Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Edison har foreløpig ikke oppdatert sitt siste kursmål fra juni på kr 41,-
Regner med det er nært forestående og at vi kan forvente at kursmålet høynes?
Kanskje avventer de den varslede oppdateringen fra selskapet.

Det de har gjort hittil er at de kun finregner på tallene fra kvartralsrapporten og finstiller kursmål fra dem, de har avventet guiding.

Så tipper som du at de ikke gjør utrolig store endringer i denne omgang. Men who knows. :slight_smile:

Jeg er kanskje mer opptatt av om det kommer noen norske aktører og setter søkelyset på photocure.

1 Like

Hva med Myrseth i Orion(?). Han hadde jo flere ganger anbefalinger på Photocure for noen år siden. Anser han PHO som mindre interessant nå enn før?

Den publisert i Urologytimes oppsummerer, og supplerer med gode kommentarer brukerstudiet publisert i juli.

http://www.urologytimes.com/bladder-cancer/blue-light-flexible-cysto-deemed-worthwhile-patients

Likte spesielt 2 saker:

““I think this study indicates that this is a procedure that not only improves detection, but also has a high rate of perceived value for patients, and therefore would be worthwhile to use in practice,” Dr. Smith said in an interview with Urology Times”

og

" Moreover, 76% of patients said they were willing to pay out-of-pocket for the procedure"

Synes det er svært positivt at 3 av 4 pasienter synes Cysview BLC er så bra at de faktisk er villig til å betale av egen lomme!

7 Likes

Når det gjelde mengden omtale i fagkilder løper Photocure ringer rundt alle de andre norske selskapene, noe som vel er naturlig gitt at de faktisk har vært i kommersiell drift i mange år, men likevel gledelig å se.

1 Like

Det som eg har problemer med å forklare er hvorfor går salge/bruken ned i Ipsen sitt område?

Dette dilemma trur eg mange av dei som kunne tenkt seg å investere i Photocure stiller seg. Greit at vi mista refusjon i Frankrike men vi har jo ikkje på langt nær metta markedet.

Og hvorfor i pokkeren selger vi så godt i Danmark igjen?

holder fint treng kanalen.

Edison oppjusterer til 44kr, mest på grunn av at nåverdiberegningen øker i verdi ettersom tiden går. De har ikke justert salgsestimatene ennå. Avventer ny guiding fra PHO.

Lenke til analysen fra Edison

5 Likes

Det var vel helt i tråd med hva vi forventet.

Lik og retweet!

Hansson jr. er ute og hausser litt.


Selv om enkelte nok vil hevde at dette kursmålet er svært lavt :wink:

https://www.nettavisen.no/na24/finans/monaco-investor-traff-blink-med-sin-direktr-kritikk/3423526414.html

2 Likes

Pen start med 300kr , vi kan fint ligge der og justere kurs med utbytter​:sunglasses::tada:

2 Likes

Hadde han sagt 1500 kr ville vel ingen tatt ham seriøst :roll_eyes:

Ganske defensiv analyse av Edison, for de antar et peak sale på Cysview/Hexvivix som er på 344millNOK. Dagens salgsnivå er på ca 170 millNOK, mao antar Edison en dobling i løpet av 4-5 års tid.
Mtp at 95-99% av inntektene i 2Q18 er på rigid skop, og salgsveksten YoY var på nær 50%, og akselererende så har vi trolig en dobling bare på rigid skop i løpet av 2 til 3 år, selv med slow Hexvix growth.
Forsåvidt greit å gi flexibel scope null verdi siden det ikke er noe guiding ennå, men når det totale salgsestimatet er defensivt selv om man bare skulle regne inn rigid skop så er denne analysen en gavepakke til kjøpere av Photocure-aksjer.

9 Likes

Personlig synes jeg det blir vel defensivt å ignorere effekten som flexiscope vil ha på salget av Cysview. Flexiscope vil gjøre det mulig å foreta langt flere undersøkelser enn det man kan gjøre med et rigid scope. Noe som skyldes at undersøkelse med regide scope vil kreve tilgang til operasjonssal og derigjennom langt større ressursbruk for å få gjennomført undersøkelsen.

Det som har bremset salget av flexiscope, er slik jeg har forstått det, primært refusjonsordningen som har vært gjeldende hittil. Den kommer i en ny og forbedret form pr 1 jan 2019. Med den på plass ligger markedet åpent for et betydelig salg av flexiscope, og med det et flerdoblet salg av Cysview. Noe som vil slå direkte inn på bunnlinjen til PHO.

Så når dette elementet fjernes, så blir det gitt et fullstendig feil bilde av potensialet. Men dette vet vi betydelig mer om når Q3 presenteres. Dog forventer jeg at investorer som følger med PHO eler som i mellomtiden har satt seg inn i PHO, også vil vite å posisjonere seg frem mot Q3 presentasjonsdatoen. Jeg blir således ikke besynderlig overrasket om aksjekursen vil ta seg et godt stykke nordover de kommende 10-12 ukene.

1 Like

Ingen tvil om at Photocure har et kjempepotensiale, men ser man på kurshistorikken så ligger det vel en ganske tung teknisk “blokkering” på rundt 52 kroner. Bortsett fra noen korte perioder i 2003, 2004 og 2007 så er det vel mer enn 16 år siden vi var “etabelert” over 52 kroner.
Jeg tror derfor vi vil ligge rundt 50-lappen når vi kommer til 3Q18-presentasjonen, med mindre vi får en guiding før det, eller andre kursdrivende nyheter. Feks et salg at Cevira og Visonac ut av det blå.
Selvsagt en gavepakke for de som tålmodig vet å posisjonere seg (og jeg tror vi får et eller flere innsidekjøp før vi skriver 8. november).
Det er ikke ubetydelig å få 20% flere aksjer på dagens kursnivå kontra et par og femti kroner.

Jeg har imidlertid stor tro på at vi etter 3Q18, til nyttår og utover i 2019 vil se at Alexander Hansson sitt kursmål er godt innen rekkevidde.
Selv mener jeg at Focuss kan være inne på noe.

9 Likes

Helt enig med det du sier, Snøffelen :blush:

Du skrev litt lenger opp her om Pre Filled Syringe.
Etter q2 presentasjonen sendte jeg mail til Dahl og spurte når de skulle lansere PFS i usa. Fikk svar denne uken om at de lanserte det 1 mai😊

Jeg fikk ivertfall ikke med meg at de sa noe om det på presentasjonen. Eneste jeg kan finne som bekrefter det er instruksjonsvideoen her fra 26 mars i år:

Her er også pressemeldingen fra fda godkjenning av pfs:

“This improvement is aligned with our mission to provide bladder cancer patients with access to treatments that improve their lives. The new Cysview kit will simplify the clinical use of Cysview both in the use of Blue Light Cystoscopy with Cysview during bladder cancer resection as well as the future launch of Cysview in the outpatient surveillance setting”, says Kjetil Hestdal, M.D., Ph.D., President and CEO, Photocure ASA."

3 Likes

Subject: RE: Analyst coverage

Hei,

Edison kom i dag. Norne forventer jeg kommer snart.

Mvh Erik

Gitt 1900kr pr aksje så snakker vi over 40 milliarder for selskap hvor patentene for Cysview utløper i 2020. Greit nok at man kan få forlenget noen år med databeskyttelse, men er dette du mener man bør anse som riktig kursmål?

4 Likes

ja, en må no være fornøyd med 1000, derfra til 1900 er jo kun en dobbling :wink:

alså poenget mitt er at en da bør vurdere speide etter andre aksjer med deler av den nye rikdommen om en klarer å sitte til det.