for sannsynlig refusjon fra 1.1.19 på surveilance så hadde eg nok solgt i går.

2 Likes

Jepp, og dette er i noen grad forventet, hadde dog ønsket å se hakket mer kurvet vekst enn det allerede.

Men nå er det noen triggere som har falt på plass, så det kan være lov å forvente at q2 og spesielt q3 viser reaksjon, og jeg forventer at hestdal kommer med mer guiding på q3 presentasjonen i år.

1 Like

Kort tid igjen av Q2. Jeg tror PHO ville sagt noen positive ord om salget hvis de så bedre vekst i Q2. TTT i PHO dessverre.

3 Likes

Tror det er vanskelig å si så mye om Q2 enda, er nok bare april de har tall for. Eneste er utplassering av skop.
De sa vel at oppmerksomheten rundt Cysview var økende i det siste, og at starten på surveillance var lovende.
Forventer brattere stigning i Q2 pga refusjonen og utvidelsen av det rigide markedet. Kanskje noen få behandlinger i surveillance.

Q3 er nok kvartalet det begynner å ta av.

Når det blir break even er vanskelig å si, selv for erik dahl, siden de ikke vet hvordan det går i surveillance enda.

Om ikke drug/device kombinasjonen var vanskelig nok for generika selskap når patenten går ut, så gjør nok en permanent full refusjon spesifik for Cysview det umulig for de å selge generika.

1 Like

Kritikken av Dahl syns jeg er helt berettiget. Hvordan kan han komme med en kommentar om Q2 tallene når vi befinner oss midt i Q2!? De tallene har jo bare såvidt begynt å tikke inn…
Det må isåfall bare være synsing fra hans side og meget uprofersjonelt, med tanke på alt som skjer i PHO disse dager ! Med refusjonsordning på plass og innpass til det enorme overvåkingssegmentet.

Det som har fått lite fokus føler jeg er at vi venter på svar angående Godkjenning av refusjonsordningen i Australia, Canada og New Zealand samt at Hestad sa at NYE inntekts prognoser ville komme senere i 2018 når det er bedre synlighet av effekter av den nye refusjonen og det første markedssvaret i overvåkingssegmentet. Noe som representerer en betydelig mulighet for selskapet!

Med mai mnd. som the bladder cancer awerness mounth in us samt forrige ukes EUA(europa) og AUA(US) congressen har PHO fått vist seg frem til urologer og pasienter verden over. Med den nye Flexiscopen som flaggskip, https://www.karlstorz.com/de/en/karl-storz-aida.htm
Mai 2018 kan dermed være noe vi kan merke av på kalenderen og se tilbake på i fremtiden som gjennombruddet for PHO. ;D

1 Like

Vi er jo bare halvveis da. :stuck_out_tongue: Er en grunn til at det heter q1 presentasjon, gi de litt slakk.

Synes kursutviklingen etter q1 nå begynner å ligne en storinvestor som viser misnøye med vekstkurven vi drøfter over.

Her er topp 20 oppdatert 22 mai, så får vi se på mandag som kommer om det er noen endringer.

image

1 Like

Det er helt tydelig Savepig.

Blir godt tatt imot aksjene.

Tipper helst at det er mange kortsiktige som hadde forventet mye mer allerede nå som kaster kortene, og at det er top20 som øker.
Vi får vel se til uka😜

kanskje det bare toppa seg for MM :sweat_smile:

De er litt optimistisk , ikke sant :wink:

243 KR.

4 Likes

"Bedre fra Photocure
Photocure, som utvikler medisiner og utstyr for blærekreft, la onsdag morgen frem resultater som viser at selskapet fortsatt går i minus, men reduserer underskuddene.

I første kvartal fikk Photocure et resultat før skatt på minus 7,5 millioner kroner, ned fra minus 9,3 millioner kroner i første kvartal 2017.

Inntektene var på 41,6 millioner kroner, opp fra 36,5 millioner kroner.

Selskapet melder også om en sterk økningen i USA der salget har økt med 36 prosent.

Tidligere i år fikk selskapet godkjenning fra amerikanske helsemyndigheter (FDA) om såkalt “label expansion” for metoden Cysview som brukes for å finne blærekreft. En label expansion betyr at selskapet får muligheten til å vise at metoden fungerer for andre typer pasienter og sykdommer utover det originale bruksområdet det er markedsført for."

vet ikke om eg skal flire eller gråte.

Edit:
Kan dette stemme? Ikke en eneste aksje endret?

Topp 20 oppdatert 28.mai:
image

Nei.

Kan vel kopiere inn topp 50 her også:



(Kilde: Stocktalk)

4 Likes

flott, da slapp eg bruke tid på skriving :wink:

Myna har redusert mye, nesten 70 000.

Men de nye på 34, 43 og 46 plass er spennende. Er amerikanerne på tur inn?

Denne aksjen trenger SÅRT at ansatte i photocure får noe skin in the game