Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Ja, om du kjøper på 1000,-. Men har du kjøpt på 50,- vil det være ytterligere 20 gangeren av innskutt kapital.
Regner man en smule på potensialet så vil man raskt innse at kr 1000,- kan forsvares med en svært så liten andel av markedet. Men dersom man leser følgende så skjønner man at potensialet til å ta langt større markedsandeler er mer enn realistiske:

«A medical trial has shown that blue light cystoscopy will reduce the recurrence rate of bladder cancer from 35% to just 10%. Last year, about 100 bladder resections were carried out at the Hampshire Hospitals NHS Foundation Trust’s Basingstoke and North Hampshire Hospital and at the Hampshire clinic. With current techniques, one would expect about 35 of these to recur and require further admission and resection. With blue light cystoscopy, one would only expect 10 recurrences – 25 patients would remain cancer free and not require further hospital admission and surgery»

https://www.pelicancancer.org/patient-resources/bladder-cancer/blue-light-cystoscopy/

For hvilke lege/klinikk vil ta sjansen på å undersøke bladder kreft pasienter med kun hvitt lys etter dette? Eller hvilke pasient som skal undersøkes for mulig bladder cancer tør å la seg kun undersøke av hvitt lys etter dette?

Verden ligger vid åpen for PHO!

1 Like

Londonmannen, du som sitter i både Nano og pcib, såvidt meg bekjent, hvordan vekter du deg mellom disse 3?

Jeg er ute av PCIB, samt betydelig redusert i NANO. Jeg har fortsatt tro på at NANO blir en suksesshistorie, men PHO ble for fristende da jeg hadde brukt litt tid og satt meg inn i caset. Her er risikoen veldig liten ettersom de har et FDA godkjent produkt og refusjonsordning på plass i det amerikanske markedet. At PHO kursen fortsatt ligger der den ligger skyldes at markedsaktørene ennå ikke har fått PHO inn på radaren. Men jeg er rimelig sikker på at det skjer innen få måneder. Når det skjer, senest ved PHO Q3 presentasjon, da blåser kursen rett til himmels. Denne muligheten kunne jeg ikke gå fra meg.

Men som sagt, jeg har fortsatt tro på NANO. Og jeg tror vi også vil se at PCiB og BGBIO vil lykkes. Så her må den enkelte gjøre sine egne valg, og ikke minst stå for dem, selv om det går åt skogen. Dog har jeg ingen tro på at våre skriblerier på HO, Tekinvestor eller andre forum kan påvirke kursutviklingen.

1 Like

Hinthint porteføljetråden er et bra tiltak. :wink:

1 Like

Takk, Londonmannen :grin:

Jeg skal bruke de nærmeste dagene og ukene til å lese meg opp på PHO.

Husk at kortsiktige aksjonærer selger seg ut når kursen hår sidelengs, de har ikke tid å vente måneder.
Tipper at kursen vil hå tilbake til kurs før Q2 presentasjonen.
De kortsiktige glemmer fort. Mange eksempler på dette i de andre bioselskapene på OB.
Andefsler å vente til etter Q3 før inngang i Pho.

Xon
Mulig det, men jeg tror det ikke før jeg ser det. Anbefaler dere til å ta en titt inn på HO og Medisinmannen sin oversikt over nye scope. Det burde ikke være tvil om at noe eksepsjonelt er i ferd med å skje mhp utplassering av nye scope. Føler meg mer og mer sikker på at PHO smeller kraftig opp innen rimelig kort tid og senest ifm presentasjon av Q3 18.

Snittinntekten pr skop har heller aldri vært høyere enn nå - noe som tyder på at bruken også går i riktig retning (estimerer i underkant av 17 units mot ca 15 units pr skop tidligere). Med tanke på at man forventer at sykehus som allerede har rigide skop også ønsker fleksible skop så snakker vi nok meget fin økning i både skop og bruk dersom vi ser noen kvartaler frem i tid.

6 Likes

Jeg tror også at Pho kan lykkes men at det tar lenger tid enn noen hevder. Det er ikke bare å erobre et kontinent over natten.
Mye av det som skrives (på Hegnar) vedr aksjekurs blir fullstendig urealistisk. Kanskje fordi alder på skribenter er på ungdomsskolenivå.
Blir spennende å se Q3 tall.

