Litt missmatch der?
De sier;
Det står ikke at CDE har gitt sin rapport til NMPA med anbefaling om godkjenning, kan ta litt tid med å få ferdig den rapporten. Kan være en grunn til at det har tatt litt lenger tid med den endelige godkjenningen og listing som de skriver.
Det er i tilfelle en dato som de neppe bryr seg om å melde til markedet! Men så mange dager kan det da ikke ta å skrive en rapport på ferdige analyser?
Det vi vel kan være enig om, er at butikken foreløpig går dårlig i forhold til å forsvare dagens markedsverdi?
Gitt at Cevira godkjennes og Pho får sine 100 mill i milepæl i Q1 eller Q2, blir det interessant å lese finanspressens kortversjon av kvartalsresultatet.
Ja hvor lang tid en CDE-NMPA handover tar er ikke godt å vite. 1 dag? 1 uke? 3 uker?
Siden Cevira er en drug/device combo og, så kan det godt hende for alt jeg vet at NMPA trenger litt mer tid enn de 20+10 dagene på å få alt av docs in order.
Jeg har ventet såpass lenge uansett nå at jeg skiter litt i om det tar 1 eller 3 uker før det kommer nå når jeg vet at CDE er ferdig med sin del (den største risken er tatt bort). Men 1 uke er bedre enn 3 seff…
Bare å grue seg til Q1 2027 da om ikke PHO får inn 100mill i salgsroylaties det kvartalet. “Kraftig ned fra Q1 26” 
Ja det betyr ingen ting om det har en uke eller to, det jeg legger vekt på er hva PHO nå drister seg til å si; Asieris accelerating build out of commercial team and anticipating Cevira CDE approval
Er den typiske Photocure aksjonær den mest tålmodige investor på Oslo Børs…? 
De største eierne synes å ha stor tro på fremtiden. Sett på maken til stabil eierskap blant de største 20 eierne med totalt 56-57 % i laaang tid. Liker det
RSI er spennende nå. Siste tid rimelig labert volum og stort fall fra 79kr for noen dager/uker siden. Ikke mye som skal til for å flytte kursen hit eller dit synes det som.
Det samtidig som 20 største sitter over laaang tid med 56-57% totalt av eierskapet i PHO. Artig noen synes det er gøy. Leter vel etter raske penger 
Innsider Neal Shore kjøpte i okt/nov 13500 aksjer i PHO. Begynner andre innsidere nesten samme kursnivå å kjøpe igjen nå? Bør forvente flere innsidekjøp om de ha troen?
Der er sådan et eller andet selvskadende ved at have aktier i pho hen over kvartals rapport 
Men pyt det bliver bedre…
1 nytt tower installert i q4. Kanskje på tide å halvere salgsorganisasjonen? Kan fort gi 30-40 mill rett på bunnlinja det.
Ser at Nord-Amerika fortsetter å skuffe. Begynner så smått å lure på om den delen av virksomheten noensinne kommer å gå i pluss.
Uansett så er vel Q4 rapporten som forventet, tydeligvis intet som imponerte markedet.
Presentasjonen i ettermiddag dropper jeg. Det blir det samme som jeg har hørt så alt for mange ganger, «we expect this to be driving growth going forward, increasing shareholder values» bla bla bla.
Noe positivt fra finans pressen;
Oslo (Infront TDN Direkt): Photocure forventer en vekst i produktomsetningen på 7-11 prosent i 2026, målt i konstant valuta, samt fortsatt «operating leverage flow-through» i kjernevirksomheten Hexvix/Cysview.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport onsdag.
Photocure skriver at selskapet ser betydelig potensial i det globale markedet for behandling av blærekreft og benytter en vekststrategi som inkluderer å øke bredden og dybden i bruken av Hexvix/Cysview hos viktige kunder, generere salg i nye geografiske områder, finne og kjøpe eller inngå samarbeid om ytterligere produkter som brukes i behandlingen av blærekreftpasienter, samt anskaffe eiendeler for å styrke selskapets uro-onkologiske produktportefølje.
Hva er det du ikke skjønner?
At å gå omtrent i 0 kvartal etter kvartal, år etter år, og atter flere år er å drive dårlig butikk?
Eller at man ikke trenger å ruge på en kvart milliard på bok for å ha en butikk som går i 0 (som er dårlig)?
Om de (DS og ED) seriøst mener pengene snart vil strømme inn og at plussen nå kommer (som de har sagt i årevis), så kan de vel fint gjøre tilbakekjøp for 200 mill og beholde 40 mill på bok i påvente av cevira cash?
Det jeg ikke skjønner er at du vil ha tilbakekjøp når du samtidig sier det går dårlig.
Tenker en god ledelse heller venter litt og bruker Cevira penger til tilbakekjøp/utbytter enn å blåse ut penger nå når det som du sier går dårlig.
DS har vel og sagt nok ganger til at alle har fått det med seg at de ser på muligheter for kjøp innen segmentet de opererer i også. Er jo ikke akkurat som de har planer om å bygge Skrue McDuck pengebinge med pengene.
Noe har allerede blitt brukt til utvikling av nytt Scope med RW, og noe til AI satsning - Hittil fremstår de to som smarte fremtidsrettede investeringer (uten at noen har fasit på det enda).
Om det er lurt eller ei er jo en helt annen diskusjon man kan se på når det skjer.
For at nå break-even kræver det kun ~8 % vækst oven på 2025-niveauet.
Så med 7-11% vækst er der god mulighed for at 2026 går i +