Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Hmm, er jo teknisk litt uavklart om den skal stige videre… Visste ikke at den hadde duppet SÅ ille.

1 Like

Føler fortsatt PHO lider under hasse rabatten.

1 Like

Gikk inn med en mindre post enn jeg hadde tenk i utganspunktet da jeg så late breaker, fordi det ser ut som om den kan dippe litt.

Men jeg synes aksjen fremstår temmelig billig ift potensialet.

Pen recovery tilbake til SMA50!

Vi nærmer oss Fase 3 data.

Oslo, Norway, May 5 2017: Photocure ASA (OSE:PHO), today
announced the appointment of Jeremy Bahr as Chief Business
Officer.

“I am pleased to welcome Jeremy to the Photocure team,
strengthening our strategic, commercial and transactional
capabilities, where he will lead our business development
activities and strategic initiatives within marketing and
market access. Jeremy joins Photocure as Chief Business
Officer with over 20 years of professional experience and I
look forward to working with him as a member of the Photocure
management team,” says Kjetil Hestdal, President and Chief
Executive Officer of Photocure.

Bahr comes from UCB, where his most recent role was Global
Head of Market Analytics at UCB, and where he also previously
served as Head of Commercial Operations in North America.
Prior to UCB, he spent 7 years at Pfizer where he held senior
roles within strategy, sales and marketing. Earlier in his
career he worked in private equity, as an entrepreneur and
spent several years as a consultant at McKinsey & Company.

Jeremy Bahr holds an MBA from Harvard Business School, and
bachelor’s degrees in Molecular Biology and Political Science
from Brigham Young University.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170505.OBI.20170505S15

Jeg synes meldingen over er interessant. Det kan tyde på at ny styreformann har tatt grep og at Hestdal får litt hjelp der han nok er svakest. Det er nok få som blir veldig lei seg den dagen Hestdal slutter.

dettte kunne ha blitt en god pho dag, men dessverre bare måtte BER selge 39k aksjer og omtrent på egen hånd dumpe kursen fra ca 36 til 33.gŕŕrrrrrrrr.

JADA, sjekk den p-verdien!

Oslo, Norway, May 12th, 2017: Photocure ASA (Photocure, PHO:OSE), today announced that a Phase 3 trial investigating Blue Light Flexible Cystoscopy (BLFC™) with Cysview®/Hexvix® in the surveillance setting met the study primary end point. Results from the study showed a highly statistically significant improvement (p <0.0001) in the detection of patients with recurrence of bladder cancer using BLFC with Cysview compared to white light (WL) alone in patients with non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) undergoing surveillance cystoscopy. Detailed data from the study will be presented during a late-breaking plenary abstract session on May 14th at the American Urological Association, 2017 meeting.
“We are very pleased with the strong results of this Phase 3 study and we appreciate the work from investigators and patients who participated in the study. There are approximately 1.4 million surveillance cystoscopies performed in the US annually. These results represent an important milestone for the potential improvement in the management of patients. Later this year we intend to submit the data to the US Food and Drug Administration (FDA) to seek a label expansion for the indication of BLFC with Cysview in the surveillance setting.” said Kjetil Hestdal, M.D., Ph.D., President and CEO, Photocure ASA."

The Phase 3 study was a prospective, open, comparative, within-patient controlled study, including 304 patients enrolled at 17 academic institutions in the US.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170512.GlobeNewswire.HUG2103582

1 Like

Jeg skjønner absolutt ingenting av den siste dippen, var jo penger på gata.

Sikkert et fond som skulle redusere/ut.Så det samme i PCIB.

Jo men rett før late breaking av fase 3? Weird.

1 Like

Ja helt uforståelig, salget så jo ut som om noen satte en short like før fase-3 resultat og late breaking og det er noe man vil tape på i lengden.

Er jo bare å ta av seg hatten og gratulere dei som kjøpte på duppen PHO hadde, nese for peng, eg hadde ikke det

1 Like

Jeg solgte på dippen :frowning:

Kan noen forklare litt hva dette vil bety for selskapet?

Det gjelder vel eksisterende produkt som allerede selges (Cysview/Hexvix), Så er tanken at dette vil gi en boost til salget?

det er bedre enn det, man henvender seg til et nytt marked der man bruker fleksible scope:

kilde:

1 Like

Slik som jeg forstår det brukes Cysview i dag ved reseksjon av ikke-invasiv blærekreft (blærekreft som vokser inn mot lumen av blæren istedenfor blæreveggen). Resultater i dag viser at Cysview/Hexvix også er overlegen dagens standard for overvåking og deteksjon av tilbakevendende blærekreft. De skal bruke disse dataen til å søke om utvidelse av nåværende indikasjon. Dermed får de tilgang til et helt nytt marked med sitt produkt. Dette gjøres ca. 1.4 millioner slike cytoskopier i året i USA, så det er et stort marked for Photocure så vidt jeg kan forstå. Blærekreft er også en av de dyrest kreftsykdommene og behandle, så jeg vil tro sykehus og forsikringsselskap har et sterkt intensiv for å ta i bruk denne metoden. I tillegg får de visst frem både selskapet og produktet for nøkkelpersonell i et av sine viktigste marked. Kan se ut som dette blir en merkedag for Photocure

2 Likes

litt presse

melding

hovedbudskapet er:

  • 21.5% of patients with recurrence of bladder cancer would
    have been missed if BLFC with Cysview had not been used in the
    surveillance setting, which is highly significant (p<0.0001)

  • Photocure plans to file a supplemental NDA with FDA later
    this year

hele meldingen:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170515.OBI.20170515S21

1 Like

Dagen i dag endte på 31 kr, ned 11.93%. Er spent på Q1 framleggelsen 23 mai hvor de skal fortelle om fase 3 resultatene

Additionally, Dr. Daneshmand will present the new phase 3 study results with Blue Light Flexible Cystoscopy (BLFCTM) with Hexvix®/Cysview® which recently was presented at the 2017 American Urological Association (AUA) annual meeting.