Hva gjelder utplasserte skop, så er det litt vanskelig å vite om det er skop plassert i Q2 som blir oppdatert på cysview.com eller om det er nye i Q3. Ser for meg at det kan være noe forsinkelser i oppdateringen der ifbm tillatelser fra de forskjellige sykehus til å føre det opp på den siden .
Jeg vil ikke forskuttere noe, men jeg har troa på at Q3 også blir bra og håper den bekrefter den akselererende utviklingen som kunne se ut til å starte i Q2.

Drar frem igjen denne posten jeg skrev på stocktalk i november i fjor:

7 Likes

Der kom Norne ja. Om det løfter oss er ikke sikkert ,men det kan hjelpe litt til.

1 Like

Kommer over 8 mill i omsetning i dag og, det er bra.

Topp 20 var ingen fest desverre, liker ikke at fondsfinans driver og gevinstsikrer, hadde ønsket at de økte heller.

image

3 Likes

“The use of blue light cystoscopy with hexaminolevulinate (HAL [Cysview]), currently used as a diagnostic tool in bladder cancer, may also have a potential therapeutic role. When researchers used bladder cancer organoid cells and exposed them to blue light cystoscopy plus HAL, there was a significant decrease in cell viability compared to other groups studied (97% vs. 19%).”

http://www.urologytimes.com/genitourinary-cancers/diet-impacts-microbial-oxalate-metabolism-more-antibiotics

noen som vet hvilke studie de snakker om?

1 Like

Uten at jeg er sikker her, så antar jeg at dette er hentet fra en av de seks presentasjonene som PHO ga på AUA i år. http://www.aua2018.org/

Focuss på HO har vært innom dette med terapeutisk effekt flere ganger, og da har han referert til disse presentasjonene. Mener at Hestdal ikke ville publisere dette da det ikke var forsket nok på det, men at medisinere og leger kunne få en smakebit gjennom presentasjonen. Har ikke tid til å lete nå, så det får bli med dette…

1 Like

Dersom man kan påvise terapeutisk effekt, hva slags innvirkning vil dette ha for prissettingen av CysView?

Angående Cysview/Hexvix sin terapuetiske rolle så tenker jeg følgende:
I kliniske studier skal man for terapeutika dokumentere til syvende og sist bedret overlevelse (OS) og/eller bedret QoL (quality of life).
Midlertidige, og godkjennende, andre effekter kan være det vi tenker på som surrogatendepunkter, som progressionsfri overlevelse (PFS) og tumor responsrate. Dette er godt korrelert til overlevelse, men er vel ikke definert som direkte klinisk nytte.

Cysview er ikke terpeutika, det er diagnostika. Så endepunkter og bevis er knyttet til oppdaglese av tumorer, eller deteksjon.

I ettertid er det dokumentert at Cysview gir færre tilbakefall (recurrence). Men tilbakefall vil jeg tro er tilsvarende som det er med PFS, progresonsfri overlevelse, altså ikke reell klinisk nytte, men et “sabla godt surrogat”.

Jeg tenker at det bare er et tidsspørsmål før man får samlet sammen dokumentasjon som viser at mindre tilbakefall også gir lengere overlevelse.

Da snakker vi reell klinisk nytte uover det diagnostiske, og over i det terapeutiske.

Det er derfor jeg tror at det skal være mulig å oppnå betydelige prisøkninger på Cysview i tiden fremover.

Det var dagens “kvalifiserte synsing”.

11 Likes

Finnes det en TA tråd for Photocure?

Ja det gjør det fra i dag av!

4 Likes

Som han her skriver på HO:

Legoland
I går kl 23:04
200
2/9; Fondsfinans har redusert med 136k siden traadstart. Rest 1.589k. Enda en som vil ned og ut?
8; HH -200 siden traadstart Rest 400k Maa ut, men avtagende hastverk.
25; Citibank har ikke rört posisjonen siden traadstart.
27; Barclays har minimum öket med 50k siden traaadstart.
49; Kjetil Hestdals andre posisjon har gaatt ned fra 66k til 64,5k siste uke.
51; Har öket med 0,8%

Hadde virkelig håpet å se mer positive ting etter alt som er omsatt i det siste.