Enhver som gadd å lese et chart kunne se at 80 så ut som en motstand som kunne bli vanskelig. Spesielt når den ble knust ned såpass hardt fra den i forkant av approval.
Oppdatert chart:
Betyr dette at jeg er bearish i aksjen? Slett ikke, det er min største posisjon. Men det er ikke et fnugg overraskende at kursen ligger der den er akkurat nå. Problemet er at det er veldig lite forutsigbart når den plutselig setter kursen videre oppover igjen.
Greit å minne om denne:
“Dr. Arne Kolstad, overlege i medisinsk onkologi og radioterapi ved Oslo Universitetssykehus Radiumhospitalet og forskningsleder for Lymrit 37-01 fase 1/2-studien, er overrasket over at markedet reagerte negativt på oppdateringen for studiens arm fire, skriver TDN Finans, og vuser til Nordic Nanovectors kapitalmarkedsdag.Kolstad viser til at det bare var seks pasienter med respons i arm fire, noe som er veldig små antall.-Jeg ble overrasket over at markedet tolket de midlertidige dataene fra arm fire negativt, jeg trodde de var gode i matte.”
Poenget mitt er at man ikke skal fokusere alt for hardt hva forskermiljøene og de som sitter tett på selskapene synes. Markedet bryr seg ikke så mye om hva som kommer derfra.