Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ahh, for resultatene til PHO er jo hel kurrante, jeg fatter bare ikke hvorfor de ikke klarer høyere markedsandel.

Inntektene er hvertfall svært skuffende i Q1 når man korrigerer for IFRS 15.

Her korrigerer de 12 millioner fra EK som er inntektsført i tidligere år - for deretter å inntektsføre det på nytt (2017 ble aldri endret, men de legger ved proforma 2017).

I Q1 ble ca 2,6 millioner av dette inntektsført.
image

Korrigerer man dette så ser man at innktetsveksten er langt lavere enn de 11% som selskapet påstår de har i Q1. Ikke ulovlig, men Dahl påpekte ikke akkurat at de ønsker dobbeltføre inntekter (selv om han nevnte proforma-tallene i en bisetning).

3 Likes

Kursen stiger kanskje på forventninger om at refusjon, Fda-godkjenningen fra februar og ny CEO skal gjøre nettopp det🤔

Så det kan delvis forklare svak cash flow i q1?

Hofseth har vel ledertrøya nå?

Ja, ser man på resultat før skatt og avskrivninger og korrigerer for “tidligere inntektsført beløp” så gir dette en negativ effekt på cash på ca 6,5 mill.

Dersom man ser bort fra det som bare er en regnskapsmessig korreksjon pga IFRS 15 (Contract liabilities på 9,712 mill) så har selskapet nedbetalt kortsiktig gjeld med 8,572 mill i Q1.

Videre er kundefordringene økt med ca 3 mill.

Bare disse endringene gir endring i cashflow på ca 18 mil som nesten tilsvarer reduksjon i cash.

2 Likes

De fortsetter å ekspandere i usa
3 stillinger ute, blant annet denne:

https://www.linkedin.com/jobs/view/779746922/

4 Likes

Kommende uke vil vi få oppdatering på hvor mange klinikker som nå benytter BLC Cysview. Ut fra hva ledelsen har kommunisert så er det all grunn til å tro at tallet vil være en del høyere enn det som fremkommer på cysview.com.
Det vil også bli spennende å høre guidingen fra selskapet for resterende av 2018 og forhåpentligvis videre fremover.
Jeg forstår det slik at ekspertisen ikke forventer pluss i regnskapet ved fremleggelse av Q2 18. Men det er vel ingen stor forretningshemmelighet at ekspansjon og organisasjonsbygging koster mer enn det smaker i en overgangsfase. Men skal vi ta styreformannen sine ord på alvor går selskapet nå inn i en fase med akselererende vekst og salg. Da er det greit å befinne seg på innsiden før de store tallene begynner å tre frem i regnskapet.

Positivt for PHO å omsette over 32 kr som har vært både et støttenivå tidligere, og en betongmotstand nå nylig.

Men både aksjonærlister, volum og acc/dist indikerer at oppgangen foreløpig er syltynt fundert.

Jeg prøver å skaffe noen flere aksjer på 34-35 et sted.

Top 20 30.07.18:
image

image

2 Likes

image

1 aksje

image

3 Likes

Mer fra HO om antall klinikker.

(Jeg har ikke kvalitetssikret selv)

4 Likes

Blir spennende neste uke.

til proffene. noe matnyttig? datert 31.7.2018 kombinasjonsbehandling med chemo?

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/105990-combination-intravesical-chemotherapy-for-non-muscle-invasive-bladder-cancer-beyond-the-abstract.html

1 Like

Photocure ASA: Presentation of the second quarter and first half year 2018 results

Photocure will present its second quarter and first half year report on Wednesday 8 August 2018 at Hotel Continental, Oslo, Norway.

The presentation will begin at 08:30 (CET) and representatives from the company will be Erik Dahl, Interim CEO and CFO and Ambaw Bellete, President, Photocure Inc. and Head, US Cancer Commercial Operations. The presentation will be held in English.

The presentation will be publicly available at www.photocure.com. It will be possible to follow the presentation through http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92017756.

A light snack will be served from 08:00 (CET). The presentation is scheduled to conclude at 09:15 (CET).

As the presentation will be held in English, there will be no audio webcast and conference call in the afternoon.

Please register your attendance to the presentations at Photocure by Tuesday 7 August.
Contact person: Tolv Hillestad (e-mail: [email protected] / phone +47 22 06 22 10).

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Photocure ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180802.GlobeNewswire.HUG2208831

Må si jeg aner ikke hvor mye vekt man skal tillegge denne siden men.

image

1 Like

Bare 3,5 børsdag igjen til Q2😊

Får vi en positiv overraskelse på utplassering av flexiskope… ?

En rent algoritmestyrt analyse? Jeg hadde vektlagt den veldig lavt. :stuck_out_tongue:

Jeg forventer at kursen skal dra seg noe til inn mot presentasjonen neste uke. Og vi kan vel ikke utelukke at den tendensen begynner i løpet av dagen. For det er vel klare indikasjoner på at ledelsen vi rapportere positive tall hva angår antall klinikker i USA. Det er vel neppe uten grunn at head of USA operations skal delta på presentasjonen. Han kommer nok neppe til Oslo for å informere om dårlig nytt.

1 Like

Er spent på å se om topp 20 viser at pangeha har solgt nye 60.000 denne uken.

1 Like
2 Likes