Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg tror ikke det, PHO er en av de ytterst få norske biotech-casene som faktisk har betydelige inntekter fra medisiner de har utviklet tidligere. I værste tilfelle kan man legge ned/selge omtrent alt av annet forskning og bare drive med disse medisinene.

Nytt innside-kjøp i PHO (lite kjøp)

On 7 April 2017 Ambaw Bellete - Head, US Cancer Commercial
Operations - purchased 2,000 Photocure shares at a price of
NOK 30.13 each.

Ambaw Bellete now holds 2,000 shares and 76,600 options in
Photocure.

This notification is made pursuant to the Norwegian
Securities Trading Act sections 4-2.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=424540

Hmm Gjør PHO comeback nå?

Skulle tydeligvis ha snittet ned og ikke solgt… Er jo snart tilbake til det kursen var før den dårlige meldinga kom.

Ikke minn meg på det! :smiley:

Lista over case der jeg solgte og heller burde snittet ned sett i etterpåklokskapens lys begynner å bli lang. Tror neste gang jeg snitter ned bare for å prøve det.

2 Likes

Hadde solgt her hvis jeg hadde aksjer, selv om den kan sikkert gå helt opp og tette gapet til 34.5, men stor risiko for små kroner.

Sjekk volumet nede rundt 25 kroner

1 Like

Altså, jeg hadde solgt nå hvis jeg fortsatt hadde hatt noen aksjer, men det hadde jo vært greit å selge på 32 i stedet for 25.

Grunnen til salget er jo rett og slett at jeg ikke har noen særlig tro på hva Photocure kan få til. Forskning er de nok flinke på, men resten er så-som-så. Det blir litt som NattoPharma inntil 2016. En evig lang ørkenvandring.

Ja uansett hva man måtte synes om denne meldinga kunnet man ha snittet ned og gått ut i null for min del i stedet for å ta tap. Det som irriterer meg litt, men det kunne fort ha gått andre veien også.

1 Like

Ja, men selv disse “ørkenvandringene” har store svingninger fra daler til topper i prosent, bare veldig vanskelig å selge en topp på veien hvis man tror på selskapets langsiktige potensial. Egentlig burde man bare handle selskaper man ikke tror på så kan man lettere selge på toppen.

Det er vel da man virkelig har blitt en kald trader-fisk. Hvis man innser at ens egne personlige meninger betyr null om en aksje, det eneste som betyr noe er om man kan spå opp/ned på melding/nyhet/info kortsiktig og kjøpe/selge på det.

1 Like

Ja det strider litt i mot min “filosofi”, men merker at jeg ofte gjør litt bedre “halvgode trades” på store selskaper som jeg ikke har så fundamentalistisk forhold til. De små som jeg brenner for blir gjerne langsiktig posisjoner der jeg må jobbe med å snitte ned på veien eller veldig bra prosenter.

1 Like

Det som er litt greia er at man i selskaper man har troen på burde gevinstsikre litt underveis. Jeg “glemte” å gjøre det i Photocure. Kunne jo solgt meg ned når aksjen var på 50-tallet.

F.eks. Kitron: jeg har tro på at kursen om et par år står i over 9 kr. Når aksjen tidligere i år var oppe i 7,80 bestemte jeg meg for at selv om jeg har troen på selskapet, så er den midlertidig overpriset. Det er jo tross alt en sjanse for at ting går dårligere enn guidet (de har guidet fra 0-30% vekst). Solgte noe på 7,68, men kjøpte det tilbake på 6,76 litt etterpå. Det “faktiske” snittet mitt er jo nå lavere. Skulle bare ønske jeg hadde turt å trade litt mer enn 17% av beholdningen. Jeg var ihvertfall inne på riktig tanke.

Hvis ting går over all forventning, så kan man være litt mindre tungt lastet enn det man kunne ha vært, men man unngår også de største smellene, og kan i selskaper som har relativt store svingninger, som Kitron, tjene bra på å trade deler av porteføljen.

1 Like

Jeg kjenner meg veldig godt igjen her fordi nesten alle aksjene jeg eier har meget stor tro på og har ikke lyst å selge meg ut ved gode nyheter. Men det er mye å tjene på å ikke være 100% “fundamentalistisk”, så trading med max 50% er min tommelfinger-regel på dette punktet hvis jeg har stor tro på caset. Det hender jeg selger mer intradag, men normalt sett ikke.

2 Likes

spennende:

http://www.jurology.com/article/S0022-5347(17)39292-3/abstract

PHOTOCURE:
High Seas (Hansson) fortsetter å øke antall aksjer i Photocure tross offentlig uttalt misnøye med selskapets ledelse og dårlige nyheter om selskapets partnerjakt. Økte iht siste aksjonæroversikt med 15.000 til 4,02 millioner aksjer og eier nå 18,7% av selskapet. Skagen Vekst fortsatte salget og reduserte med 29.000 til 71.000 aksjer.

kilde nyhetsbrev xtrainvestor

Kan det være han planlegger å kaste ledelsen?

Godt mulig han kan også satse på neste store trigger for PHO, fase 3 resultat fleksibelt scope som er meget sannsynlig blir bra.

26/04-2017 08:12:15: (PHO) Photocure ASA: Late-Breaking Plenary Presentation at the AUA 2017 Annual Meeting on Blue Light Flexible Cystoscopy with Hexaminolevinulate Phase 3 Study

Data on US Registry Study for BLC™ with Cysview/Hexvix will also be Presented at AUA

Oslo, Norway, April 26, 2017: Photocure ASA (Photocure, PHO:OSE), today announced that results from the BLFC with Cysview®/Hexvix® Phase 3 study will be presented during a late-breaking plenary session at the American Urological Association (AUA) Annual Meeting in Boston, Mass., May 12-16, 2017.

The late-breaking presentation will report results from a prospective multi-center study, carried out at 17 centers in the United States (US), on detection and impact on patient management of Cysview in patients with non-muscle invasive bladder cancer undergoing surveillance with a flexible cystoscopy to detect the recurrence of bladder cancer.

New data will also be presented at AUA on a prospective multicenter registry that has been established to study the use of BLC™ (Blue Light Cystoscopy) with Cysview in the operating room setting. This registry, which is the largest non-muscle invasive bladder cancer registry in the US, continues to add to the growing body of evidence of how BLC with Cysview can improve the detection and management of bladder cancer in various patient populations.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170426.GlobeNewswire.HUG2098610

Børsen overhodet ikke på ballen. Jeg kjøper en lyttepost i morgen!

kursen har begynt å røre litt på seg, men ja, dette er et viktig resultat som kommer fra PHO her og det kan være en betydelig trigger med høy sannsynlighet for godkjennelse statistisk sett for fase 3. enda høyere blir LOA pga PHO har allerede fått det til for rigid scope, nå gjenstår flexible scope som åpner opp dørene for et mye større marked.