Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Enhver som gadd å lese et chart kunne se at 80 så ut som en motstand som kunne bli vanskelig. Spesielt når den ble knust ned såpass hardt fra den i forkant av approval.

Oppdatert chart:

Betyr dette at jeg er bearish i aksjen? Slett ikke, det er min største posisjon. Men det er ikke et fnugg overraskende at kursen ligger der den er akkurat nå. Problemet er at det er veldig lite forutsigbart når den plutselig setter kursen videre oppover igjen.

Greit å minne om denne:

“Dr. Arne Kolstad, overlege i medisinsk onkologi og radioterapi ved Oslo Universitetssykehus Radiumhospitalet og forskningsleder for Lymrit 37-01 fase 1/2-studien, er overrasket over at markedet reagerte negativt på oppdateringen for studiens arm fire, skriver TDN Finans, og vuser til Nordic Nanovectors kapitalmarkedsdag.Kolstad viser til at det bare var seks pasienter med respons i arm fire, noe som er veldig små antall.-Jeg ble overrasket over at markedet tolket de midlertidige dataene fra arm fire negativt, jeg trodde de var gode i matte.”

Poenget mitt er at man ikke skal fokusere alt for hardt hva forskermiljøene og de som sitter tett på selskapene synes. Markedet bryr seg ikke så mye om hva som kommer derfra.

1 Like

burde kanskje ramme det sitat inn å ha den på nattbordet?

1 Like

Jeg visste faktisk ikke at seksualdriften var den nest sterkeste driften på Oslo Børs?:smiley:

1 Like

Richard Wolf sitt System Blue scope var guidet godkjent i Kina mot slutten av fjoråret.

Er det noen som har klart å finne ut hvorfor man ikke har hørt noe mer? Er det etterspurt nye opplysninger etc i den søknaden også som har gitt utsatt frist?

2 Likes

CEO i PHO brukte vel begrepet «imminent», så er vel snakk om any day.

Asieris rød med resten av Shanghai bingotek etter voldsom stigning. Så klart PHO følger med ned, men ikke opp :innocent:

3 Likes

Den utrolige oppgangen for CRNA er bra for biotech aksjer generelt og det må etter hvert smitte over på PHO som er i en unik posisjon sammenlignet med CRNA.

1 Like

Jeg bare håper at ikke det kommer godkjent scope i Kina eller annonsering av partner i Europa/Usa før Q1.
Da går vel kursen enda mer ned :clown_face:

3 Likes

Det er hvis oppkjøps rykter som herjer i oppgangen i CRNA, det er stadige oppkjøps rykter i PHO også. Asieris ligger klar med kapital og kan komme med et bud når som helst.

1 Like

Rykter her på TI gjenspeiles ikke i kursen ser det ut til.

1 Like

Vil heller kalle det oppkjøpsrisiko. Den øker for hver dag med dels akutt verdsettingsasymmetri mellom PHO og Asieris. Den eneste forutsetningen som må være oppfylt er at sistnevnte tror på produktet og egne uttalte ambisjoner. Det virker jo å være tilfellet gitt antall stillingsutlysninger, valg av distribusjonspartner, rekrutterte KOLs og så videre.

10 Likes

Det er selvfølgelig mulig at Aseris kan kjøpe Pho, men det er vel langt fra det mest åpenbare scenariet? Skulle Pho bli kjøpt opplever jeg det er minst like sannsynlig om ikke mer at kjøperen er et større internasjonalt medisinsk selskap. Jeg tenker et selskap som allerede opererer innen urologi, gynekologi, endoskopi eller sykehusutstyr og som ønsker produkter som allerede er i klinisk bruk. Da får man i praksis to ting i samme pakke. En etablert global business med Hexvix/Cysview og samtidig en royaltystrøm fra Cevira dersom den lykkes kommersielt. For en større aktør kan nettopp den kombinasjonen være mer interessant enn for et mindre biotekselskap. Poenget mitt er bare at hvis Photocure en dag blir kjøpt er det ikke gitt at kjøperen sitter i Kina. Det kan like gjerne være en global aktør som vil sikre seg både dagens inntekter og potensialet som ligger i Cevira.

5 Likes

Ja jeg kjøper den, vi har en stor eier Briarwood som sitter på en strategisk post, hva er de tenker å gjøre med den og hvem skjuler seg bakom den posten.

1 Like

Sikkert er det ikke, men det er til de grader det mest åpenbare scenarioet. Man har et konkret navn i form av eksisterende partner, og en helt åpenbar investeringstese. Asieris sine «core products» er Cevira og Hex. Disse er begge straks i salg og følger med store milepæler og royalties, som blir betydelig større enn kost ved å kjøpe PHO og få full kontroll på assetene (igjen: forutsatt at de tror på eget business case).

1 Like

Jeg ser ikke logikken med den strategiske posten som Briarwood sitter på er for å selge den til Asieris, i så fall vil jeg tro de vil forlange en stiv pris.

1 Like

Jeg tror de er klare for exit og at man blir avspist med en ikke voldsom premium. Derfor jeg kalte det «risiko», i negativ forstand.

Hvor stort og solid er Asieris? Vet vi noe om eierstruktur? De har vel et samarbeid med Sinopharm men er de også aksjonær?

De har svært pengesterke aktører på eiersiden, og det bør være en «smal» sak å rigge til et bud om de måtte ønske. Jeg håper som nevnt flere ganger at det ikke skjer, men jeg anser det som mer plausibelt enn noe annet.

1 Like

Samtidig er det ikke gitt at det automatisk gjør dem til den mest sannsynlige kjøperen. Asieris har allerede Kina rettighetene til Cevira og betaler royalties på globalt salg så for dem fungerer avtalen allerede etter hensikten hvis produktet lykkes, men skulle nå Photocure bli kjøpt kan det like gjerne være en større internasjonal aktør som ser verdien i en etablert Hexvix/Cysview business kombinert med en fremtidig royaltystrøm fra Cevira. For en større medtech eller pharma aktør kan nettopp den kombinasjonen være strategisk interessant så poenget mitt var som nevnt egentlig bare at selv om Asieris er et naturlig navn å nevne er det ikke nødvendigvis gitt at de er den eneste eller mest sannsynlige kjøperen. Det kommer i stor grad an på hvem som ser størst strategisk verdi i hele pakken.

3 Likes

Ikke uenig, altså, men har en ganske klar formening om at tidsvinduet for at kineserne prøver seg er relativt smalt og kortvarig (les: «nå» og før et eventuelt godt salg er bekreftet og repriser PHO). Nå er det fritt frem å prøve seg med si ~2,5-2,75 mrd.

3 Likes

Jeg kan se for meg at Briarwood vil ta PHO av OSB sammen med svenskene og notere PHO på Wall Street og få en helt annen pris enn det er mulig for et biotech selskap på OSB.