Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Hvorfor fallt Photocure i dag?

Godt spørsmål. Jeg synes Photocure har blitt riktig så interessant nå. En som handler gjennom NEO er uenig med meg :slight_smile:

1 Like

Aksjonærlister viser at Hansson selger for tida. Det er ikke godt nytt kortsiktig for kursen. Eventuelt at han låner ut.

1 Like

Ikke godt nytt sånn middels lang sikt heller? Det er jo kjøpene hans som har vært kimen til alle oppgangene over 40kr. Spørsmålet er om han låner ut som du tror.

Jeg har med Photocure lært meg å holde meg borte fra selskaper jeg ikke klarer å tolke kvartalsrapporter og børsmeldinger til. Jeg har en aksje igjen av den typen, Seamless, og vurderer sterkt å selge meg ut (er ca i null der).

fra xtrainvestor sitt nyhetsbrev

PHOTOCURE:
Ny aksjonæroversikt viser at største aksjonær High Seas solgte 146.000 aksjer i Photocure i perioden 11-16.mai. Også JP Morgen nominee konto - der nest største aksjonær Hunter Halls innehav bl.a. ligger – ble redusert med 96.000.

2 Likes

rapport og presentasjon

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170523.GlobeNewswire.HUG2106768

PHO satser/vil satse hardt på USA nå:

Photocure plans to double its salesforce and increase sales and marketing expenses towards the end of 2017. The goal of these efforts is to quadruple the revenues from the US operations by 2020. The company is fully funded for this market strategy.

1 Like

Som folk kanskje har fått med seg så har Photocure lykkes med Fase 3 i surveillance studiet. Det er ikke alltid lett å forstå hva ditten og datten i biotek betyr, og nettopp det gjør Radiumpodden så genial.

Og wow! HØR på hva Jónas Einarsson sier om Photocure i denne dagsferske episoden (fra 9.56).

Dette caset må være beste risk/reward en finner på Oslo Børs atm.

“Hvis jeg var en amerikansk urolog, og hadde en pasient som har en helseforsikring, så er jeg rimelig sikker på at jeg ville brukt blålyset for å unngå å bli saksøkt for å gi en dårlig behandling.”

Denne aksjen er riktignok ikke for de kortsiktige :slight_smile:

1 Like

Jeg vurderer i aller høyeste grad litt aksjer i pho. Einarsson er meget god.

1 Like

Jeg begynner å nærme meg medlemskap i klubben som mener at det er på tide å se på sammensetningen av ledelsen dog. De har ikke på langt nær evnet å ta ut verdiene i selskapet, med det hodeløse nedsalget i PCIB som selve prikken over ien.

Men det skal man vite: Fase 3 studier som kjøres hele veien til suksess er SJELDENT!

3 Likes

Last updated: 22.05.2017

3 Likes

Mener du at Einarsson har solgt som privatperson i det siste?

Nei, han er viktigste beslutningstaker i disponeringene til Radforsk.

Nå skal man ha i mente at et nedsalg hos Radforsk ikke nødvendigvis skal tolkes superbear, fordi de har et konkret behov for cash til å starte opp nye prosjekter.

Han sier selv noe sånt som at årsaken til at de selger seg ned er ikke fordi de har mistet troen på PHO, men fordi PHO har kommet så langt at Radforsk ikke trengs lengre. Husker ikke ordlyden nøyaktig her.

Dette er en fase som Radforsk kanskje trenger å bli flinkere på: Hvordan gjøre exit i et selskap uten å ligge og tynge ned kursen i lange tider ved å hele tiden selge litt og litt i markedet.

Porteføljeselskapene vil kunne bli mindre aktive som investeringsobjekter om de ikke får dette på plass.

2 Likes

Problemet er at Radforsk selger før et evt oppkjøp. Og da finnes det ikke så mange andre måter å gjøre det på.
De kunne jo annonsert at selskap X har kommet til fase Y som betyr at vi automatisk senker eksponeringen vår til X, men tror forsatt kursen hadde blitt merka.

1 Like

Veldig enig Savepig. Her bør radforsk jobbe for at de kan få inn en stor kjøper som tar deler av posten. Eventuelt med en rabatt i forhold til markedskurs.

Hmm. Må si jeg funderer veldig på å sette en god slump penger tilbake i aksjemarkedet og vekte meg opp i PHO og snitte ned.

9% vekst fra Q1 til Q1, FØR fase 3 resultatene ble meldt. Og det er fra et selskap som underperformer ganske grovt.

De positive nyhetene traff rett etter at både radforsk og pappagutten har solgt seg ned, og har derfor ikke kunne resultere i noen positiv reprising.

Kurs 50 til nyttår?

1 Like

ser lovende ut.mye kan tyde på at PHO er ferdig med forskninga, nå skal det tjenes store penger. men som alltid i biotech tar ting tid og i PHO tar det nok litt lengre tid før inntektene eventuelt tar av.jeg tipper en del ikke orker å vente.

Som sagt; her er det bare å smøre seg med tålmodighet

ja men samtidig er nok nedsiden fra disse kursnivåene begrenset. det kan godt komme et fall hvis noen store vil ut selvfølgelig, men nå er det fullt fokus på å få opp salget på cysview i USA. store forskningsutgifter bortfaller og mulig litenjoker i å selge cevira etc. selv allumera (skjønnhetskrem)ble det en liten avtale på nylig.