Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Hva er kostprisen for PHO og hvor mye får de for bruk?
Folk her og de få på HO som ikke skal avskrives helt, snakker vel om pris på rundt 1000$.

Artikkelen ser ut til å si noe annet.

«Each time the blue light cystoscopy is used on a patient, the cost for the dye and ancillary items is $700. But chemotherapy drugs cost about the same, so if they can be avoided, the cost difference is nothing, Black said»

Om det er kanadiske dollar er det nå ca 560 amerkikanske.
Er 20-40% av tenkt gevinst borte med tanke på 1000$ ?

1 Like

Kjøp på 25 og selg på 50 har jo vært en god strategi rent historisk sett

1 Like

Godt spørsmål, jeg er usikker på hva Photocure tjener per dose i Canada. Inntekten de får fra der er jo også bare royalties fra BioSyent.

Men profitten per dose solgt i usa er på 980$ mener jeg

Overhodet ingen endringer på topp 20 som tilsier at det er noen stor uro på gang.

image

Ingen shortinteresse overhodet.

Et par av de store som kvitter seg med litt. Myna AS på sin side har kjøpt tilbake alt som er blitt solgt de siste ukene.



Kilde: Stocktalk

Mon tro hvem som sitter bak de utenlandske meglerhusene som har kjøpt (eller om det er for shorting).

Edit:
Legger med 41-50 også

3 Likes

Spennende å følge med på de utenlandske på bunnen der.

Fin trade på myna

En eller to med mye aksjer som senker kursen med nedsalget sitt. Men det er tydeligvis noen som har troen når det er 4 nye utenlandske på listen etter q1.

For meg er det ikke aktuelt å selge enda, når selskapet trolig er 1-2 kvartaler unna å begynne å tjene penger. Jeg venter ivertfall til q1-19, så jeg ser hvilken effekt surveillance har😊

1 Like

Edison holder kursmål omtrent uendret, 41 nok nå mens de avventer show me the money:

5 Likes

Må sei eg er litt forundra hvor svakt salget var i 1Q (US). Hadde forventa litt sterkere vekst med alle fordelene vi har.

Kursen ned til 27kr er heller ikkje noe særlig gøy. Stabilisere vi oss under 27 vil eg redusere beholdningen.
Hva vi treng er interesse fra noen større investorer. Ikkje sikker vi ser hvor dette går før til neste år.

1 Like

Ser man på salgsestimatene deres så ser det ut som om det de samme de har hatt en stund. De estimatene er vel tatt ut fra guidingen til selskapet, i tillegg bruker de den guidingen som peak sales, selv om Hestdal flere ganger har poengtert at det ikke er. Så er ikke rart kursmålet går ned 1 krone, når de bare justerer cashbeholdingen til selskapet😜

Den er da også uten surveillance markedet og den utvidede rigide godkjenningen. Er også usikker på om refusjonen er tatt i betraktning

“Hexvix/Cysview sales may have significant upside if the product successfully expands into the US bladder cancer surveillance market, which has an estimated 1.2–1.4m procedures per year, compared to its current market of 325,000 TURBT procedures. The commercial launch officially began in mid-May so there should be a small impact on Q2 revenues and a greater impact in the second half of the year.

“We are maintaining our revenue estimates for 2018 and 2019 and expect to update them as we have more information on the progress of the surveillance market launch”

3 Likes

2 Likes

“BLC outperformed WLC for all TURBT indications including abnormal cytology”

Ja, dokumentasjonen er solid og klokkeklar. Nå må bare klinikkene/urologene forstå det, så vi får fart på salget :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Og pasientene må finne ut av dette først og fremst.

1 Like

Photocure ASA: Mandatory notification of trade

Jan H. Egberts, Chairperson of the Board of Photocure ASA and primary insider in Photocure ASA, has on 7 June 2018 purchased 12,500 shares in Photocure ASA at a price of NOK 27.6687 per share.

Following the transaction, Jan H. Egberts holds 12,500 shares in Photocure ASA.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Photocure ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180607.GlobeNewswire.HUG2198072

1 Like

Photocure ASA: Mandatory notification of trade

Jan H. Egberts, Chairperson of the Board of Photocure ASA and primary insider in
Photocure ASA, has on 7 June 2018 purchased 12,500 shares in Photocure ASA at a
price of NOK 27.6687 per share.

Following the transaction, Jan H. Egberts holds 12,500 shares in Photocure ASA.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=453216

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180607.OBI.20180607S123

1 Like

Et ekte innside-kjøp i PHO av en ok størrelse. Det ser man ikke ofte!

8 Likes

Flott melding!

Et ekte innsidekjøp av en av de med mest innsikt i selskapet😊

Kanskje vendepunktet i usa har kommet nå, med de fleksible skopene? :thinking:

2 Likes

Ja dette har vi virkelig ventet på, flott!

1 Like

Det blir spennende å se om dette kan ha effekt på utålmodige aksjonærer slik at vi får færre aksjer for salg fremover. Enda bedre blir det dersom de som til nå har valgt å være på utsiden vil inn. :bomb::boom::+1:

Uansett; jeg tror at snøballen er i gang, og dette tolker jeg som et tegn på at jeg har rett🤔

Det er såpass sterke krefter i sving rundt Cysview nå at det skal voldsomt mye til for at ikke salget øker markant fremover- men gjerne ikke så mye de første to kvartalene antar jeg. Det viktigste for utviklingen fremover ser jeg på som Medicare og pasienter/ pasientorganisasjoner. En og annen kongress og kreftuke eller mnd. er fort glemt av de fleste.
Pasienter vil imidlertid alltid søke etter sine beste muligheter, og pasientorganisasjonene vil hjelpe dem i retning av Cysview. Medicare sikrer at systemet leverer det som koster dem minst.

Forhåpentligvis et trygt og godt kjøp av Egberts! :+1:

1 Like

image

3 Likes